"הזהרתי אותו". משפחת מלכה לפני מספר חודשים.

אלמנתו של ישראל מלכה: "מאסר עולם לסמרטוט הזה"

הם גדלו יחד באשקלון, אבל כעת שקד דרור מואשם ברצח של חבר הילדות שלו ישראל מלכה ז"ל. האלמנה מאי-מוריה מספרת בריאיון ל"כאן דרום" כי כמה ימים לפני הרצח הזהירה את בעלה מפני דרור

פורסם בתאריך: 20.10.17 07:43

     

יום חמישי 7 בספטמבר, השעה שמונה בערב לערך. שלוש יריות אקדח מפלחות את האוויר ברמזור שבצומת הרחובות בני ברית וירושלים באשדוד. מכונית מבצעת פניית פרסה מהירה, והדלת שליד מושב הנוסע מקדימה נפתחת תוך כדי נסיעה. אדם פותח בריצה ועוזב במהירות על אופנוע.

כך נראתה זירת הרצח של ישראל מלכה, בן 25 מאשדוד, כפי שתועדה במצלמת אבטחה עירונית. סרטון הווידיאו הקצר נפוץ במהירות בקבוצות ווטסאפ וברשתות והמחיש עד כמה הפכו חיי אדם להפקר. אדם נורה למוות ברחוב הומה אדם במרכז העיר, כאילו מדובר בדבר של מה בכך.

זירת הרצח. צילום: ליה בן ברוך. תיעוד מבצעי מד"א

לאחר חקירה של ימ”ר לכיש הוגש ביום שישי כתב אישום נגד מי שהיה לא פחות מחברו של מלכה. שקד דרור, בן 31, תושב העיר, הוא הנאשם ברצח.

שבוע ימים לקח למשטרה להגיע אליו. לפי כתב האישום שהגישה עו”ד טל אדיר כהן, שעומדת בראש שלוחת לכיש בפרקליטות מחוז דרום, בין שני החברים הטובים שגדלו באשקלון פרץ סכסוך, ובעקבותיו החליט דרור לחסל את חברו. טיבו של הסכסוך אינו מפורט.

על פי כתב האישום, דרור עקב אחרי הרכב שבו נסע מלכה, וכשזה נעצר ברמזור האדום, העמיד את האופנוע בצד, התקרב כשקסדה על ראשו וירה מטווח אפסי מבעד לשמשה באקדח גנוב לעבר מלכה שישב ברכב של גיסו לידור לוסקי.

לוסקי שישב במושב הנהג נבהל ופתח בנסיעה, ביצע פניית פרסה, המשיך מעט בנסיעה וניסה להזעיק עזרה. אך מלכה מת כעבור זמן קצר. צוות מד”א קבע את מותו בשעה 20:25. הקליעים חדרו לחזהו ולבטנו. דרור נמלט מהמקום רכוב על אופנוע. לאחר מכן החביא את האופנוע ברחוב מקלנבורג, כשהוא מכוסה, וסמוך לשם החביא גם את האקדח בעודו טעון.


לחצו כאן להורדת האפליקציה של "כאן דרום אשקלון" באנדרואיד

לחצו כאן להורדת האפליקצייה של "כאן דרום אשקלון" באייפון


בפרקליטות ביקשו להאריך את מעצרו של דרור עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. השופט אלון אינפלד מבית המשפט המחוזי בבאר שבע הורה על הארכת המעצר עד להחלטה אחרת.

לפי הבקשה שהגישה עו”ד טל אדיר כהן מהפרקליטות, דרור נמלט לאחר הרצח והיה דרוש לחקירה עד שהסגיר עצמו. לאיש יש עבר פלילי רב, והוא שמר על זכות השתיקה בחקירה. אחת האפשרויות שעלתה בחקירה היא שהרקע היה חוב כספי. אפשרות אחרת שעלתה היא מעשה השפלה שעליו הנאשם לא היה מוכן לעבור בשתיקה.

מלכה ז"ל היה אשקלוני במקור ועבר לפני כשנה לאשדוד עם משפחתו. הוא הותיר אחריו רעיה מאי-מוריה ושני ילדים, ילדה בת שלוש וחצי ותינוק בן ארבעה חודשים.

 

“הזהרתי את ישראל מפניו”

“זה לא הפתיע אותי שהוא הנאשם ברצח, ידעתי מההתחלה”, אמרה האלמנה ל”כאן דרום”. “הזהרתי את ישראל מפניו לא פעם ולא פעמיים. לא חשבתי שזה יגיע למקום כזה, אבל היה ברור שהוא מקנא בבעלי. יש כאלה שאומרים ששקד רצח את בעלי כי ישראל היה חייב לו כסף, וזה ממש לא נכון, הוא לא היה חייב כספים לאף אחד, ובטח שלא לשקד. בעלי עזר לשקד עד שהוא גנב את ישראל, וככה התחיל הריב ביניהם. זה קרה בסביבות פסח. בעלי אמר לו, ‘אני עוזר לך, ואתה לוקח את הכסף של הילדים שלי?’ זה הציק לו, ומאז הם לא דיברו. שקד חיפש את ישראל בכל מקום, הוא רצה להתחבר לישראל מחדש — אולי לדבר איתו או לריב איתו, אני לא יודעת — וכשהוא ראה שזה לא הולך, אז כמו ילד קטן החליט לנקום. ממש ככה, הדבר הכי טיפשי ושטותי בעולם, ועל זה הוא לקח את בעלי".

חששת במשך התקופה הזאת שהוא יעשה משהו לישראל?

“פעם אחת אולי אמרתי לישראל, ‘די, תעצור את זה, זה יכול להגיע למקומות לא טובים’, אבל הוא אמר, ‘הכול יהיה בסדר, לא יכול לקרות שום דבר, הוא לא יפגע בי, כמו שאני לא אפגע בו’. זה היה כמה ימים לפני הרצח. אמרתי לו, ‘ישראל, לך יש לב יותר מדי טוב. אתה זה לא הוא, אל תשכח שאתה זה לא הוא’. הוא אמר לי שוב, ‘הכול יהיה בסדר, הכול בידי בורא עולם’”.

מלכה ודרור יחד. בימים טובים יותר. צילום: באדיבות המשפחה

חששת משקד?
“לא, לפני כמה זמן הוא התקרב אליי כשהייתי באוטו, הכניס את הראש דרך החלון. הייתי לבד ולא פחדתי ממנו. לא היה לי מה לפחד ממנו. לא חשבתי שהוא יכול להרוג את ישראל, לא רציתי שבעלי יסתבך בגללו, לא רציתי שיריבו, ובעלי עוד ייכנס לבית סוהר. לא חשבתי שהשקד הזה יכול להרוג אותו, ממש לא חשבתי על מוות, אולי שיריבו, וזה ילגרר לאלימות ופציעה, אבל מי חשב על דבר כזה? אני וחמותי וחמי לא רצינו אותו בקרבתנו, ועכשיו אני שואלת את עצמי אם הייתי מרחיקה ביניהם, אולי ישראל לא היה מת”.

שתפי אותנו, איזה אדם היה ישראל?
“הוא היה טוב, כולם אהבו אותו. קשה למצוא מישהו שיגיד שלא. הוא אהב את כולם, וכולם אהבו אותו, כיבד את כולם ולא הסתכל לאנשים בעיניים מרוב ביישנות”.

הוא התרחק מהדברים השליליים שבהם הסתבך בעבר?
“כן, מאז שהתחתנו הוא התרחק מהשטויות. הוא גם עבר לאשדוד איתנו ופתח דף חדש”.

מה את מאחלת לנאשם?
“מאסר עולם לסמרטוט הזה בלי שיצא לחופשי”.

עו”ד חן בן חיים המייצגת את דרור מסרה בתגובה: "מרשי כופר במיוחס לו. חומר החקירה טרם הועבר לעיון ההגנה. לכשיתקבל ניתן יהיה להתייחס באופן ענייני למיוחס לו. התיק לווה בשמועות רבות ואמירות חסרות בסיס. ראוי להתייחס למכלול הטענות בבית המשפט, שם תוכח חפותו של מרשי".

הראיות נגד דרור:

בידי המשטרה כמה ראיות הקושרות את שקד דרור לרצח:

  • המעקב שביצע האופנוע אחר הרכב וכן הרצח תועדו במצלמות.
  • יום לפני הרצח תועד הנאשם מכניס למוסך את האופנוע לשם תיקון.
  • די.אן.איי שלו נמצא על ידיות האופנוע שנמצא נטוש לאחר הרצח.
  • די.אן.איי שלו נמצא על ידית האקדח ועל גבי מחסנית.
  • על רגלו של היורה נראית תחבושת גדולה, ומוקדם יותר צולם דרור במצלמות אבטחה אחרות, בבניין מגוריו באשדוד ובמקומות אחרים בעיר, ביום הרצח כשתחבושת על רגלו.
  • בנוגע למניע: אשתו של הנרצח ואחיותיו העידו על קיומו של סכסוך בין השניים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר