סמל ירון מישר בעזה

סייע בחילוץ אורי מגידיש: אות הצטיינות לסמל ירון מישר מאשקלון

חייו ניצלו לאחר שטיל RPG נורה לעבר הכלי בו נהג, הוא פינה גופות וסגר פרצות בגדר המערכת, אבל את הזכות הגדולה הוא חדש כאשר סייע בחילוץ החיילת אורי מגידיש מעזה. הכירו את סמל ירון מישר

פורסם בתאריך: 20.5.24 19:54

     

היום, מתקיים טקס מיוחד לחלוקת אותות מצטייני מפקד החטיבה הצפונית של אוגדת עזה, אל"מ חיים כהן. באירוע זה, יקבל סמל ירון מישר הוקרה מיוחדת על שירותו.

מישר, בן 20 מאשקלון, התגייס לצה"ל באוגוסט 2022 לחיל ההנדסה הקרבית. לאחר שישה חודשים של אימונים מפרכים, הכוללים טירונות וקורס ייעודי, מונה לתפקיד מפעיל D9 בפלוגת צמ"ה בחטיבה הצפונית.

בבוקר ה-7 באוקטובר, בעוד מישר שהה בביתו באשקלון, הוא התעורר לקולות נפץ ואזעקות. לאחר שהוקפץ למוצב יפתח ביום שלישי, הוא חבר לחבריו, שתיארו בפניו את האירועים הקשים שהתרחשו באותה השבת.

מיד לאחר מכן, תפקידיו של ירון כללו את המשימה הקשה של פינוי גופות וחיזוק פרצות בגדר המערכת, בהן השתמשו מחבלים לצורך חדירה לישראל. אחריותו העיקרית בפלוגה הייתה להיות ראשון, מאחר ובתור מפעיל צמ"ה הוא מפלס את הציר ומאבטח אותו עבור יחידות החי"ר שבאו בעקבותיו.

רגע מכונן עבור מישר התרחש בליל הסדר. במהלך פעילות ברצועת עזה, נורה לעברו טיל RPG. למרבה המזל, הוא שרד את התקיפה ללא פגע, הודות למיגון של רכבו – זאת בניגוד לגורלו הטראגי של סאלם אלכרישאת, גשש מחטיבת הצפון, שנהרג באירוע.

אורי מגידיש בביתה

אורי מגידיש בביתה

במהלך שירותו, ירון השתתף בפעילויות רבות, שלכל אחת מהן הייתה משמעות אישית עבורו. עם זאת, המשימה הבולטת ביותר עבורו הייתה פעילות שסייעה בחילוץ של אורי מגידיש, שנחטפה לרצועת עזה מבסיס נחל עוז במהלך "השבת השחורה". מישר אומר כי הוא חש זכות הגדולה בכך שתרם להצלת חיים.

"זו זכות גדולה בשבילי לקבל הצטיינות", אמר מישר, "במיוחד בתקופה מאתגרת זו בה מדינת ישראל נמצאת בשעתה הקשה, בשעה שהעם מגלה אחדות הצבא ואני כחלק מהצבא מרגישים זכות להגן על אזרחי ישראל ועל מדינת ישראל".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר