עו"ד אלעד דנוך, אפל. צילום: מור צידון
עו"ד אלעד דנוך, אפל. צילום: מור צידון

25 מיליון ש"ח: עו"ד אלעד דנוך הגיש בקשה ליצוגית נגד ענקית הטכנולוגיה "אפל"

בקשה לתובענה יצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי ירושלים כנגד חברת אפל וממנה עולה כי החברה הטעתה את ציבור הצרכנים, כאשר מכרה שירותי אחסון בענן ICloud, כאשר היא מגלמת בתוכו את הרכיב החינמי בשיעור 5 ג'יגבייט. למעשה, כאשר צרכן רוכש חבילת אחסון בענן של 50 ג'יגה בייט, בפועל מקבל עשרה אחוזים פחות. התביעה הוגשה על ידי משרדו של עו"ד אלעד דנוך מאשקלון

פורסם בתאריך: 28.9.23 13:26

     

ברקע השקת האייפון החדש: השבוע הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים, תביעת ענק בסך של 25 מיליון שקלים, נגד חברת אפל בשל הפרה של חוק הגנת הצרכן. התביעה הוגשה על ידי עורכי דין, אלעד דנוך, דוד מיכייב וגיא דוידוביץ'.

בבקשה לאישור תובענה ייצוגית נטען כי אפל מטעה את הצרכנים שרוכשים חבילות אחסון בענן – ICloud באופן שבו היא מחייבת את לקוחותיה, ברכיב החינמי אותו מעניקה להם ממילא.

כידוע, כאשר לקוחות אפל רוכשים את מוצריה הם מקבלים שרותי אחסון בענן בנפח של חמישה ג'יגה בייט כחלק מובנה ובלתי נפרד מהשימוש במכשיר. וזאת כחלק מהשירותים אותה מעניקה אפל לכל לקוחותיה אשר רוכשים את המוצרים שלה.

אלא שכאשר משתמש אפל מעוניין להרחיב את נפח האחסון הענן ורוכש למשל חבילת אחסון של 50 ג'יגהבייט, הוא מקבל למעשה 45 ג'יגהבייט. כלומר, אפל מחייבת את משתמשיה לשלם על הרכיב החינמי שמסופק להם ללא עלות. כך גם ביחס לתוכניות האחסון האחרות בענן, בנפחים של 200 ג'יגהבייט, ו-2 טרהבייט.

מהבקשה עולה כי אפל מציעה ללקוחותיה לרכוש נפח אחסון נוסף לנפח האחסון המסופק ממילא, וכי בעשותה כן היא מטעה את צרכניה, בנוגע לנפח המסופק להם בפועל. "הטעיית המבקש וחברי הקבוצה, בנוגע לנפח אחסון נמוך מהנפח שהתחייבה, מהווה הפרה של המשיבה את החוזה עם המבקש וחברי הקבוצה ולפיכך זכאים לסעדים המפורטים בחוק החוזים", נכתב.

חברת אפל עדיין לא השיבה לתביעה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר