ביטוח לאומי אשקלון. צילום: אלירם משה
ביטוח לאומי אשקלון. צילום: אלירם משה

קיבלתם מענק אכלוס ויש לכם ממ"ד? אתם חייבים כסף לביטוח הלאומי

תושבים רבים באשקלון קיבלו מענק אכלוס למרות שיש להם ממ"ד בבית. כעת, לאחר שעיריית אשקלון עדכנה את הביטוח הלאומי על כך, נוצר חוב לאותם התושבים. הביטוח הלאומי כבר החל בצעדים לגביית החובות הללו באמצעות קיזוז הסכום ממענקים אחרים שהיו אמורים להתקבל

פורסם בתאריך: 31.1.24 15:33

עדכון אחרון: 31.1.24 21:06

     

עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל, ספגה העיר אשקלון כמות חריגה מאוד של ירי רקטות והפכה שוב פעם לעיר הכי מטווחת בישראל.

עם מאות אזעקות וזירות רבות מאוד של נפילות ופגיעות ישירות, הועלתה דרישה לפנות גם את תושבי העיר למקום מבטחים ושקט יותר.

חלק מהתושבים מצאו זאת באמצעות עמותות ושנות שסייעו לתושבים, אבל חלק אחר והוא רב יותר קיבלו מענק אכלוס מהביטוח הלאומי שעומד על 200 ש"ח למבוגר ליום ו-100 ש"ח לילד ליום. מדובר היה בסדר גודל של 18 אלף ש"ח לחודש לזוג עם שני ילדים.

אבל בניגוד לערים כמו שדרות או קרית שמונה, למענק שקיבלו תושבי אשקלון היה קאץ' – הוא היה מיועד אך ורק למי שאין בביתם ממ"ד, או כאלה שביתם נפגע מפגיעה ישירה כך שלא ניתן להתגורר בו.

ביתה של אילנה שנהרס מפגיעה ישירה

בית באשקלון שנפגע מפגיעה ישירה

את רשימת מחוסרי הממ"ד העבירה עיריית אשקלון לביטוח הלאומי ועל בסיסו החלו בחלוקת המענקים שנועדו לאפשר לאותם תושבים לשכור דירה או ללכת למלון באזורים שקטים יותר.

אלא שהרשימות של העירייה לקו בחסר וכך קרה שתושבים רבים שאין ברשותם ממ"ד לא קיבלו את המענק ואילו תושבים רבים שיש ברשותם ממ"ד קיבלו את המענק. בעקבות התלונות הרבות וככל שעבר הזמן עדכנה העירייה את הרשימות והסירה מהן את בעלי הממ"ד והכניסה לתוכם את מחוסרי הממ"ד.

בינתיים, כספים רבים נכנסו לחשבונות של תושבים בעלי ממ"ד וחלקם אף עשו בו שימוש על מנת למצוא אכלוס מחוץ לעיר.

במוסד לביטוח לאומי, החלו על בסיס הרשימות החדשות לסמן את אותם בעלי ממ"דים שקיבלו את הכספים והחלו לקזז להם אותם ממענקים אחרים שהם היו אמורים לקבל מהביטוח הלאומי על רקע מלחמת "חרבות ברזל".

כך למשל, ישנם תושבים שנרשמו לקבלת מענק "עידוד עבודה", מדובר במענק שמקבלים שכירים תושבי אשקלון שהתמידו בעבודתם למרות המלחמה. אלא שלמרות שאושר להם המענק, הם לא קיבלו אותו כי הוא קוזז מול "מענק האכלוס" שאותו הם קיבלו.

כך נראה ביטול המענק בביטוח הלאומי

כך נראה ביטול המענק בביטוח הלאומי

אז אם קיבלתם מענק אכלוס למרות שיש לכם ממ"ד? תדעו שיש לכם חוב בביטוח הלאומי בגובה המענק.

יש גם עתירה לבג"ץ

האם זה סוף הסיפור? לא בטוח, כי בימים אלה מתנהלת בבג"ץ עתירה שהגישה עו"ד תמר קידר, המועמדת לראשות העירייה, ובו היא דורשת כי המענק ישולם גם לתושבי אשקלון שברשותם ממ"ד.

עו"ד תמר קידר

עו"ד תמר קידר

היא הגישה את העתירה בשמם של 730 מתושבי אשקלון וטענה כי מדובר "באפליה אסורה בין תושבי אשקלון לתושבים אחרים ובין אוכלוסיות של תושבים".

למרות שהעתירה הוגשה כבר ב-22.11.23, המדינה שוב ושוב מבקשת ומקבלת ארכה להשיב תשובה לעתירה. עד כה היא קיבלה כבר שתי ארכות וגם השבוע, ברגע האחרון, שוב המדינה ביקשה ארכה. אך הפעם עו"ד קידר התנגדה ובינתיים השופטים עדיין לא קיבלו החלטה בנושא.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר