אשקלון במבט מלמעלה. צילום: אדי ישראל
אשקלון במבט מלמעלה. צילום: אדי ישראל

כלכלת בחירות? הממשלה תאשר מחר מאות מיליוני שקלים לטובת העיר אשקלון

ממשלת ישראל תתכנס מחר לישיבתה השבועית בה היא צפויה לדון בין היתר במתן תקציבי עתק לעיר אשקלון בשלל תחומים כמו התחדשות עירונית, חינוך ותקציבים נוספים למימוש הסכם הגג באשקלון

פורסם בתאריך: 22.7.23 21:09

     

מחר צפויה ממשלת ישראל לאשר תוכנית מקיפה שתזרים מאות מיליוני שקלים לעיר אשקלון, זאת בהמשך לתוכנית של הממשלה הקודמת בנושא חיזוק העיר אשקלון.

עוד נודע ל"כאן דרום" כי בכוונת הממשלה היה להעניק תקציב גדול יותר ממשרדים נוספים, אך הדבר נמנע בשל ייעוץ משפטי שקבע כי הדבר ייתפס כמתן תקציב מיוחדים על רקע הבחירות המקומיות המתקרבות ולכן הוחלט כי התוכנית רק תהיה המשך לתוכנית הקודמת.

בנימוקי ההחלטה נכתב: "במטרה להמשיך ולחזק את החוסן האזרחי-ביטחוני של תושבי העיר אשקלון, להכריז על העיר אשקלון כאזור עדיפות לאומית לשנים 2023-2024 לטובת תכנית סיוע בדגש על המטרות ומטרות המשנה הבאות:

    1. העצמת תושבים וחיזוק החוסן האישי והקהילתי ומטרות המשנה להלן: (א) הגברת הביטחון האישי והקהילתי של תושבי העיר אשקלון; (ב) חיזוק החוסן של תושבי העיר; ו-(ג) תגבור פעולות חינוך.
    2. פיתוח ושדרוג תשתיות ומטרות המשנה להלן: (א) פיתוח תשתיות תומכות דיור, לרבות תשתיות תחבורה; ו-(ב) פיתוח ושדרוג תשתיות סביבתיות.
    3. קידום החוסן הביטחוני ומטרות המשנה להלן: (א) קידום שיפוץ מקלטים ציבוריים; ו-(ב) התחדשות עירונית כמענה משלים למיגון".

תחת הסעיף הראשון של "העצמת תושבים וחיזוק החוסן האישי והקהילתי" נכתב כי המשרד לביטחון לאומי ימשיך את השתתפותו במימון פקחים ביחידת הפיקוח העירוני הייעודית הפועלת במערך האכיפה העירוני באשקלון לצורך שיפור הזמינות והתגובה של כוחות האכיפה בעיר בתקציב של 2.2 מיליון ש"ח. כמו כן, להרחבת תכניות הרשות למניעת אלימות, וכן למאבק בשימוש בסמים ואלכוהול בעיר אשקלון יקצה המשרד 2.8 מיליון ש"ח.

רצים למקלט בזמן אזעקה באשקלון. צילום: אילן אסייג

רצים למקלט בזמן אזעקה באשקלון. צילום: אילן אסייג

במסגרת "חיזוק החוסן האישי ורשתות תמיכה קהילתיות", יתקצב משרד החינוך שעות טיפול פסיכולוגי, שעות ייעוץ חינוכי-רגשי למתן מענים רגשיים לילדים וכן תמיכה להורים ולצוותי הוראה בעיר אשקלון בסך 6 מיליון ש"ח.

כמו כן, משרד החינוך יתגבר פעילויות בית ספריות בעיר אשקלון עבור שנות הלימודים ה'תשפ"ד-ה'תשפ"ה וכן יתגבר פעילויות חינוך בלתי פורמלי, ובתוך כך גם יוזמות חינוכיות וקהילתיות להעצמה חברתית-רגשית בסך של 30 מיליון ש"ח.

תחת הסעיף השני של "פיתוח ושדרוג תשתיות" תובא הצעה לדיון בתקצוב סך של 80 מיליון ש"ח לצורך ביצוע תשתיות-על תומכות דיור בעיר אשקלון וזאת מעבר לתשתיות העל המאושרות בהסכם הגג עם עיריית אשקלון.

כמו כן, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, יתקצב את חשמול והשלמת פרויקט הקמת תחנה מרכזית אשקלון בהיקף של עד 17 מיליון ש"ח . כמו כן, עוד 10 מיליון ש"ח לטובת פרויקטי בטיחות תחבורתיים.

רחוב אלי כהן. צילום: אדי ישראל

בתחום הניקיון תקבל עיריית אשקלון עד 4 מיליון ש"ח עבור ביצוע פעולות של חינוך סביבתי בעיר אשקלון, בתנאים שתקבע הקרן לשמירת הניקיון. איגוד ערים לאיכות סביבה יקבלו עד 2 מיליון ש"ח עבור רכישת ציוד ואמצעי מחשוב וטכנולוגיות לביצוע פיקוח, ניטור, שליטה ובקרה של מפגעי פסולת ומניעתם בתחומי העיר אשקלון.

העירייה תקבל סכום של עד 4 מיליון ש"ח, עבור הקמת תשתיות למערך איסוף נפרד לפסולת גושית בעיר אשקלון, בתנאים שתקבע הקרן. ועוד 4 מיליון ש"ח, עבור הקמת מתקן לטיפול בגזם עירוני, והקמה והפעלה של מערך לניהול הגזם העירוני בעיר אשקלון.

תחת הסעיף השלישי של "קידום החוסן הביטחוני", תקבל העירייה 50 מיליון ש"ח לטובת שיפוץ מקלטים ציבוריים ומשותפים בעיר אשקלון.

פתיחת מקלטים ציבוריים

מקלט ציבורי

כמו כן, יתבצע סבסוד של פרויקטים של התחדשות עירונית בשכונות שבהן הדבר אינו משתלם וזאת על מנת לקדם אותן, בעיקר בשכונות הדרומיות של העיר. הסעיף הזה יכלול תקציב של עשרות רבות מיליוני ש"ח.

בנימוקים המורחבים של ההחלטה נכתב אודות מצב העיר אשקלון מבחינה ביטחונית נכתב כך: "מהמידע שנמסר ממשרד הביטחון עולה כי בין השנים 2021-2023, גם בעת שגרה וגם בעת מבצעי לחימה, היקף ההתרעות והשיגורים לעיר אשקלון גבוה משמעותית ביחס לכל יתר הרשויות בארץ, למעט הרשויות בעוטף עזה. כמו כן, ממשרד הביטחון נמסר כי תדירות ההתרעות אשר חווים תושבי העיר בעת ירי מטחים על העיר יכול להגיע אף לכמות של 40 התרעות ביום כאשר זמן ההגעה למרחב המוגן הוא 30 שניות – תנאים שאינם מאפשרים שגרת חיים ללא מגורים בסמיכות למרחב מוגן. כמו כן ממשרד הביטחון נמסר כי כמות הנפגעים בגוף ובנפש ברחבי העיר אשקלון היא הגדולה ביותר מכלל ערי הדרום בכלל המערכות מאז 'צוק איתן'".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר