מכללת אשקלון. צילום: לימור אדרי
מכללת אשקלון. צילום: לימור אדרי

"החלטה תמוהה": בעוד סטודנטים במכללת ספיר יקבלו מימון מלא ללימודים, אשקלון נשארה מאחור

יו"ר אגודת הסטודנטים במכללה האקדמית אשקלון יצא נגד החלטת הממשלה לתת מימון מלא לסטודנטים הלומדים במכללת ספיר בשדרות, ללא התייחסות לסטודנטים במכללה האקדמית אשקלון, ושיגר מכתב לשר החינוך במטרה לכלול גם את העיר אשקלון בהטבה זו. גם ראש העיר תומר גלאם הצטרף למאבק

פורסם בתאריך: 17.12.23 16:23

     

על רקע מלחמת חרבות ברזל, העניקה הממשלה פטור מלא משכר לימוד לסטודנטים הלומדים במכללת ספיר בשדרות. אלא שבאשקלון תוהים מדוע ההטבה ניתנה רק למכללת ספיר, כשאשקלון – העיר המטווחת ביותר במלחמה, לא זכתה להטבה כזו עבור סטודנטים הלומדים במכללה האקדמית אשקלון.

יו"ר אגודת הסטודנטים, מאיר כץ, פנה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ ולשר החינוך בדרישה להשוות את תנאיהם של הסטודנטים.

"נדהמנו לגלות כי הסטודנטים במכללה האקדמית אשקלון אינם חלק ממערך תמיכה זה, זאת על אף שהעיר אשקלון הינה העיר הממוקמת בחזית העורף, המטווחת ביותר מתחילת המלחמה, ובשל כך מעל לכל ספק המוסד האקדמי אשקלון עונה על הקריטריון: מוסד הפועל באזור לחימה ועימות", כתב כץ לשרי הממשלה.

יו"ר אגודת הסטודנטים, מאיר כץ

יו"ר אגודת הסטודנטים, מאיר כץ

עוד הוא ציין כי סטודנטים רבים פונים אליו ושואלים מדוע הם מופלים, אך אין לו תשובה לענות להם. "הכיצד ניתן להסביר שסטודנט המתגורר בתל אביב ולומד במכללת ספיר יקבל מימון מלא של שכר הלימוד לשנה הקרובה בעוד סטודנט מבארי הלומד במכללת אשקלון לא יקבל סיוע במימון כלל?", תהה כץ.

מעבר לכך הדגיש כי הציבור הסטודנטיאלי במכללה האקדמית אשקלון מתגורר באזור הדרום ובאזור עוטף ישראל – עניין המצדיק תמיכה בהם. "מימון שכר הלימוד רק לסטודנטים במכללת ספיר ובתל חי הוא לא פחות מאפליה, זאת לצד העובדה כי אחוזים גבוהים מהציבור הסטודנטיאלי חווים בשבועות אלו אובדן הכנסה בשל המגורים באזור העימות, ועל כן החשיבות בתמיכה בהם כפולה ומכופלת", הוסיף כץ ודרש משר האוצר ושר החינוך לתקן את העוול ולכלול את הסיוע גם לסטודנטים באשקלון.

גם ראש עיריית אשקלון הצטרף למאבק ושיגר גם הוא מכתב דרישה לשר החינוך, יואב קיש ולפרופ' יוסי מקורי, יו"ר הות"ת במועצה להשכלה גבוהה. "כידוע לך, העיר אשקלון היא העיר המטווחת בישראל במלחמת 'חרבות ברזל' והיא מצויה כל העת תחת איומים רקטיים", כתב גלאם.

המכללה האקדמית אשקלון. צילום: חן זקצר

המכללה האקדמית אשקלון. צילום: חן זקצר

"אשקלון היא גם העיר הגדולה היחידה שעדיין נמצאת במדרג התגוננות צהוב לפי פיקוד העורף. בשל כל אלו, אשקלון הייתה ועודנה חלק בלתי נפרד מההחלטות המיוחדות של ממשלת ישראל שהתקבלו במהלך המלחמה, כמו: מענק אכלוס עצמאי לתושבים נעדרי מיגון, הכרזה על העיר כיישוב ספר המקנה פיצויים ישירים ועקיפים לעסקים, הכללת העיר במתווה הבגרויות של יישובי העוטף ועוד.

"כ-40% מהתלמידים במכללת אשקלון הם בני העיר; למכללה, שספגה פגיעות ישירות גם בקמפוס וגם בשטח המעונות, נפגעים רבים מקרב תלמידיה ובוגריה. 18 סטודנטים של המכללה נהרגו, 4 סטודנטים בני משפחתם נחטפו כולל סטודנט שכל בני משפחתו נחטפו ובקרב הסטודנטים יש עשרות פצועים. המכללה האקדמית אשקלון, מהווה עוגן חשוב בחיזוק העיר אשקלון ובתחום ההשכלה הגבוהה בעיר, הסטודנטים בה מעורבים חברתית ובפעילויות התנדבות למען התושבים לאורך כל השנה והיא הייתה הראשונה בישראל להכריז על קרן סיוע של מיליוני שקלים למלגות שכר לימוד לסטודנטים מגויסים.

"לאור הכתוב לעיל, אני מצפה מכם להחיל את החלטתכם בדבר 'הפעלת מערך תמיכה במוסדות הלימוד ובסטודנטים בצל מלחמת חרבות ברזל' גם על מכללת אשקלון ותלמידיה (מלגות שכר לימוד מלא ורשת ביטחון). החלת ההחלטה על מכללת ספיר בלבד תגרום לנזק עצום למכללה האקדמית אשקלון בכלל ולסטודנטים תושבי העיר בפרט".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר