הלוויתו של מישל ניסנבאום ז"ל
הלוויתו של מישל ניסנבאום ז"ל

"נכדיך יידעו שהיית גיבור": אלפים ליוו את מישל ניסנבאום בדרכו האחרונה

פורסם בתאריך: 26.5.24 21:39

     

היום התקיימה הלוויתו של מישל ניסבאום ז"ל שנרצח ב-7.10, כאשר יצא לחלץ את נכדתו מבסיס אוגדת עזה, שם היא שהתה בחג עם אביה ואמה.

הלוויתו של מישל ניסנבאום ז"ל

הלוויתו של מישל ניסנבאום ז"ל

הוא נתקל במחבלים בעיקול מפלסים, לאחר שבדרך אסף והסיע אזרחים. המחבלים רצחו אותו לחטפו את גופתו לעזה.

רק ביום שישי האחרון התבשרה המשפחה כי הגופה חולצה משם.

מישל אמנם משדרות, אך הוא הובא למנוחות כאן באשקלון, בעיר בה גרות בנותיו ונכדיו. אלפים הגיעו היום ללוות את מישל בדרכו האחרונה, ולחלוק לו כבוד אחרון.

את ההספד הראשון אמרה הבת חן: "בשביעי באוקטובר, כשהמחבלים ענו בנייד שלך ידעת שהחיים שלנו לא יחזרו להיות מה שהיו", ספדה לו בתו, "עד שבשישי האחרון הגיעה הבשורה. אני עומדת כאן ומבקשת סליחה. סליחה לא הספקתי להזהיר אותך, שלא הספקתי לעזור, שלא יצאתי להחזיר אותך. בשבעה החודשים האחרונים עשינו הכל כדי שכולם יכירו אותך וידעו בדיוק מי שאתה. הילדים יגדלו וידעו איזה סבא גיבור אותה. מבטיחה להעביר להם את אהבת הארץ שלך, את אהבת האדמה, ערך הרעות והחברות שהיו כל כך בולטים אצלך.  אני מאוד מתגעגעת אליך. תנוח. עכשיו אתה בבית".

ההמונים בהלוויתו של מישל ניסנבאום ז"ל

ההמונים בהלוויתו של מישל ניסנבאום ז"ל

אחייניתו עלתה להספיד לאחר מכן. היא פתחה את דבריה בפנייה לממשלת ישראל והעולם לעשות הכל על מנת להשיב לישראל את החטופים החיים והגופות.

לאחר מכן, ספדה ואמרה: "זהו, זה נגמר. למרות שהסיכויים היו קלושים, המשכתי להתפלל ולקוות שאתה חי. בשבוע האחרון הרגשתי שזה מתקרב כשהתקשרו ואמרן לנו את זה, אני לא הופתעתי. כל מה שקיוותי לו בדרך זה שלא סבלת ושישיבו את גופתך לישראל ושאף חייל לא יפגע בפעולה. אני רוצה להודות לחיילים הגיבורים שלנו. לצה"ל ולכל כוחות הביטחון שעשו הכל כדי להשיב את גופתך לקרובה באדמה שכל כך אהבת. במהלך החודשים האלה לא איבדתי תקווה והמשכתי להלחם בשבילך. היית בשבילי יותר מדוד, היה לנו קשר מיוחד. היית מאוד משמעותי בחיים שלי".

הלוויתו של מישל ניסנבאום ז"ל

החתן והבת. הלוויתו של מישל ניסנבאום ז"ל

אחרון להספיד היה החתן של מישל, הקצין שהיה בבסיס אוגדת עזה ושאת בתו מיקה, יצא מישל לחלץ. "בשבת בבוקר יצאת מביתך בשדרות תחת השיגורים כדי לחלץ את בתנו מיקה, נכדתך. כבר אז הבנת את גודל האסון, ופגשת אזרחים והצלת את חייהם. אבל המארב שאליו נקלעת היה קשה וקטלני. נפלת כשעשית מעשה גבורה אמיתי. אנחנו מבטיחים לעשות הכל כדי שתסתכל עלינו מלמעלה ותתמלא גאווה".

אנשי מד"א חולקים כבוד אחרון למתנדב מישל ניסנבאום ז"ל

אנשי מד"א חולקים כבוד אחרון למתנדב מישל ניסנבאום ז"ל

עם תום ההספדים יצא מסע ההלוויה לדרכו כאשר בראש השיירה נסעו 3 אופנועים של מד"א שליוו את חברם המתנדב מישל בדרכו האחרונה.

לאחר שמישל נטמן באדמה, אמו החלה לזעוק בקול שבור ואמרה: "זה הבן שלי, אני מצטערת. הוא מת. הוא לא היה צריך להיות מת. הוא היה ילד טוב לכל המשפחה".

הלוויתו של מישל ניסנבאום ז"ל

אמו של מישל ניסנבאום ז"ל במרכז

קברו של מישל ניסנבאום ז"ל

קברו של מישל ניסנבאום ז"ל


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר