איתמר שמעוני בריאיון. צילום: יובב בוטבול, כאן 11

"טוב שעברתי את הגיהינום הזה": איתמר שמעוני מתראיין ועושה חשבון נפש

בראיון ראשון מאז ששוחרר מהכלא, סיפר ראש עיריית אשקלון לשעבר על התקופה הקשה שחווה בכלא ("יש רגעים מאוד משפילים"), על הגעגוע לילדים והמשפחה  ("כמות הדמעות שלי יכולה למלא מעיין"), על תקופתו כראש העיר ("תחושה של יהירות"), על הסכמי השתיקה ("הלכתי בדרך עקומה במקום ללכת למשטרה") ועל האפשרות שיחזור לעשייה ציבוריות ("אם אחזור אעשה את זה הרבה יותר טוב")

פורסם בתאריך: 11.7.23 17:11

     

רק לפני מספר ימים שוחרר ראש עיריית אשקלון לשעבר, איתמר שמעוני מהכלא לאחר ריצה שנתיים מאסר מתוך ארבעה שנגזרו עליו.

עם שחרורו הוא התיישב לריאיון מול המצלמות של כאן 11 וסיפר בגילוי לב על החיים של איש ציבור מאחורי הסורגים, מה דחף אותו לשלם מיליון ש"ח לנשים שהתלוננו ועל הטיפ שלו לראש הממשלה, בנימין נתניהו.

"אני יוצא מפה אדם חדש", הוא אמר עם יציאתו משערי כלא חרמון, "אדם אחר, אדם אחר גם נפשית וגם מודע לכל הדברים שהיו ועשיתי והבעתי עליהם חרטה ואני מסתכל קדימה. אין אסירים שיושבים סתם בכלא, אין אדם שיושב סתם בכלא. לכל אחד שיושב בכלא יש לו את החבילה שלו. אבל אם כבר מגיעים לפה זה סימן שמעדת וצריך להרים את הראש ואם מישהו חלילה הגיע לפה שיבין, שייקח ויחבק את זה ויעבוד על עצמו וייצא מפה אחרת".

הוא סיפר על הרגעים הקשים במאסר בהם הדמעות לא הפסיקו לזלוג, "יש רגעים מאוד משפילים, מאוד קשה התחושה, אתה פשוט מאוד עם טלאי שקשה מאוד לענוד אותו. ממש גיהינום. לא רק לי, אתה מטיל אסון על הבית, על הילדים. כשהם יוצאים ואתה רואה את הגב שלהם ואתה מסתובב ונותן את הגב זה רגעים מאוד קשים. כמות הדמעות שזלגו בבית הסוהר חרמון, אני יכול למלא מעיין".

איתמר שמעוני ומשפחתו

איתמר שמעוני ומשפחתו

על תקופת כהונתו כראש עיריית אשקלון הוא אמר: "יש תחושה של יהירות וגאווה. יש תחשוה של כוחי ועוצם ידי וזה פוגע בך בסוף. אז הבום הוא קשה. הימים הראשונים הכל שחור. קודם כל הבגדים הכתומים שאתה לובש, ההמתנה בחדר האוכל עם המגש הכתום ואתה שואל 'מה אני עושה פה?'".

הוא סיפר כי הוא היה רואה אנשים שמגיעים לרצות מאסר ומשתחררים והוא עדיין נשאר שם. כמו גם על אסירים מפורסמים ששהו איתו שם כמו ניצב בדימוס ניסו שחם, השחקן משה איבגי ואיש העסקים אברהם נניקשווילי.

כשאתה מבין שמעבירים לך כסף לממן הסכמי שתיקה, איך אתה ישן בלילה?
"בחרדה כי אני יודע שאני עושה משהו לא טוב, כי אני יודע שלא צריך לשלם להן. אני יודע שלא עברתי שום עבירה עם אותן נשים. אני יודע את זה ומשלם כסף כדי שיהיה שקט. אני חושב שאני מרוויח מזה שקט ושאני שומר על השם שלי. ברגע שאשלם זה יעבור. לא . זאת התחושה שהייתי ישן וקם איתה. לא הייתי ישן בלילה".

צפו בריאיון המלא:

שמעוני גם עשה חשבון נפש ולקח אחריות על המעשים שעשה ובהם הורשע, "אני לא חשוב שלקחת אחריות זאת חולשה. אני לא חושב שלומר את האמת זאת חולשה. להתגבר על היצר ועל הבושה ולומר את זה, זה חוזק. זאת לא בושה לגבר לבכות. לשבת בחדר ולבכות ולדבר עם הילדים ולהתחרט יום יום על מה שקרה ולשחזר הכל ולקחת אחריות זאת לא בושה. אני מרגיש היום אחרת. אחרי שסלחתי לעצמי אני לא מתבייש לעמוד בריאיון הזה בגבורה".

ויש לו גם טיפ לנאשם אחר, רה"מ בנימין נתניהו, "אני מכיר את ראש הממשלה ואני מעריך אותו. היו לנו זמנים ביחד. אבל עצה שלי – להילחם בין כותלי בית המשפט. נכנסת לבית המשפט? יש שם צדק. השופטים קראו לפרקליטות ואמרו שאין סיכוי להרשיע בשוחד. יש צדק שם כל הזמן. אז תילחם שם. אם אתה לא רוצה שיתפרו לך תיק, אל תיתן להם חוט ומחט. ואם אתה חושב שעברת עבירה, אז גם תחסוך את הזמן, תגיע להסכם, תאמר את האמת. ואם לא – תילחם".

בנימין נתניהו. צילום: אוהד צוינגנברג

"יש צדק בבית המשפט". בנימין נתניהו. צילום: אוהד צוינגנברג

על הסיכוי שיחזור לחיים הציבוריים אמר שמעוני: "טוב שעברתי את הגיהינום הזה וטוב שעכשיו אני פה וטוב שעכשיו אני מחובר לילדים שלי ולאשתי ואני מאמין שאם אי פעם אחזור להתעסק בצורכי ציבור, אני אעשה את זה הרבה יותר טוב".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר