מתמודד. איתמר שמעוני
איתמר שמעוני

לאחר שנתיים מאחורי סורג ובריח הוחלט: איתמר שמעוני ישתחרר לביתו

שמעוני צפוי להשתחרר לביתו בקרוב, לאחר שריצה כחצי מתקופת מאסרו. בוועדת השחרורים לא הייתה תמימות דעים בנוגע לשחרורו, אך הרוב הכריע בעד. "מובהר לאסיר כי עד למועד שחרורו המוקדם עליו להמשיך בהתנהגות טובה בין כותלי בית הסוהר", נכתב בהחלטה

פורסם בתאריך: 26.6.23 13:53

     

לאחר ריצוי של שנתיים מאסר מתוך ארבעה שנגזר עליו, החליטה ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר כי ראש עיריית אשקלון לשעבר, איתמר שמעוני ישוחרר לביתו.

בהחלטת הוועדה, נכתב כי תפקודו של שמעוני בין כותלי בית הסוהר היה "תקין. מלבד עבירת משמעת אחת משנת 2021, אין לחובתו עבירות משמעת נוספות או אירועים חריגים. האסיר בסבב חופשות ועד כה יצא ל-15 חופשות ושב מהן ללא חריג".

כזכור, על איתמר שמעוני נגזרו 4 שנות מאסר בעקבות הרשעתו במקרה אחד של לקיחת שוחד, שלוש עבירות של הפרת אמונים, הלבנת הון ושימוש במרמה. נוסף על כך נגזר עליו מאסר על תנאי, קנס כספי בסך 400,000 ש"ח ופסילה מלכהן כחבר מועצה.

איתמר שמעוני יוצא מבית המשפט. צילום: משה עזריאל

איתמר שמעוני יוצא מבית המשפט. צילום: משה עזריאל

בהחלטה שהתקבלה בדעת רוב נכתב כי "הרשות לשיקום האסיר מצאה את האסיר מתאים לבניית תוכנית שיקום בקהילה בפיקוחה, והתוכנית שהוכנה כוללת טיפול קבוצתי ייעודי בתחום המרמה, שיעורי תורה ותעסוקה. הרשות לשיקום האסיר לא ציינה בתוכנית המלצה על מעצר בית לילי. לנוכח הנתונים הללו הסכימה נציגת היועמ"ש לשחרורו המוקדם של האסיר ובלבד שיוטל עליו מעצר בית לילי. הסניגורית והאסיר ביקשו לקבל את ההסכמה ולהימנע מהטלת מעצר בית הן בשל מהות העבירות שבהן הורשע והן כדי להימנע מפגיעה בפרנסת האסיר.

"בין חברי הוועדה נטושה מחלוקת בשאלה אם יש לקבל את ההסדר שהושג בין הצדדים, אם לאו. בעוד שדעת הרוב בדעה שיש לקבל את ההסכמה תוך הסבת תשומת לב הרשות לשיקום האסיר לצורך בהעמקה טיפולית בתחום המרמה ובתוך כך עבודה על עיוותי החשיבה אצל האסיר, קבלת אחריות ובחינת המניעים שהובילו אותו לבצע את העבירות", נכתב.

דעת מיעוט של אחד מחברי הוועדה התנגדה לשחרור. לדעתו, הסכמת הצדדים לשחרור לוקה בחסור סבירות קיצוני, "במהלך דבריו של האסיר אל הוועדה התקיים דיאלוג ביו יו"ר הוועדה לבין האסיר. מדברי האסיר ניתן להתרשם כי נקט כלפינו הסתרה של חלק מהעובדות, ניסיון לצבוע את העובדות בצבעים פחות שליליים מבחינתו ולדבר על מה שיותר נוח עבורו. דברים אלו אינם מתיישבים עם תהליך ממושך אשר עבר האסיר בין כותלי בית הסוהר ומעלים ספקות".

עוד כתב כי שמעוני הוא "אישיות ציבורית מוכרת וידועה. מסתבר כי האסיר מרצה בערך רק כמחצית מתקופת המאסר אשר נגזרה עליו על ידי בית המשפט (ארבע שנים). שחרור אישיות ציבורית מוכרת לאחר כמחצית מהזמן שנגזר עליו, עשויה לפגוע באמון הציבור במערכת המשפט. חובה עלינו לשקול בהקשר זה גם את אופי עבירותיו של האסיר בהקשר של מחויבותה של מערכת אכיפת החוק למלחמה בשחיתות, בעיקר אצל נבחרי ציבור. קבלת בקשתו של האסיר לשחרור מוקדם בשלב מוקדם יחסית של מאסרו מעבירה את המסר ההפוך".

איתמר שמעוני

איתמר שמעוני במועצת העיר

אלא שכאמור, זאת הייתה דעת מיעוט ולכן הוחלט בדעת רוב כי שמעוני ישוחרר.

על שמעוני יוטלו מגבלו בשנתיים הקרובות ובהן כאמור, מעצר בית לילי וכן התייצבות בתחנת המשטרה מדי שבועיים, "מובהר לאסיר כי עד למועד שחרורו המוקדם עליו להמשיך בהתנהגות טובה בין כותלי בית הסוהר ועליו לקיים את כל חובותיו בכלא, שאם לא כן ניתן יהיה לקיים דיון חוזר ולהורות על ביטול החלטת השחרור. הוועדה מאחלת לאסיר הצלחה בהמשך הדרך".

את שמעוני ייצגה עו"ד אלינה כרסנטי.

בנוגע לשאלה שמעסיקה רבים: שמעוני לא יוכל להתמודד לחזור לפוליטיקה בתשע השנים הקרובות זאת מאחר ושבע שנות הקלון נספרות רק לאחר תום תקופת המאסר שנגזר. זאת אומרת שנות הקלון נספרות רק בחל מבעוד שנתיים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר