אוטובוס של דן בדרום. צילום ארכיון: אלירם משה
אוטובוס של דן בדרום. צילום ארכיון: אלירם משה

"אין לנו כסף לאוטו אז אנחנו סובלים": מה קרה לתחבורה הציבורית באשקלון?

איחורים ועיכובים של שעה ואפילו שעתיים בקווי האוטובוס באשקלון, כך עולה מתלונות רבות שהצטברו על מצב התחבורה הציבורית באשקלון והמצב רק החמיר בתקופה האחרונה. "מי שמשלמים את המחיר הזה הם האוכלוסיות המוחלשות", אומרת אורה לוי. בדן בדרום מגיבים ואומרים כי יבצעו שינויים ובקרוב אשקלון תתגובר ב-15 אוטובוסים נוספים

פורסם בתאריך: 27.5.24 18:08

     

בתקופה האחרונה התקבלו תלונות רבות על איחורים ועיכובים מוגזמים של קווי אוטובוסים פנימיים באשקלון. מדובר בשירות של חברת "דן בדרום", ולפי התלונות מדובר במשהו שמתרחש לעתים קרובות ביותר.

אורה לוי ליד התחנה המרכזית

אורה לוי ליד התחנה המרכזית

"כבר שבועיים שאוטובוסים מגיעים באיחור", מספרת אורה לוי, תושבת העיר ופעילת ציבור, "הם מופיעים באפליקציה כאילו הם בדרך, אבל אף אוטובוס לא מגיע. ומי שמשלמים את המחיר הזה הם האוכלוסיות המוחלשות, אלה שאין להם כסף לקנות רכב ולהם אין את הכוח להגיע ולהתלונן ולדרוש סדר".

כך למשל הוא מיכאל, תושב אשקלון שלא מחזיק ברכב ונאלץ להשתמש בתחבורה הציבורית ומוצא את עצמו מתייבש בשמש בתחנה, "אני גר באגמים לפעמים שעה אני מחכה", מספר מיכאל, "במקום לבוא כל 20 דקות מספר 7, בא כל שעה ולפעמים שעה ו-20 דקות. באתי מאשדוד, אין כמו אפיקים. אלה מתעללים באנשים. בגלל שאין לנו כסף לאוטו אנחנו סובלים. זה קורה הרבה. התלוננתי המון פעמים. הםא ואמרים לי 'אין לנו נהגים'. אני הרבה נוסע לאשדוד, שמה יש אפיקים, מגיעים מהר לכל מקום".

מיכאל

"הם מתעללים באנשים". מיכאל

אורה לא חשבה פעמיים והחליטה לבדוק למען הציבור מדוע המצב הזה, אז היא עשתה את פעמיה למשרדי חברת דן בדרום. "נכנסתי לשם ואמרו לי שם שיש בעיה ויש 90 אוטובוסים תקולים ולכן יש שיבושים. זה לא נורמלי מה שקורה פה".

אבל הכאב של אורה הוא כפול כי כבר כמה שנים שהיא פעילה למען עידוד נסיעה בתחבורה ציבורית, "אני מתביישת, מה אני אגיד לאנשים? זה פרויקט של עיריית אשקלון עם המשרד להגנת הסביבה. כבר שלוש שנים אני מנסה לעודד אנשים לנסוע בתחבורה ציבורית. מה אני אגיד להם עכשיו? עשינו תיקים, עשינו מיתוג, נכנסו לבתי ספר והרצנו בכל מיני מקומות. אבל אני מתביישת. איך אני אעודד אותם לנסוע בתחבורה ציבורית כשמחכים שעה ורבע לאוטובוס", היא אומרת.

"לא פעם פספסתי רכבת ופגישות"

"הבעיה היא מהשורש, מהדברים הכי בסיסיים כמו אוטובוס שאמור להגיע ולתת לנו מענה, אנחנו מחכים שעה, שעה ורבע", אומרת אלמיתו זגייה, מנהלת המרכז לצדק חברתי באשקלון, "יצא לי שחיכיתי שעתיים לאוטובוס בתוך העיר. זה שאנחנו גם לא נמצאים בהוזלה של הרב קו, זה אומר שיש כשל רציני. גם הנהגים אומרים שיש כשל רציני. אני לא יודעת אם זה המקום של הרשות המקומית. אבל משרד התחבורה חייב להתערב. אי אפשר להפקיר אותנו התושבים פעם אחר פעם אחר פעם".

ניסית להתלונן אצל דן בדרום?
"התקשרתי לדן בדרום בכלל אין מענה. התקשרתי לפניות הציבור של הרשות וביקשו ממני מספר תחנה. אבל אפשר להתיישב שם בתחנות ולראות שזה לא מגיע. לא פעם ולא פעמיים פספסתי רכבת, לא פעם ולא פעמיים פספסתי פגישות".

אלמיתו זגייה

"חיכיתי שעתיים לאוטובוס". אלמיתו זגייה

אלמיתו היא דוגמה לאזרחית שאוהבת תחבורה ציבורית ורוצה לנסוע בתחבורה ציבורית, אבל סובלת ממנה כמו תושבים רבים, "אני רוצה לנסוע בתחבורה ציבורית ואשקלון הייתה טובה בזה, אין לי מושג מה קרה", היא אומרת, "ושרת התחבורה צריכה לשים עלינו לפחות בדבר הזה. אם עד עכשיו לא שמו עלינו, אנחנו לא במינהלת תקומה ולא נכללים בשום דבר, אז לפחות בדברים הבסיסיים לתת לנו תחושה שאנחנו תושבים ואזרחים שווים. הבעיה היא שמי שנוסע באוטובוסים זה אנשי איכות הסביבה ואוכלוסיות מוחלשות, והם לא יכולים להפגין כי הם צריכים לצאת ולעבוד".

דן בדרום: "נתגבר את צי האוטובוסים"

מחברת דן בדרום נמסר כי החברה "מעדכנת את מפת התחבורה הציבורית באשקלון בהתאם לביקושי הנוסעים בפועל". עוד הוסיפו כי החל מהשבוע "יבוצעו שינויים, שיפורסמו באתר החברה ובאפליקציות התחבורה, וככל שיהיה צורך יבוצעו עידכונים נוספים".

בהתייחס למספר האוטובוסים התקולים נמסר כי "המספר אינו תואם כלל את הנתונים במציאות. מספרם של האוטובוסים המטופלים במוסכי החברה משתנה מיום ליום. בהקשר זה חשוב להדגיש כי בשבועות הקרובים יתוגבר צי האוטובוסים של החברה באשקלון ב-15 אוטובוסים חדשים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר