מבצע דוגו במקיף דרכא ד'. דוד לייטנר ז"ל. צילום: דוברות בית הנשיא
מבצע דוגו במקיף דרכא ד'. דוד לייטנר ז"ל. צילום: דוברות בית הנשיא

לראשונה מאז פטירתו ועם הרבה פלאפל: כך צוין היום מבצע דוגו באשקלון

מבצע דוגו במסגרתו אוכלים פלאפל כסמל לניצחון החיים התקיים היום ברחבי העולם והארץ וגם באשקלון, בפעם הראשונה מאז נפטר יוזם המבצע ניצול השואה דוד לייטנר

פורסם בתאריך: 18.1.24 20:42

     

בכל שנה בתאריך 18 לינואר מתקיים ברחבי הארץ מבצע דוגו, במסגרתו אוכלים פלאפל כסמל לניצחון החיים.

השנה, המבצע הזה מתקיים בפעם הראשונה ללא היוזם של המבצע, ניצול השואה דוד "דוגו" לייטנר, שהלך לעולמו לפני מספר חודשים.

הסיפור של מבצע דוגו הוא ב-18 בינואר 1945 אז יצא דוד (דוגו) לייטנר בן ה-14 ביחד עם כ-60,000 אסירי אושוויץ לצעדת המוות. ברגעים הקשים בצעדה הוא חלם על בילקלעך, לחמניות עגולות שהבטיחה לו אמו שיאכל בארץ ישראל. הוא שרד ועלה ארצה, וכמנהג פרטי החליט שבכל שנה ב-18 בינואר יאכל פלאפל (שדמה בעיניו לבילקלעך שהבטיחה לו אמו) כסמל לניצחון החיים.

דוגו והנשיא הרצוג. צילום: דוברות בית הנשיא

מאז, המבצע הזה אומץ על ידי רבים בישראל וברחבי העולם. היום ציינו אותו גם באשקלון, כמו במרכז הרפואי ברזילי. "אנחנו נמצאים בעיצומה של מלחמת חרבות ברזל. עכשיו, יותר מתמיד, חשוב לנו לציין את 'מבצע דוגו' לזכרו של שורד השואה דוד לייטנר (דוגו), שנהג לאכול פלאפל כדי לסמל את ניצחון החיים", נמסר מברזילי.

מבצע דוגו בברזילי

מבצע דוגו בברזילי

מבצע דוגו בברזילי

מבצע דוגו בברזילי

גם בבית הספר במקיף ד' דרכא ראו לנכון לציין את "מבצע דוגו". צוות בית הספר העביר לתלמידים בכיתות, את הסיפור של דוגו, וכן את המסר העוצמתי, ובהפסקה כלל התלמידים נהנו ממנת פלאפל בעלת משמעות גדולה לזכרו של דוגו ולמען נצחון חיילינו, בהובלת מועצת התלמידים הבית ספרית. מהנהלת בית הספר נמסר: "דווקא לנוכח ימי המלחמה הקשים, זה הזמן להתאחד, להעריך את העם, את המדינה ולהפגין אחדות, בדיוק מה שמבצע דוגו מבקש לעשות. אנו רואים בזה חשיבות גדולה עבור תלמידינו, הדור הבא. עכשיו, יותר מתמיד נקרא: 'עם ישראל חי'".

מבצע דוגו במקיף דרכא ד'

מבצע דוגו במקיף דרכא ד'

מבצע דוגו במקיף דרכא ד'

מבצע דוגו במקיף דרכא ד'

גם תלמידי בית הספר אורט רונסון לקחו חלק ב"מבצע דוגו", כאשר הם אכלו מנות פלאפל טעימות לזכרו של דוגו. "דוגו נפרד מאיתנו ונפטר לפני כמעט חצי שנה, בתשעה באב (כמה סמלי!), אבל המסורת שלו ממשיכה, ועכשיו לא רק לכבודו אלא גם לזכרו! והשנה, דווקא לנוכח ימי המלחמה הקשים, זה הזמן להתאחד, להעריך את העם ואת המדינה, בדיוק מה שמבצע דוגו ממחיש. גם תלמידי ביה"ס ציינו ואכלו פלאפל לזיכרו".

מבצע דוגו באורט רונסון

מבצע דוגו באורט רונסון

בבית הספר חמ"ד ברנע היו אלה תלמידי כיתות ה' שהעבירו שיעור בכיתות על מצבע דוגו, ולאחר מכן נהנו תלמידי בית הספר מפלאפל חם וטעים.

מבצע דוגו בחמ"ד ברנע

מבצע דוגו בחמ"ד ברנע


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר