חוף בר כוכבא והמרינה. צילום אויר: תומר אלעד
חוף בר כוכבא והמרינה. צילום אויר: תומר אלעד

סכנת קריסה באשקלון: האזהרה של החברה הממשלתית לפתיחת עונת הרחצה

עונת הרחצה באשקלון נפתחת ויחד עמה מגיעות האזהרות מקריסת מצוקים וסלעים לחופי הים, מה שעלול להוות סכנת חיים למתרחצים ולמבלים חופי הים

פורסם בתאריך: 7.4.24 19:56

     

לקראת פתיחת עונת הרחצה השבוע (9/4/2024), קוראת החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון לציבור הרחב לנהוג בזהירות ובאחריות באזורים הסמוכים למצוק החופי, עקב סכנת קריסה של סלעים וחול לחופי הרחצה.

המצוק לפני שנה, ינואר 2019. צילום: אלבטרוס, החברה הממשלתית להגנה על המצוקים

המצוק באשקלון. צילום: אלבטרוס, החברה הממשלתית להגנה על המצוקים

מהחברה נמסר כי במהלך החורף המבורך בגשמים שהיה השנה וסערות הים הרבות, נרשמו עשרות אירועים של נפילת סלעים לאורך חופי המצוק, וקיים חשש שתופעה זו תימשך גם באביב עקב התנפחות הקרקע במי גשמים ושחיקת המצוקים מהרוחות והים.

בחברה קראו לציבור הרחב שלא לשהות באזורים מסוכנים סמוכי מצוק ולהישמע לשלטים ולהנחיות שפורסמו על ידי הרשויות באזור, על מנת שלכולנו תהיה עונת רחצה מהנה ובטוחה.

במסגרת שיתוף פעולה ייחודי של החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון עם החברה להגנת הטבע, גם הציבור יכול לדווח בזמן אמת, במהירות וביעילות על אירועים של קריסת מצוקים באמצעות אפליקציית SeaWatch המיועדת לדיווחים על מפגעים סביבתיים בחוף ובים.

המצוק בגן הלאומי באשקלון

המצוק בגן הלאומי באשקלון. צילום: אתר האינטרנט של החברה להגנת המצוקים

יצוין כי רצועת החוף של ישראל המתפרשת לאורכם של כ-190 ק"מ, מכילה כ-45 ק"מ של מצוקים הנישאים מעל רצועת החוף בקטע שבין חדרה לאשקלון.

במקטעים מסוימים לאורך קו חוף רכס מצוקי הכורכר, קיימת סכנת התמוטטות. מדובר בין השאר במצוקי חוף אשקלון, מצוקי חופי תל אביב, מצוקי חופי הרצליה, מצוקי חופי נתניה, מצוקי חופי השרון, חדרה, ובת-ים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר