סא"ל אופיר כספי
סא"ל אופיר כספי

המג"ד האשקלוני התבטא בעד התיישבות בעזה וננזף

סא"ל אופיר כספי אמר בשיחה עם עיתונאים כי גם אם נחסל את סינוואר לא ננצח במלחמה, "ננצח רק אם נחזיר את היישובים בעזה". הוא חזר בו מהדברים לאחר שננזף. האזינו

פורסם בתאריך: 22.3.24 17:27

     

מג"ד 82 בשריון סא"ל אופיר כספי מאשקלון, הוא אחד מהקצינים שפועלים כבר זמן רב ברצועת עזה מאז החלה מלחמת חרבות ברזל.

סא"ל אופיר כספי ובני משפחתו

סא"ל אופיר כספי ובני משפחתו

לאחר מבצע מגן וחץ הוא אף כתב טור שפורסם בכאן דרום ובו סיפר על תחושותיו כמי שממש מגן על הבית.

אתמול הוא התבטא בנושא החזרת יישובי גוש קטיף ברצועת עזה ובעקבות הדברים הללו הוא ננזף על ידי מפקד החטיבה ומפקד האוגדה וחזר בו מהדברים שאמר.

האזינו לדברים של סא"ל כספי:

"אני חושב שהפתרון זה להקים יישובים אבל זה ענייו פוליטי", אמר סא"ל כספי, "כאילו צה"ל צריך להחזיק בשטח. אם יחזרו היישובים אז ניצחנו אותם. אני חושב שאם נהרוג את סינוואר לא נכריע את הארגון, אולי נפגע קשות בארגון אבל יקום מישהו שימשיך באותה האידאולוגיה. הפתרון הוא לחזור, כמו ההתנחלויות באיו"ש גם צריך להיות פה. אין לזה פתרון אחר".

סא"ל כספי גם הוסיף כי העזתים בעצמם היו רוצים שנחזיר את היישובים בעזה, "הערבים זה עם מורכב שמבין כוח, זה ייטיב עמם. למי יש רמת חיים יותר גבוהה לפלסטינאי בעזה, לפלסטינאי באיו"ש או לפלסטינאי בירדן? הוא מעדיף שנהיה פה. הוא לא אומר את זה הוא מפחד להגיד את זה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "בעקבות התבטאותו של מג"ד 82, הקצין זומן מיד לבירור אצל מפקד החטיבה ומפקד האוגדה וננזף פיקודית על אמירותיו החריגות אשר אינן תואמת את פקודות צה"ל ואת המצופה ממפקד בצה"ל.

"הקצין חזר בו מדבריו והביע חרטה. הקצין מצוי גם בשעה זו בלחימה בחאן יונס. התבטאותו נאמרה בתוך שיחה ארוכה ותיאור הקרבות והמלחמה. הקצין הבין את החריגה מהנורמה ומהממלכתיות המצופה ממנו כקצין לובש מדים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר