זירת הנפילה ליד ביתה של קרן. צילום: ענבל בן דור, כב"ה דרום
זירת הנפילה ליד ביתה של קרן. צילום: ענבל בן דור, כב"ה דרום

אשקלון חטפה עשרות רקטות במבצע מגן וחץ אבל בעלי העסקים הופקרו ולא יקבלו פיצויים

היום אושרו בוועדת הכספים התקנות לתשלום פיצויים לעסקים בדרום שנפגעו במבצע "מגן וחץ". מי שנפגעו ולא יקבלו כל פיצוי הם בעלי העסקים מאשקלון שנאלצו לסגור אותם בגלל המצב הביטחוני וכעת הופקרו לגורלם

פורסם בתאריך: 19.6.23 15:27

     

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום את התקנות שגובשו ברשות המסים, המסדירות את תשלום הפיצויים לעסקים הממוקמים עד 40 ק"מ מגבול רצועת עזה, ונפגעו כלכלית מההסלמה במצב הביטחוני במהלך מבצע 'מגן וחץ'.

על פי התקנות שאושרו, תקופת הזכאות לפיצויים היא החל מ-9.5.2023 ועד 13.5.2023 לעסקים מ-7 עד 40 ק"מ מהרצועה, ועד 15.5.2023 לעסקים עד 7 ק"מ מהרצועה.

ח"כ משה גפני. צילום: אתר הכנסת

יור ועדת הכספים ח"כ משה גפני. צילום: אתר הכנסת

עוד לפי התקנות, הפיצויים ישולמו באמצעות 3 מסלולים ירוקים חלופיים: מסלול שכר, מסלול מחזורים ומסלול חקלאים.

עיקרי המסלולים הם:

  • מסלול שכר עבודה – בגין אובדן שכר עבודה המשולם לעובדים המתגוררים עד 40 ק"מ מהרצועה מוצע לקבוע סכום קצוב של 500 ₪ ליום עבודה לכל עובד. מסלול זה רלוונטי בשל היעדרות עובדים המועסקים במוסדות חינוך שנסגרו לפי הנחיות פיקוד העורף, הורים שנעדרו מעבודתם כדי להשגיח על ילדיו וכן עובדים עם מוגבלות ועובדים המתגוררים עד 7 ק"מ מהרצועה.
  • מסלול מחזורים – בגין אובדן הרווחים של העסק לפי הירידה במחזור העסקות, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, ועד תקרת פיצויים של 625,000 ש"ח לעוסק. מסלול זה הוא הרלוונטי לבעלי העסקים מאשקלון ולפיו בעלי העסקים מאשקלון לא יקבלו פיצוי מאחר ונקבע שעסקים מענף המסחר והשירותים מ-7 עד 40 ק"מ מהרצועה לא יוכלו להגיש תביעה במסלול זה, כי לא הייתה להם הפסקת פעילות של יותר מ-7 ימים.
  • מסלול חקלאים – פיצויים לפי מספר עובדים בשטח החקלאי וקרבתו לגדר המערכת.

רואה החשבון שבתאי בירן, תושב אשקלון שהשתתף בישיבה כתב: "אשקלונים יקרים, יצאתי כעת מועדת הכספים שדנה בתקנות פיצוים לעסקים שנפגעו מהמבצע אחרון שאשקלון חטפה עשרות טילים והעסקים נפגעו קשות לצערי. בעלי עסקים מתחום מסחר ושירותים מאשקלון לא יקבלו פיצוי על הפגיעה שלהם. חבל, חייבים להלחם שאשקלון יוכרז כישוב ספר ואז אוטומטית בגין כל מבצע נקבל פיצוי. חייבים להרים את הכפפה להלחם שאשקלון תוכרז כישוב ספר. פעלתי ודיברתי אך צריך כח ואחדות ולאחד את כל הכוחות הפוליטיים לטובת הנושא".

רו"ח שבתאי בירן לצד יו"ר הוועדה ח"כ גפני

רו"ח שבתאי בירן לצד יו"ר הוועדה ח"כ גפני

כמו כן, עסקים עד 7 ק"מ יוכלו לבחור לתבוע פיצויים באמצעות המסלול האדום שבתקנות הקבועות. על מנת להקל על עסקים אלו, הוחלט שבנוסף לאפשרות להגיש תביעה במסלול ה"אדום" הפרטני, תינתן אפשרות לעסקים אלו להגיש תביעה במסלול מחזורים ו/או שכר וזאת במקום תביעה פרטנית במסלול האדום.

תביעות של עסקים עד 7 ק"מ, במסלול האדום או במסלול מחזורים ו/או שכר יהיו ללא הגבלת סכום לפיצויים. תנאי הכרחי לתשלום פיצויים לעסקים הוא תשלום שכר עבודה לעובדים שלהם.

לאחר פרסום התקנות ברשומות תפתח רשות המסים את האפשרות להגיש תביעות באתר רשות המסים ותיידע את הציבור על כך.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר