זירת נפילה באשקלון
זירת נפילה באשקלון

שוב אשקלון בחוץ? מנהל קרן הפיצויים ברשות המיסים: "פיצויים כרגע רק ליישוב מפונה"

במה שהפך לריטואל קבוע, שוב העיר אשקלון נאלצת להיאבק על מקומה במפת הפיצויים בעקבות מלחמת חרבות ברזל, כאילו לא מדובר בעיר שכבר מזמן הפכה למטווחת ביותר בארץ. הפעם מדובר בפיצויים לבעלי העסקים בעיר על חודשים ינואר-פברואר, כאשר גם מנהל רשות המסים שנשאל על כך, לא הביא עמו בשורה בנושא

פורסם בתאריך: 18.2.24 19:25

     

העיר הכי מטווחת בארץ נלחמת שוב על מקומה בטבלת הפיצויים של מלחמת "חרבות ברזל" – זאת לאחר שרשות המיסים פתחה את האפשרות לקבלת מקדמות פיצויים לעסקים שנפגעו מהלחימה אך הותירה את העיר אשקלון בחוץ.

כזכור, מאז תחילת הלחימה, נקבע כי אשקלון תיחשב ליישוב ספר והעסקים בעיר יהיו זכאים לפיצויים ברמה של 100% למשך שנה כמו בעוטף עזה.

המנגנון אכן העניק פיצויים ומקדמות לחודשים אוקטובר עד דצמבר, אלא שכאשר נפתחה האפשרות לבקשת מקדמות על חודשים ינואר-פברואר התברר כי אשקלון נותרה בחוץ.

בשבוע שעבר, נפגשו במשרדי מרחב דרום של התאחדות התעשיינים, הממוקמים בעומר, תעשייני האזור עם אמיר דהן, מנהל קרן הפיצויים ברשות המיסים. במפגש הציג דהן את מסלולי הפיצוי הפתוחים בפני החברות היצרניות והתנהל שיח פתוח במסגרתו התאפשר לתעשיינים להעלות שאלות בפני מנהל הקרן. מצד התאחדות התעשיינים הובילו את המפגש דנה שדה אופיר, מנהלת מרחב דרום ואורי זלינגר מאגף כלכלה.

מנהלת מפעל מאזור התעשייה הדרומי באשקלון שהשתתפה במפגש שיתפה את מנהל קרן הפיצויים באתגרים של המפעלים במקום, הסובלים עדיין מהדי פיצוצים שמקורם בלחימה המתחוללת ברצועה, עובדים שלא מגיעים וירידה בהכנסות ותהתה על עניין הותרתה של אשקלון בחוץ.

מנהל קרן הפיצויים בפגישה עם תעשיינים מהדרום. צילום: יח"צ

מנהל קרן הפיצויים בפגישה עם תעשיינים מהדרום. צילום: יח"צ

"כרגע אין לאף אחד זכאות (למקדמות) על ינואר פברואר למעט יישוב מפונה", הסביר דהן. "קרן הפיצויים מפצה כל עוד יש הפסקת פעילות ועומדים בתנאים. יש עדיין דיבורים מה עושים עם 7-0 ק"מ בדרום ו-9-0 ק"מ בצפון".

מי שפנתה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' בנושא הזה היא המועמדת לראשות העירייה, עו"ד תמר קידר שכתבה לו "הינך נדרש לפעול בהקדם האפשרי לאפשר לעסקים ולעוסקים בעיר אשקלון אשר עדיין מושפעת מההשלכות של מלחמת 'חרבות ברזל' להגיש תביעה לפיצויים עבור נזק עקיף שנגרם להם בחודשים ינואר-פברואר 2023".

בסוף המכתב אף ציינה קידר כי אם הדבר לא ישתנה היא מתכוונת לעתור בנושא לבית המשפט.

עו"ד תמר קידר

עו"ד תמר קידר

דהן: "ממליץ שלא לתבוע פיצויים דרך מייצגים"

בפגישה המדוברת עם מנהל רשות המיסים, דובר גם על אתגר מרכזי עמו מתמודדת התעשייה בישראל ובדרום בפרט הוא אתגר כוח האדם. רבים מהעובדים עדיין מפונים ובהיעדר עובדים זרים ופועלים פלסטינים, מתקשים להמשיך ולהפעיל את קווי הייצור. בעניין חזרת התושבים לאזור אמר דהן "אני מקווה שבמענקים שיתנו יצליחו להחזיר יותר". הוא סיפר לתעשיינים כי הקרן אף המליצה לתת מענק משמעותי לתושבים שיחזרו.

דהן שיבח את התאחדות התעשיינים על תפקודה כמייצגת את הסקטור במהלך הלחימה. "ההתאחדות מלווה את הגופים בצורה הכי אינטנסיבית שהכרתי" הוא אמר. "מגיע להם כל הכבוד על מה שהם עושים בתקופה הזו. זה הארגון שתומך הכי הרבה בנושא הזה ובטוח גם בנושאים אחרים".

דהן הבהיר לתעשיינים כי הם זכאים להמשיך ולתבוע פיצויים בגין נזקים עתידיים, שנוצרו בחודשי הלחימה הקודמים אך משפיעים על החברות גם בהמשך המלחמה. הוא המליץ למפעלים לנהל את ההליך מול מס הכנסה ישירות ולא באמצעות מייצגים. רוב מפעלי תעשייה לא צריכים לקחת מייצגים, הוא טען, כיוון שיש להם מנהלי כספים משלהם. דהן הסביר כי מייצגים פעמים רבות גובים אחוז מגובה הפיצוי ומגישים תביעה גדולה יותר עם נזקים שאינם רלוונטיים. על מנת להימנע ממצב זה וכדי לחסוך את שכר הטרחה לחברות התעשייה, הציע להם דהן לקיים שיחת ייעוץ ותיאום ציפיות עם צוות קרן הפיצויים.

דנה שדה אופיר, מנהלת מרחב דרום בהתאחדות התעשיינים, מסרה: "אנו מעריכים את נכונות קרן הפיצויים לקיים שיח בלתי אמצעי עם החברות היצרניות שמרכיבות את עמוד השדרה של המשק הישראלי. זו הייתה הזדמנות להציף בעיות במתווה הקיים – כמו הפסקת המקדמות לאשקלון, אתגרי כוח האדם במרחב ועוד – שחייבים למצוא להם פתרון. כמו כן, ניתנה לתעשיינים הזדמנות לקיים שיח אישי עם הצוות המקצועי של קרן הפיצויים שהגיע למשרדי המרחב ולהעלות אתגרים ייחודיים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר