הרב יעקב אביטן
הרב יעקב אביטן

זה החוק שיביא למינוי הרב יעקב אביטן לרב העיר אשקלון?

הצעת חוק חדשה צפויה לקחת את הכוח של ראש הרשויות במינוי רבנים ראשיים בערים שלהם. הדבר עשוי להביא למינויו של הרב יעקב אביטן לתפקיד

פורסם בתאריך: 7.6.23 15:32

     

הרב יעקב אביטן מעולם לא הסתיר את החלום שלו להיבחר לתפקיד הרב הראשי של אשקלון, גם כאשר כיהן כשר לשירותי דת. הרב אביטן אף זוכה לתמיכת ש"ס, שרק בסבב מינויי השרים האחרון, הודיעה כי הוא מיועד להתמנות לתפקיד הרב הראשי של אשקלון.

אלא שלמרות תמיכת ש"ס והשר מטעמה במשרד לשירותי דת, יש צורך לקבל גם את אישורו של ראש העירייה, תומר גלאם. אלא שגלאם לא יכול היה לתמוך במינוי הרב אביטן, זאת מאחר והוא תמך במינויו של פטרונו הרוחני, הרב יצחק ברדא לתפקיד.

הרב יצחק ברדא ותומר גלאם. צילום: אלדד עובדיה

הרב יצחק ברדא ותומר גלאם. צילום: אלדד עובדיה

אי ההסכמה בין ראש העירייה לבין שר הדתות היה בין הסיבות שהביאו לכך שכבר כמה שנים לא התמנה רב ראשי לעיר מאז פטירתם של הרב בלוי והרב שרביט.

כעת, עולה הצעת חוק שצפויה להיות מאושרת בשבוע הבא בוועדת השרים לחקיקה ולפתור את הפלונטר באשקלון ובערים רבות בארץ, בכך שהיא תיקח מראשי הערים את הכוח במינוי הזה ותעביר אותו לידי אסיפה בוחרת, כאשר שר הדתות רק מחוייב להתייעץ עם ראש העירייה.

יש לכך גם השפעה על המבצ הפוליטי בעיר אשקלון, כי מינוי שכזה אמור להסיר מהשולחן כל כוונה של הרב אביטן להתמודד לראשות העירייה מול תומר גלאם.

על פי הצעת החוק שאותה הגישו ח"כ ארז מלול (ש"ס) וח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית), הרכב האסיפה הבוחרת יהיה כך:

  1. כלל חברי מועצת הרשות המקומית הרשומים כיהודים במרשם האוכלוסין;
  2. ראש המועצה הדתית לרבות ממונה או יושב ראש ועדה ממונה, ברשות מקומית שאין בה מועצה דתית – מנהלה הכללי של הרשות;
  3. מספר נציגי ציבור שימנה השר יעמוד על מחצית מחברי מועצת הרשות והמועצה הדתית והם יהיו מתחומי החינוך והפעילות הדתית והחברתית וימונו לאחר התייעצות עם ראש הרשות המקומית;
  4. כלל חברי מועצת הרבנות הראשית ובהם הרבנים הראשיים לישראל.

ח"כ מתן כהנא המתנגד לחוק הזה ותומך בהעברת הכוח לבחירת הרבנים לידי הרשויות המקומיות, הגיב להצעת החוק ואמר כי "הצעת החוק החדשה לבחירת רבני ערים הופכת את הרשות המקומית ב-90% מהמדינה ללא רלוונטית בתהליך בחירת רב העיר והיא פגיעה קשה בסיכוי לבחור רבני עיר המתאימים לעיר שלהם. ההצעה הזו היא צעד נוסף בהפיכת כל מוסד הרבנות למפעל סידור ג'ובים של ש"ס".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר