חיילים. צילום: דובר צה"ל
חיילים. צילום: דובר צה"ל

האם עיריית אשקלון מעכבת כניסת חיילים למלון בעיר? תלוי את מי שואלים

גורם צבאי ששוחח עם חבר המועצה איתי סהר טען כי העירייה מעכבת אכלוס של חיילים במלון בערי בשל חוב ארנונה. בעירייה טענו כי מדובר בפייק ניוז והציגו מכתב מצה"ל שבו נכתב בדיוק להפך. בדיקת "כאן דרום" התברר כי בעיית הארנונה נפתרה אך ישנו עיכוב בשל ענייני ביטוח

פורסם בתאריך: 28.11.23 19:36

     

מאז החלה מלחמת "חרבות ברזל" שכללה גיוס מילואים של מאות אלפי חיילים, נדרש הצבא למצוא להם מקומות מחסה שבהם יוכלו לשהות בתקופת ההמתנה. כך זה קרה עם בתי הספר בערי הדרום ובאשקלון שהחיילים השתכנו במוסדות החינוך. מדובר היה כבר מתקופת ההמתנה הראשונית וגם כעת כאשר גדודים נכנסים ויוצאים.

אלא שכעת שבה שגרת הלימודים ולאט לאט יש פחות מקום לשכן את החיילים ולכן צה"ל מחפש עבורם מקומות שהייה פרטיים וכך עלה הרעיון לשכן חיילים שהיו במקיף ב' במלון פרטי בעיר.

אלא שגורמים צבאיים שפנו למועמד לראשות העירייה, איתי סהר, טענו שהעירייה מאיימת לפנות את החיילים מהמלון בעיר בשל חוב ארנונה שרובץ על המבנה. אותו גורם אף אמר לסהר כי אם העירייה תעמוד על כך הם יעברו לעיר אשדוד.

איתי סהר. צילום: ענת קזולה, קיו עלית

איתי סהר. צילום: ענת קזולה, קיו עלית

סהר תקף את העירייה על כך ומסר: "עיריית אשקלון וגלאם לא הצליחו לקבל החלטה נכונה אחת מתחילת הלחימה. ואחרי שמיררו את חיי התושבים עכשיו יש להם זמן להתעמר בלוחמי צה"ל. כלוחם אני יודע בדיוק כמה תנאים נורמליים חשובים להתאוששות מבצעית. אנחנו צריכים לשמוח על הזכות לארח את לוחמינו בעיר שלנו. אני קורא למעורבים בהחלטה האומללה להתאפס ומהר. להסיר את כל החסמים ביעילות ולארח את חיילינו בעיר בכבוד כפי שמגיע להם".

יחד עם זאת, מבדיקה שקיים "כאן דרום", התברר כי החיילים עדיין לא שוכנו במבנה. אך כן נוצרה בעיה של שימוש במבנה בשל חוב ארנונה, אך הדבר נפתר באמצעים משפטיים. נכון לעכשיו העיכוב בכניסת החיילים נובע בשל בעיות ביטוח שאינם נוגעים לעירייה.

בעירייה הכחישו את הדברים שפרסם סהר וכינו אותם "פייק ניוז" וציינו כי העירייה יוצאת מגדרה על מנת לסייע לחיילים המשתכנים בעיר. "מאז תחילת המלחמה סייעה עיריית אשקלון בפתרונות הלנה ושהייה לכ-60 אלף חיילי צה"ל במספר מוסדות חינוך ברחבי העיר. המגמה נמשכת גם בימים אלו בהכשרת והשמשת מלון בעיר לרווחת אלפי חיילים נוספים".

חיילים בשטח כינוס. צילום ארכיון: דובר צה"ל

חיילים בשטח כינוס. צילום ארכיון: דובר צה"ל

בעירייה אף הציגו מכתב ששלח מפקד מחוז דרום בפיקוד העורף, אל"מ שגיא ברוך, לראש עיריית אשקלון, תומר גלאם ובו הודה לו על התגייסות העירייה למען עשרות אלפי החיילים מאז תחילת הלחימה, "בימים האחרונים, התגייסותכם שברה שיאים כשהבעתם נכונות מלאה להשמיש ולהכשיר מלון עבור אלפי חיילים נוספים, ללא שום תמורה. התנהלותכם היא דוגמא ומופת לכל רשות בשעת חירום בפרט ובשגרה בכלל והיא מהווה הבעת אמון ותמיכה מלאה בצה"ל, מפקדיו ולוחמיו", כתב אל"מ ברוך.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר