משרדי החברה העירונית באשקלון
משרדי החברה העירונית באשקלון

פרשת אב הבית הציפה את הסכסוך בחברה העירונית וחשפה מקרה נוסף של הטרדה מינית

בעקבות חשיפת מעצרו של אב הבית במתנ"ס נוה אילן, החלה חלופת מכתבים חריפה בין מנכ"לית החברה העירונית רונית מצליח, לסגנה, יוני רהימי. הוא מצידו איים לתבוע אותה דיבה והיא טענה בתגובה כי הסתיר ממנה מקרה אחר של הטרדה מינית שהתרחש במתנ"ס נווה דקלים. "המקרה דווח לגורמים הרלוונטיים וטופל", מסר רהימי

פורסם בתאריך: 24.5.23 22:13

     

לאחר שנחשף דבר מעצרו של דניאל אאידה, אב הבית במתנ"ס נוה אילן באשקלון, ביום שישי, בחשד למעשה מגונה, התברר כי דווקא מנכ"לית החברה העירונית, רונית מצליח לא ידעה על כך דבר. היא, מנכ"לית החברה האמונה על המרכזים הקהילתיים בעיר, גילתה זאת כמו רבים מתושבי העיר דרך אמצעי התקשורת.

דניאל אאידה. מתנ"ס נווה אילן

דניאל אאידה. מתנ"ס נווה אילן

ברגע ששמעה על כך, התקשרה מצליח למנהלת המתנ"ס, אופירה סויסה, וזו סיפרה לה כי גילתה זאת רק לאחר שהגיעו שוטרים למתנ"ס ועצרו את אב הבית וכי היא דיווחה זאת לממונה עליה, יוני רהימי. מצליח סיפרה למקורביה, כי רהימי לא דיווח לה על כך.

ביום ראשון היא כינסה את עובדי החברה לקראת חג השבועות בבית ציפורה ושם סיפרה על כך. אלא שכאן מתפצלות הטענות לשניים: רהימי מצידו טען כי מצליח אמרה לעובדים כי סויסה והוא ניסו להסתיר את המקרה הזה, "הדבר אינו נכון וגובל בהוצאת דיבה והטלת דופי בעובדי המרכז הקהילתי ובי", כתב רהימי במכתב ליו"ר דירקטוריון החברה שהוא גם ראש העירייה, תומר גלאם.

רונית מצליח

מנכ"לית החברה, רונית מצליח

עוד טען במכתב כי "מנהלת המרכז פעלה ללא דופי כאשר העבירה את הידוע לה מיד עם היוודע המקרה גם אליי וגם אל הממונה המקצועית הגב' דפנה עמירה, מנהלת אגף תנו"ס, בכך פעלה כפי שמצופה ממנה לנהוג. בהמשך הועברה הודעה גם אליך, כיו"ר הדירקטוריון". עוד הוסיף רהימי וכתב כי מצליח, "מנצלת את המקרה הקשה הזה כדי לפגוע, לסגור חשבונות ולנקום באנשים בארגון ובכך היא פוגעת בארגון כולו. אבקש כי תנחה את הגב' רונית מצליח לעצור מפעולותיה אלו, הואיל ומדובר באמירות חריגות".

מנהלת המתנ"ס, אופירה סויסה

חשוב לציין, כי בין רהימי לבין מצליח שורר דם רע כבר זמן רב, וכי מצליח אמורה לסיים את תפקידה בחודש הבא. למרות זאת, רהימי כינה אותה במכתב "מנכ"לית לשעבר", ואף איים כי יתבע אותה דיבה על הדברים שיוחסו לה.

מצליח מצידה, אמרה למקורביה כי מעולם לא טענה דבר כנגד סויסה ודבריה בכינוס העובדים כוונו על כך שרהימי לא דיווח לה על כך, בתור מנכ"לית החברה.

יוני רהימי

הסגן, יוני רהימי

מצליח אף הגיבה למכתבו של רהימי בצורה חריפה ובו גם חשפה מקרה נוסף של הטרדה מינית שהתרחש במתנ"ס שאף הוא תחת ניהולה של סויסה, ולטענתה המקרה לא דווח לה כפי שמחייבים נהלי החברה: "לתדהמתי, על אף האירוע החריג והדיווח של מנהלת המרכז הקהילתי, לא מצאת לנכון לדווח לח"מ על האירוע החריג, תוך חריגה מסמכות. מתברר שאין זו הפעם הראשונה שאינך מדווח על אירועים חריגים בחברה, בדגש על אירועים בעלי אופי מיני. כך למשל, נודע לי ביום ה' האחרון 18.05.2023 מחברת המועצה הגב' שרה זכריה, כי לפני כחצי שנה התקבל דיווח כנגד גמלאי במרכז הקהילתי 'נווה דקלים', בגין טענה להטרדה מינית מילולית של נערה שפקדה את המרכז. על אף הפניה, והדיווח שהועבר אליך בנושא, לא הועברה הפניה לידי הח"מ ולא לידי הממונה על מניעת הטרדה מינית בחברה, הגב' מרי מכלוף כפי שמחייבים נהלי החברה".

מתנ"ס נווה דקלים

מתנ"ס נווה דקלים

רהימי מצידו דחה מכל וכל את הטענות נגדו וכתב על כך: "לצערי הרב בזמן משבר זה בוחרת מנכ"ל החברה לשעבר להתייחס לתפל, כהרגלה. אתייחס בתשובתי זו אך ורק למהות ולא ארד לרמה הנמוכה אשר מנכ"ל החברה לשעבר מפגינה במכתבה והקפידה עליה מולי לאורך כל שנות כהונתי בתפקיד סמנכ"ל החברה העירונית", כתב רהימי ובהתייחסו לטענה כי כי לא דיווח על מקרה של הטרדה מינית הוא הוסיף: "המקרה עליו מדובר בסעיף 4 למכתבה דווח לגורמים הרלוונטיים במנהל הרווחה וטופל על ידם הואיל ומדובר בקשיש אשר מושם במופ"ת ומוכר לגורמי הרווחה ועל הפרטים לגביו קיים חיסיון".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר