אליאב דאי, ממובילי המיזם באשקלון
אליאב דאי, ממובילי המיזם באשקלון

"אם שכולה סיפרה שזה מחזק": בואו לרוץ לזכר חללי צה"ל באשקלון

לקראת יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה, תושבי אשקלון מוזמנים לקחת חלק במיזם הנצחה מיוחד: מירוץ 'רצים לזכרם' במהלכו כל משתתף לובש חולצה עם תמונה ושם של חלל צה"ל, על מנת להנציח אותם. אליאב דאי תושב אשקלון ומוביל את המיזם בעיר, מספר על המירוץ, ועל חשיבותו בייחוד לאחר אירועי ה7.10

פורסם בתאריך: 6.5.24 15:35

     

מיזם 'רצים לזכרם' יוצא לדרך באשקלון זו השנה הרביעית, ומזמין את תושבי העיר להצטרף למרוץ הייחודי שיתקיים ב-13.5, כדי להעלות מודעות לחללי צה"ל לאורך השנים.

אליאב דאי, תושב אשקלון המוביל את המיזם בעיר אשקלון בהתנדבות, סיפר ל'כאן דרום' על חשיבות המיזם בייחוד השנה.

"במהלך המירוץ ירוצו המשתתפים עם שלט שם של אחד מחללי צה"ל. התמונות על החולצות הן אקראיות, ובמקביל, ניתן לבקש הנצחת שם נוסף שבוחרים באופן אישי. כך זוכים להנציח אדם שנפל במלחמת העצמאות או מלחמת ששת הימים, שמות שאנשים כבר לא זוכרים", הסביר אליאב.

מיזם רצים לזכרם באשקלון

מיזם רצים לזכרם באשקלון

 

"המיזם הינו ארצי, של עמותת 'דרך הרגליים' שיזם בועז יעקב", סיפר. "המיזם הזה נגע בי באופן טבעי כי אני לוחם צנחנים ומשרת במילואים וכל נושא ההנצחה מלווה אותי במהלך החיים. הסיבה שהחלטתי לקחת את המירוץ באשקלון על עצמי היא בגלל תגובה של אחת האימהות השכולות".

מיזם רצים לזכרם באשקלון

מיזם רצים לזכרם באשקלון

"האמא פנתה אליי במהלך המירוץ בשנת 2020 ואמרה לי כמה שזה חשוב שהמירוץ הזה מתקיים בשעות המעבר בין יום הזיכרון לאירועי העצמאות. השעה הזו היא שעה קשה למשפחות, כי בדיוק מסתיימים כל הטקסים, וכבר מתחילים לארגן את הבמות של יום העצמאות, והמשפחות נשארות עם השכול שלהן שוב לבד. אבל עצם קיום המירוץ משפר את ההרגשה. לרוץ עם עוד אנשים לזכר הבן שלה, ולראות עוד אנשים שהם חלק מאותו מעגל רצים לזכר אחרים, זה עושה טוב. זה מחזק. ובאותו רגע הבנתי שאני לוקח את זה עליי".

מיזם רצים לזכרם באשקלון

מיזם רצים לזכרם באשקלון

"העירייה מסייעת לנו להריץ את המיזם הזה בעיר בשלוש השנים האחרונות, והייתי רוצה לראות היענות גבוהה השנה, בייחוד בגלל מה שעבר על העיר אשקלון בחודשים האחרונים", אמר.

אליאב עצמו מתכוון לרוץ השנה לזכרו של נריה שאער ז"ל. צנחן, לוחם ואדם מדהים ששירת לצידו בשירות הסדיר ונפל בקרב בצפון רצועת עזה. "אני גם רוצה לנצל את ההזדמנות כדי להזכיר ולהתפלל לשובם במהרה של כל החטופים והחטופות שעוד לא שבו אלינו", סיכם.

המירוץ פתוח לקהל הרחב ומתאים לכל שכבות הגיל. להרשמה בעלות סמלית והזמנת חולצה עם לוגו לקראת המירוץ, לחצו כאן.

להצטרפות לקבוצת הווטסאפ של המירוץ, לחצו כאן.

 


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר