תותח צה"לי. צילום: דובר צה"ל
תותח צה"לי. צילום: דובר צה"ל

בגלל תלונות על רעש: תותחי צה"ל הוזזו מגברעם לאשקלון

הסוללה שמבצעת ירי ארטילרי לעבר רצועת עזה הוצבה בסמוך למתחם קצא"א על מנת שלא להרעיש לתושבי קיבוץ גברעם. חבר המועצה איתי סהר האשים את עיריית אשקלון ומסר כי היא "משתפת פעולה עם הפגיעה בילדי אשקלון"

פורסם בתאריך: 13.2.24 12:08

     

מאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל" סובלים תושבי אשקלון מרעש המלחמה, תחילה היו אלה האזעקות והרקטות הרבות שנחתו בעיר ובהמשך היו אלה הפצצות חיל האוויר והירי הארטילרי שנורה לעבר הרצועה שלעתים נמשכו שעות רבות וגם בלילות.

בשבועות האחרונים, עם מעבר הלחימה לדרום הרצועה ועם מיעוט הירי הרקטי, אפשר לומר ששקט יחסי שורר מאז בעיר. לא שהשקט הזה כנראה לא יימשך זמן רב.

במקביל, כידוע פועלת המדינה להשבת תושבי עוטף עזה לבתיהם, ובכלל זה את תושבי קיבוץ גברעם שבמועצה האזורית חוף אשקלון.

תותח צה"לי. צילום: דובר צה"ל

תותח צה"לי. צילום: דובר צה"ל

אלא שבסמוך לקיבוץ ישנה סוללת תותחנים שיורה ארטילריה לעבר רצועת עזה, כאשר כל שיגור של פגז גורם לרעש רב ברחבי הקיבוץ. אז על מנת שהדבר לא ימנע מהתושבים לשוב לביתם, הוחלט לבצע ניסוי במסגרתו הועברה סוללת התותחנים לדרום העיר אשקלון בסמוך למתחם קצא"א. הניסוי התרחש ביום ראשון השבוע.

חבר המועצה והמועמד לראשות העירייה, איתי סהר מסר: "הופתענו לשמוע על הזזת הסוללה שמבוצעת בתיאום עם העירייה. ערכנו בדיקות מעמיקות בעניין והשיקול אינו מבצעי כלל. אם זה המצב, לא יכולה להיות קדימות לפגיעה באיכות החיים של ילדי דרום אשקלון שחוו לחימה ולא פונו מבתיהם וממילא סובלים מההשלכות. שוב פעם עיריית אשקלון לא סופרת אותם ויותר מזה – משתפת פעולה עם הפגיעה בהם, כפי שהיה משך כל המלחמה, שניהולה היה הכושל בתולדות העיר".

איתי סהר. צילום: ענת קזולה, קיו עלית

איתי סהר. צילום: ענת קזולה, קיו עלית

בצה"ל אישרו את הדברים ומסרו ל"כאן דרום": "כחלק מתהליך יצירת התנאים המאפשרים לחזרת תושבי יישובי העוטף לבתיהם, ובעקבות השיח עם תושבים בקיבוץ גברעם, מתקיים תהליך של הזזת סוללת תותחנים, על מנת לצמצם פגיעה בשגרת חייהם התקינה של תושבים באזור. במסגרת התהליך, התבצע ביום א' ניסוי רעש בארובות קצא"א ובארובות רוטנברג בשביל למצוא פתרון, מבלי לפגוע באפקטיביות המבצעית. בשבועיים האחרונים, הפסיק הכוח את הירי ונמצא במרחב לצורך כוננות מבצעית".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר