איתי סהר. צילום: ענת קזולה, קיו עלית
איתי סהר. צילום: ענת קזולה, קיו עלית

איתי סהר בדרישה לשר החינוך: לכלול את העיר אשקלון במתווה ההקלות המלא לבגרויות

מתווה ההקלה בבגרויות שפרסם משרד החינוך, לא כלל את העיר אשקלון בכלל הקלות, בטענה כי לא התקיימה בעיר לחימה פעילה. עו"ד איתי סהר, שלח מכתב לשר החינוך יואב קיש בדרישה לתקן את המתווה. סהר במכתבו: "בראייתכם, למרות הרוגים, חטופים, פצועים, ירי של למעלה מאלף טילים, מאות אזעקות, ומספר חדירות לפאתי ולחופי העיר שנבלמו בירי – אשקלון לא חוותה לחימה פעילה. זו לא בעיה של כסף, זו בעיה של תפיסה"

פורסם בתאריך: 6.11.23 20:24

     

משרד החינוך פרסם בשבוע שעבר מתווה להקלה בבגרויות, בעקבות מלחמת חרבות ברזל. על פי המתווה, ניתנו ההקלות לתלמידים לפי 3 קבוצות: כלל התלמידים, תלמידים שפונו מאזורי העימות, ותלמידים מיישובים שחוו לחימה פעילה.

העיר אשקלון נכללה בהקלות של שתי הקבוצות הראשונות, ולא נכללה בקבוצה השלישית. חבר המועצה עו"ד איתי סהר, פנה במכתב לשר החינוך יואב קיש, ודרש ממנו לכלול את העיר אשקלון במתווה העוטף המלא.

על פי פירוט המתווה, לקבוצת התלמידים הראשונה – כלל התלמידים, יינתנו ההקלות הבאות: תוספת זמן של 15% לכלל הבחינות החיצוניות המתקיימות במועדי חורף וקיץ, מיקוד חומר הבחינה או הרחבת אפשרויות הבחירה במענה לשאלות הבחינה במועדי חורף וקיץ.

הקלות לתלמידים המפונים מאזורי העימות כוללות, בנוסף להקלות שניתנו לכלל התלמידים: במקצועות בהם משקל הבחינה הוא 70% ומשקל הציון השנתי 30%: ציון הבחינה ישתנה ל-50% ומשקל הציון השנתי יהווה 50% מהציון הסופי; במקצועות בהם משקל הבחינה הוא 50% ומשקל הציון השנתי 50%: ציון הבחינה ישתנה ל-40% ומשקל הציון השנתי יהווה 60% מהציון הסופי.

זירת הנפילה. צילום: דוברות איחוד הצלה

זירת נפילה באשקלון. צילום: דוברות איחוד הצלה

ההקלות לקבוצה השלישית לתלמידים מיישובים שחוו לחימה פעילה – ביניהן אופקים, נתיבות, שדרות, מועצת שער הנגב, מועצת חוף אשקלון, מועצת אשכול ומועצת שדות נגב, וכן לתלמידים מכלל הארץ שבן משפחתם מקרבה ראשונה נרצח או נחטף, יינתן בהמשך מענה מותאם, בהתייעצות עם מנהלי בתי הספר הרלוונטיים והגורמים המקצועיים.

כאמור, על פי המתווה, תלמידי אשקלון לא זכאים להקלות המלאות, מאחר ועל פי משרד החינוך, בעיר לא התקיימה לחימה פעילה.

על פי הידוע, אומר סהר, ראש העיר תומר גלאם הסכים למתווה ההקלות שגיבש משרד החינוך, וויתר על הכנסת אשקלון למתווה העוטף המלא.

זירת הנפילה. צילום: דוברות עיריית אשקלון

זירת נפילה באשקלון. צילום: דוברות עיריית אשקלון

"בראייתכם, למרות הרוגים, חטופים, פצועים, ירי של למעלה מאלף טילים, מאות אזעקות, ומספר חדירות לפאתי ולחופי העיר שנבלמו בירי – אשקלון לא חוותה לחימה פעילה", כתב סהר במכתבו לשר קיש. "אם לא מדובר בטעות, אדוני השר מוזמן לומר לתושבי אשקלון את הדברים האלה בעצמו", כתב סהר במכתבו.

חבר המועצה, איתי סהר

חבר המועצה, איתי סהר

"אשקלון, העיר הגדולה בעוטף, ספגה במלחמת חרבות ברזל נזקים כבדים מכל בחינה – ביטחונית, מערכתית וקהילתית וגם במלחמה זו היא העיר המטווחת ביותר. הכרחי שאשקלון תיכלל במתווה העוטף לבגרויות החורף ושמערכת החינוך העירונית תלווה את המשרד בקביעת המתווה המתאים לתלמידיה. הדבר חיוני למערכת, לצוותים ולתלמידים. זו החלטה מתבקשת ולא ברור מה הביא אתכם להוציא את אשקלון מהמתווה מלכתחילה".

"משרד החינוך הוכיח כי אשקלון לא נכללת בראיה הממשלתית בעוטף באופן מלא לא בגלל בעיה של כסף, אלא בגלל בעיה של תפיסה. על ממשלת ישראל יהיה להכניס את אשקלון להטבות העוטף באופן מלא".

"הסכמתו של תומר גלאם להוצאת אשקלון מחוץ למתווה העוטף לא מקובלת עלינו, וקורא לשר להורות לאנשי משרד החינוך: "להוסיף את אשקלון גם למתווה הישובים שחוו לחימה פעילה, לדרוש הקמת פורום מנהלים באשקלון באופן מיידי ולגבש מולו מתווה הקלות למענה מלא לתלמידי אשקלון".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר