בניינים באשקלון. צילום: פבל
בניינים באשקלון. צילום: פבל

זינוק חד בתעריף הארנונה למגורים באשקלון: 15% בתוך שנתיים

תעריפי הארנונה באשקלון הם אמנם בין הנמוכים בארץ, אך כנראה שבקרוב זה כבר לא יהיה המצב. הארנונה למגורים צפויה לזנק ב-15%, בשתי פעימות. כמחצית מהזינוק הוא עדכון של משרד הפנים והחצי השני בקשה של עיריית אשקלון. "מדובר על תוספת מזערית לחודש לבית אב", מסבירים בעירייה

פורסם בתאריך: 22.5.24 19:04

     

בקרוב יובאו צווי הארנונה לשנים 2024-2025 לאישור מועצת העיר. אבל הצווים הללו מכילים בתוכם גזרות כלכליות לציבור באשקלון – מדובר בזינוק חד של 7.5% בכל שנה בתעריפי הארנונה למגורים.

בעירייה אומרים כי משרד הפנים דורש מהרשויות המקומיות להגיע לתעריף של כ-74 ש"ח למ"ר, זאת כאשר התעריף באשקלון עומד על כ-40 ש"ח למ"ר. "בהתאם למדיניות ראש העיר תומר גלאם ולמרות דרישת משרד הפנים, אין בכוונת העירייה להגיע ליעד שדורש משרד הפנים, אלא להמשיך ולשמור על תעריפי ארנונה נמוכים וביחס לרשויות אחרות במדינה תוך הענקת שירות מיטבי לתושבי העיר. כמו כן, מאפשר משרד הפנים להעלות את שיעור התעריפים לנכסים למגורים בשיעור של עד 10% אך גם במקרה זה, אין לעירייה כוונה לעשות כן".

מינהל הכנסות בעיריית אשקלון

מינהל הכנסות בעיריית אשקלון

אז מה כן בכוונת העירייה לעשות?

בשנת 2024 – עיריית אשקלון מבקשת להעלות את שיעור הארנונה למגורים בשיעור של 4.82% בלבד, כאשר יחד עם שיעור העדכון האוטומטי של משרד הפנים שהוא 2.68%, יעמוד עדכון התעריף על 7.5%.

בשנת 2025 – מבקשת עיריית אשקלון להעלות את שיעור הארנונה למגורים בשיעור של 2.21% בלבד, כאשר יחד עם שיעור העדכון האוטומטי של משרד הפנים שהוא 5.29%, יעמוד עדכון התעריף על 7.5%.

בעירייה מסבירים כי העלייה בתעריף הארנונה היא לא משמעותית, "תעריף הארנונה השנתי למגורים עומד כיום על כ-40 ש"ח למ"ר ולאחר השינוי בשנים 2024 ו-2025 צפוי לעמוד על כ-45 ש"ח למ"ר. המדובר על תוספת מזערית של בין 8-25 ש"ח נטו לחודש לבית אב בממוצע בהתאם לגודל הנכס שברשותו. על אף זאת, עיריית אשקלון עדיין שומרת על מעמדה כרשות עם תעריף ארנונה מהנמוכים בישראל ביחס לרשויות אחרות".

עיריית אשקלון

עיריית אשקלון

עוד מציינים בעירייה כי הם מעניקים את אחוז ההנחות מהגבוהים בישראל – מנתוני אגף ההכנסות, 42% מתושבי העיר זכאים להנחה בארנונה והם נאמדים במעל 50 מיליון שקלים הנחות בהתאם לתקנות.

יחד עם זאת, בעירייה יבקשו שלא להעלות את הארנונה בכלל למשרדים, לא בשנת 2024 ולא בשנת 2025. זה צעד מתבקש לאור העובדה שהארנונה למשרדים באשקלון היא מהגבוהות בארץ.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר