תומר גלאם והשר סמוטריץ' היום. צילום: ערוץ הכנסת
תומר גלאם והשר סמוטריץ' היום. צילום: ערוץ הכנסת

"קיבינימט! תכניסו את אשקלון לעוטף": צפו ברה"ע אשקלון מתפוצץ על שר האוצר

צפו בתומר גלאם זועק מדם ליבו בדיון בוועדת הכספים של הכנסת על החוסר במיגון לתושבי אשקלון: "איזה תשובות יש לך לתת לאותם אנשים מסכנים שחוץ מלהתפלל שלא יפול עליהם טיל, אין להם שום אפשרות להישאר בחיים". שר האוצר סמוטריץ' השיב לו: "דבריך נוגעים ללב"

פורסם בתאריך: 16.10.23 12:50

     

היום התקיימה ישיבה מיוחדת של ועדת הכספים בנושא מלחמת "חרבות ברזל", בהשתתפות שר אוצר בצלאל סמוטריץ' ויו"ר הוועדה ח"כ משה גפני.

בישיבה השתתף, גם ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם.

גלאם החל לדבר ותקף בחריפות את האוצר ואת ועדת הכספים ומתח ביקורת על התנהלותם כלפי תושבי העיר חסרי המיגון.

"אני כבר יותר מדי מדבר, כבר 6 שנים והאירועים האלה שצפינו אותם לצערי, הפכו ליותר גרועים ממה שצפינו. תפנו את מי שבלי מיגון. אם לא נתתם מיגון ולא טיפלתם במיגון במשך עשרות שנים אז תפנו את מי שבלי מיגון. אני כל יום עובר בין המשפחות של הנרצחים בוכה יחד איתם, תחת נפילה של טילים. 300 טילים נפלו לי כבר בתוך העיר, 168 זירות. על מה אני אחכה? אנחנו כבר ביום העשירי של הלחימה. אז הביאו לי 5 מיליון, אני בחוץ עם כסף של הרשות מעל 17 מיליון ש"ח. למי צריך לחכות? שלי הבעיה שלא מיגנו אותם? איזה תשובות יש לך לתת לאותם אנשים מסכנים שחוץ מלהתפלל שלא יפול עליהם טיל, אין להם שום אפשרות להישאר בחיים. כל שיגור יש פגיעות, הרוגים. למי אני צריך לתת את התשובות?".

צפו בגלאם בכנסת:

גלאם גם דיבר על רשות החירום הלאומית (רח"ל), "בואו תראו, רח"ל, חכמים גדולים הוציאו הודעה שאשקלון קיבלה 100 מיליון ש"ח לפינויים. לא קיבלנו שקל. אני לא מדבר על אלה שי שלהם מיגון ויכולות להתמגן, אני מדבר על סוציו אקונומי 2-3 שאתה והשר מכירים לא פחות ממני. כל הח"כים שיושבים פה 7 שנים אני צועק וכל פעם מקוששים בעוד החלטת ממשלה. קיבינמט! תכניסו את אשקלון לעוטף. אשקלון היא חלק מהעוטף לצערי ולא לשמחתי. הייתי מעדיף שלא לקבל מכם שקל. כל דבר שצריך להעביר צריך איזה ועדה מזורגגת שתיקח שישה ימים כדי להעביר את הכסף".

גלאם התייחס גם למצב העסקים באשקלון ואמר: "עד איפה אפשר להגיע? גם בעניין פיצוי עסקים, אותו הדבר! כל העסקים בעיר סגורים, עיר רפאים! הרס נוראי של מאות מיליוני שקלים. מה אני יכול לעשות עם 60 מיליון כשעלות הפינוי היא 300 מיליון ש"ח? אם משרד הביטחון נתן אישור ואומרים לי שהאוצר לא מאשר? אני אעשה משפט שלמה?".

שר האוצר סמוטריץ' השיב לו ואמר כי דבריו "נוגעים ללב. בסוף יושב הקבינט ויושב ראש ממשלה ומנהלים משק של מלחמה. יעד הגירעון ייפרץ משמעותית וזה בסדר. יהיה מתווה תמיכה מסודר כלל ארצי תוך 24-48 שעות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר