אתר בניה. אילוסטרציה: אלירם משה

מחיר למשתכן באשקלון: תביעת ענק נגד חברה שלא מסרה את הדירות בזמן

79 רוכשי דירות בפרויקט מחיר למשתכן בעיר היין תובעים את החברה הקבלנית 'י.ד. בנגב בניה ופיתוח בע"מ' לאחר שאיחרה חודשים ארוכים במועד מסירת הדירות, בניגוד לחוק. במסגרת התביעה מתבקש בית המשפט להורות לחברה לפצות כל אחד מהרוכשים בעשרות אלפי שקלים, ובפיצוי כולל בסך 1,728,924 ש"ח

פורסם בתאריך: 27.5.24 12:54

     

תביעת ענק הוגשה נגד חברת 'י.ד. בנגב בניה ופיתוח בע"מ' לאחר שאיחרו במסירת דירות בפרויקט מחיר למשתכן בשכונת עיר היין באשקלון.

התביעה הוגשה על ידי עו"ד עמנואל יוזוק, ממשרד עורכי הדין יוזוק-מלכין, בשמם של 79 רוכשי הדירות, שנאלצו לשלם משכנתא ושכר דירה לאורך חודשים ארוכים, מעבר לתאריך מסירת הדירות המיועד. במסגרת התביעה מתבקש בית המשפט להורות לחברה לפצות כל אחד מהרוכשים במאות אלפי שקלים, ובפיצוי כולל בסך 1,728,924 ש"ח.

עבודות להקמת רצועת פארקים בעיר היין. צילום: אלדד עובדיה

עיר היין אשקלון צילום: אלדד עובדיה

חברת 'י.ד. בנגב בניה ופיתוח בע"מ' התחייבה למסור לתובעים את דירותיהם בפרויקט לכל המאוחר ב-27 לאוגוסט של שנת 2022, אך בפועל, מסרה את הדירות רק בחלוף שישה חודשים בממוצע.

"סעיף 5א לחוק המכר (דירות) קובע מנגנון פיצוי ברור בגין איחור במסירת דירה. על פי חוק, אם הקבלן איחר במסירת הדירות ביותר מ-60 יום (תקופת 'גרייס'), עליו לפצות את הרוכשים רטרואקטיבית החל מיום המסירה הקבוע בהסכם ועד למסירה בפועל, כאשר הפיצוי ישתווה ל-150% מדמי השכירות החודשיים של דירה דומה במיקומה ובגודלה", אומר עו"ד יוזוק. "עוד קובע החוק כי הקבלן צריך לשלם את הפיצוי בתום כל חודש בעד אותו החודש, אך למרות הוראות הדין הברורות, בחרה חברת 'י.ד. בנגב בניה ופיתוח בע"מ' להתעלם מתחינותיהם של הרוכשים, וסירבה בכל תוקף לפצותם, חרף פניות אליה, ושלא זכו לכל מענה".

לדברי עו"ד יוזוק, האיחור הסב למשפחות נזק רב, רבים מהם נאלצו לשלם תשלומי שכירות במקביל לתשלומי המשכנתא, באופן שהכביד על רווחתם הכלכלית. המשפחות סבלו מחוסר ודאות מתמשך לגבי עתיד מגוריהן. לדבריו, רבים מהזוכים התגוררו בישובים מרוחקים, והתכוננו לעבור לאשקלון רק משום שהצליחו לרכוש דירה בעיר. על פי הנטען, בשל האיחור הניכר במסירת הדירות, נמנעו רבים מהם לרשום את ילדיהם למסגרות החינוך השונות, והתקשו להגיע להסדר קבוע מול מקום עבודתם וחלקם נאלצו לנסוע מרחקים עצומים מאחר ורשמו את ילדיהם למוסדות החינוך שבקרבת הפרויקט".

עיר היין, אשקלון. צילום: מאיר גבע

עיר היין, אשקלון. צילום: מאיר גבע

בנוסף מספר עו"ד יוזוק כי "על פי התביעה, החברה חייבה, בניגוד לדין, את אחת המשפחות בריבית, תוך שהיא מתנה את קבלת החזקה על הדירה, בוויתור על הפיצוי המגיע למשפחה בגין האיחור במסירת הדירה. לדברי עו"ד יוזוק, המשפחה פנתה אל החברה וביקשה לאחד את יתרת התשלומים ולהקדים את תשלומם, וזאת במטרה לחסוך עלויות, עקב נסיקת מדד תשומות הבניה".

"החברה אישרה למשפחה להקדים את התשלום, אך כאשר הבינה כי עליה לפצותה בשל האיחור במסירה, דרשה החברה חזרה את הכסף שנחסך, בסך כ-40 אלף שקלים, וכינתה אותו "חוב". על פי התביעה, החברה התנתה את הסכמתה לוותר על ה"חוב", אם המשפחה תוותר מצדה על דרישתה לפיצוי בגין איחור במסירת הדירה, ותעביר לחברה "חוב מופחת" בסך 10 אלפים שקלים. על פי כתב התביעה, בכך התנהלה החברה בחוסר תום לב הזועק לשמיים, תוך שהיא מנצלת באופן ציני את פערי הכוחות בינה ובין המשפחה. בכתב התביעה מבקש עו"ד יוזוק מבית המשפט יבטל את ההסכם בין הצדדים, עקב אי חוקיותו, ועקב פערי הכוחות הלא שקולים בין החברה הקבלנית לבין המשפחה שרכשה את הדירה".

"לכתב התביעה צורפה חוות דעת מקצועית של משרד השמאות ניב כרמי, האומדת את גובה דמי השכירות המגיעים למשפחות התובעים. על פי התחשיב, לכל משפחה מגיעים פיצויים הנעים בין 30 ל-45 אלף שקלים בממוצע, ובסך הכול ובמצטבר סך כולל של 1,728,924 שקלים, וזאת ללא תוספת ריבית והצמדה.

כמו כן, דורשים התובעים החזר הוצאות בסך 18,722 עבור עריכת חוות דעת המומחה, וכן החזר נוסף בסך 10,000 שקלים עבור חיובה הלא חוקי של המשפחה, שקבלת דירתה הותנתה בוויתור על כספי הפיצויים".

אין זו התביעה הראשונה המוגשת על ידי עו"ד יוזוק נגד חברה קבלנית המאחרת עד מאד במסירת דירות במסגרת פרויקט 'מחיר למשתכן' באשקלון. תביעה דומה לזו, הוגשה על ידו לפני כעשרה חודשים נגד חברת 'כוכב הנגב', על סך של יותר מ-3.7 מיליון שקלים, על שאיחרה במסירת דירות במסגרת פרויקט מחיר למשתכן בשכונת 'עיר ימים' באשקלון. התביעה הנוכחית נדונה בימים אלה בבית המשפט השלום באשדוד, טרם הוגש כתב הגנה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר