ישיבת המועצה החגיגית. צילום: סיון מטודי
ישיבת המועצה החגיגית. צילום: סיון מטודי

בחגיגיות ועם ביקורת באופוזיציה: מועצת העיר אשקלון ה-15 יצאה לדרך

25 חברי מועצת העיר אשקלון שנבחרו בבחירות האחרונות הושבעו היום לתפקידם והתחייבו לשמור אמונים למדינה. כמו כן, אושרה העסקתם של סגני רה"ע בעלות העסקה של 2.4 מיליון ש"ח בשנה. הטקס החגיגי לא עבר ממש בשקט כאשר חברי האופוזיציה מתחו ביקורת וסירבו לאשר את השכר של הסגנים

פורסם בתאריך: 25.3.24 22:36

     

ישיבת המועצה הראשונה של מועצת העיר החדשה ה-15 של אשקלון התקיימה הערב בטקס חגיגי באולם הכנסים במכללה האקדמית אשקלון.

זוהי למעשה ישיבת המועצה הראשונה שהתכנסה מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל בשבעה באוקטובר. מעל הבמה, הוקרנו במהלך כל הערב תמונותיהם ושמותיהם של החטופות והחטופים שעדיין נמצאים בשבי החמאס מאז החלה המלחמה.

בפתח הישיבה, בירך ראש העירייה, תומר גלאם, את עשרת חברי המועצה היוצאים והעניק להם שי צנוע על פועלם: יורם גניש, אפי מור, רמי סופר, יעקב חוטובלי, דורון נקשרי, יוחאי יפרח, אלכס גרינברג, עמי חכמון, דמקה סלומון ודוד בן אברהם.

פרידה מחברי המועצה היוצאים

פרידה מחברי המועצה היוצאים

בנוסף, בזה אחר זה, הצהירו 25 חברי מועצת העיר החדשה, ובראשם ראש העיר, תומר גלאם, על התחייבותם לשמור אמונים למדינת ישראל ולמלא באמונה את שליחותם במועצה.

לא שוכחים את אברה מנגיסטו ואלכס לובנוב

בתחילת נאומו, ציין ראש העיר תומר גלאם, את מניין הימים בהם תושבי העיר, אברה מנגיסטו ואלכס לובנוב בשבי החמאס. "כפי שהבטחתי, אנחנו פותחים את ישיבת המועצה במניין הימים מאז חטיפתו של בן העיר אשקלון, אברה מנגיסטו לעזה – שהם 3487 ימים ומוסיפים את מניין הימים מאז חטיפתו של בן העיר, אלכס לובנוב לעזה בשבעה באוקטובר, שהם 170 ימים".

גלאם נואם. צילום: סיון מטודי

גלאם נואם. צילום: סיון מטודי

עוד התייחס גלאם בנאומו לגבורת תושבי אשקלון כפי שהתגלתה במלוא עוצמתה במהלך המלחמה: "העיר שלנו, העיר היפה והמיוחדת שלנו, שידעה ויודעת תקופות מורכבות ושמחות – היא עיר של גיבורים. אל נא נשכח את זה. במיוחד בשעות הקשות האלו, מתוך התופת, נפעמנו מגילויי החוסן של תושבות ותושבי אשקלון, מאות המתנדבות והמתנדבים שהיו קרן של אור בחשיכה, מאות מכוחות הביטחון וההצלה שהיו כאוויר לנשימה, מאות מעובדי העירייה שהיו רגע של נחת בתוך המולה גדולה, מאות מבני הנוער שלנו שהיו מגדלור של טוב וערכים, כולם יחד, הם הלב הפועם של העיר שלנו, הם שמאירים באור גדול את העיר האהובה שלנו, עיר שמורכבת מפסיפס אנושי מופלא של קהילות, מגזרים ואוכלוסיות שחיים יחד בהרמוניה, בסבלנות וסובלנות ובכבוד הדדי. עיר לכולם, עיר של כולם. וכך היא תישאר".

שתי ממלאות המקום: מיריי אלטיט וסופה ביילין

שתי ממלאות המקום: מיריי אלטיט וסופה ביילין

במהלך הישיבה, הכריז גלאם על מינוים של בעלי התפקידים הבאים שאושרו על ידי מועצת העיר: סגנית מ"מ ראש העיר בשכר, סופה ביילין, סגנית מ"מ שנייה לראש העיר בשכר, מיריי אלטיט, סגן ראש העיר בשכר, שי עמירה וסגנית ראש העיר בתואר (ללא שכר), שרה זכריה.

גזבר העירייה איציק וייצמן ציין בהודעה לחברי המועצה כי עלות העסקה של כל אחד מסגני ראש העירייה בשנה הוא כ-800 אלף ש"ח. זאת אומרת 2.4 מיליון ש"ח בכל שנה.

פרטוק: "זו הכרזת מלחמה על האופוזיציה"

אישור הדברים לא עבר בשקט, כאשר חברת המועצה תמר קידר דרשה לדעת אם הגירעון של העירייה עולה על 2% מהתקציב השוטף, מה שלדבריה מונע את אישור השכר לסגנים. גלאם לא השיב לדברים באופן ספציפי ורק אמר שהכל אושר על ידי גזבר העירייה.

איתי סהר מותח ביקורת

איתי סהר מותח ביקורת

גם חבר המועצה איתי סהר מתח ביקורת ואמר כי גירעון העירייה גדול מדי ועד שלא יאושר תקציב אין סיבה לאשר שכר לסגנים.

יוסי פרטוק

יוסי פרטוק

חבר המועצה יוסי פרטוק אמר: "על פי חלוקת חברי הועדות, זו הכרזת מלחמה על האופוזיציה ותושבי העיר ואף אחד מהיושבים בה, לא פראייר. אל תטעו בנו בכלל. לא נדבר לגופו של אדם אלא לגופו של עניין, ומי שיפריע לנו לעשות למען תושבי העיר, ימצא תחת מתקפה עניינית על הישגיו בקדנציות הקודמות, מה שעלול להביך אותו. כל עוד לא ישמר כוחה של האופוזיציה לפי מפתח סיעתי, תהיו מודאגים. קוראים לזה הגינות. יש לכם אפשרות לשיתוף פעולה עם האופוזיציה אם תעשו למען התושבים ולא למען בעלי אינטרסים. מציע לקואליציה לא להיות גועליציה ולפעול אך ורק לטובת תושבי העיר אשקלון".

את הדברים אמר פרטוק על רקע חלוקת התפקידים בוועדות העירייה השונות.

אלה התפקידים שאושרו היום

בנוסף, יחזיקו ממלאי מקום ראש העיר וסגני ראש העיר בתיקים הבאים: סופה ביילין – ממונה על מנגנון העירייה, ממונה על אגף קליטה ועליה, ממונה על תחום קשרי חוץ, ממונה על תחום תרבות וספורט במגזר יוצאי חבר העמים; מיריי אלטיט – ממונה על מינהל הנדסה, ממונה על החינוך הבלתי פורמלי (תנו"ס) ומרכזים קהילתיים, ממונה על שימור אתרים בעיר אשקלון, ממונה על קידום ומעמד האישה וממונה על הרשות לביטחון קהילתי; שי עמירה – ממונה על איכות הסביבה וממונה על הספורט; שרה זכריה – ממונה על ארגון הגמלאים העירוני.

משה אטיאס ותומר גלאם

משה אטיאס ותומר גלאם

כמו כן, אושרו מחזיקי התיקים הממונים על התחומים הבאים: עו"ד שי רובין – משנה לרה"ע ללא שכר וממונה על מסחר ותעשייה והתחדשות עירונית; אבשלום יעקובי – משנה לרה"ע ללא שכר וממונה על החינוך החרדי ועל מורשת ישראל בתרבות התורנית; עוה"ד חן וישניה – משנה לרה"ע ללא שכר וממונה על החינוך לגיל הרך; עזרא עוזר – משנה לרה"ע ללא שכר וממונה על החופים; מר עמיחי סיבוני – משנה לרה"ע ללא שכר וממונה על חינוך דתי לאומי; לילי קידר – משנה לרה"ע ללא שכר וממונה על התיירות בעיר; גבריאל טיגבו – חבר המועצה וממונה על הקהילה האתיופית ועל האירועים; אושרי פדלון – חבר המועצה והממונה על תרבות תורנית ועל הנוער החרדי; משה אטיאס – חבר המועצה והממונה על תיק הצעירים.

צפו בשידור ישיבת המועצה החגיגית:


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר