עומס תנועה באשקלון

עשרות ק"מ של תחבורה ציבורית ושיתופית ושבילי אופניים: התוכנית לחילוץ אשקלון מהפקקים

משרד התחבורה ועיריית אשקלון חתמו על הסכם בהיקף חסר תקדים של מעל חצי מיליארד שקלים שיביא לאשקלון 20 ק"מ של נתיבי תחבורה ציבורית ושיתופית. השרה רגב אמרה כי ההסכם "יוציא את אשקלון מהפקקים"

פורסם בתאריך: 1.5.23 22:48

     

בשורה משמעותית לתושבי אשקלון והסביבה. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, ראש עיריית אשקלון תומר גלאם ויו"ר נתיבי ישראל יגאל עמדי, חתמו היום על הסכם מאי"ץ בעיר אשקלון.

הסכמי מאי"ץ (מסופים, אופניים וצירי העדפה) הם הסכמים תחבורתיים הנחתמים בין משרד התחבורה לרשות המקומית, במטרה לשדרג את מערך התחבורה הציבורית והקישוריות ברשות. ההסכם שנחתם היום עם אשקלון הוא בהיקף חסר תקדים של למעלה מחצי מיליארד שקלים.

השרה רגב ותומר גלאם. צילום: ששון תירם

ההסכם כולל כ-20 ק"מ של נתיבי העדפה לאורך הרחובות הראשיים של אשקלון, ומניח תשתית הולמת לתחבורה ציבורית ותחבורה בת קיימא. מדובר על נתיבים תוספתיים, בנוסף לקיימים לתחבורה ציבורית ושיתופית. ההסכם יאפשר את הרחבת שירותי התחבורה הציבורית, הוספת קווים והגברת התדירות, במטרה לספק אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי. במסגרת ההסכם יורחבו שירותי התחבורה הציבורית בעיר בהיקף של כ-6,000 ק"מ נסועה בשבוע.

בצירי ההעדפה יוצבו מצלמות ואמצעי אכיפה אלקטרוניים, לשמירה על דרך פנויה ותנועה חופשית לאוטובוסים. בנוסף, יוקמו ברחבי העיר אשקלון 150 סככות אוטובוס חדשות, במטרה לאפשר המתנה נעימה לנוסעים בחודשי החורף והקיץ.

רחוב אלי כהן. צילום: אדי ישראל

ההסכם מצטרף לשורה של שיפורים תחבורתיים בעיר אשקלון, המשמשת כמרכז תחבורה אזורי לעשרות יישובים ובהם יישובי עוטף עזה, ובהם תחנה מרכזית חדשה לאשקלון בהשקעה של כ-40 מיליון שקלים. לפני כשלושה חודשים הניחה שרת התחבורה מירי רגב את אבן הפינה לתחנה המרכזית החדשה, שתכלול 11 רציפים וכ-20 עמדות טעינה לאוטובוסים חשמליים. התחנה החדשה והמתקדמת תהיה מונגשת לנוסעים עם מוגבלויות, ממוזגת וממוגנת.

כעת, במסגרת ההסכם החדש, יקודמו עוד 87 אלף מ"ר של מסופים וחניוני לילה הכוללים 730 עמדות אוטובוסים ו-26 עמדות טעינה לאוטובוסים חשמליים. צי האוטובוסים בעיר יעבור בהדרגה להנעה חשמלית שקטה, נקייה וירוקה, במטרה לשפר את איכות החיים של התושבים בעיר.

בנוסף, העיר אשקלון תוביל מהלך דרמטי לקידום תשתיות רכיבה בעיר. במסגרת ההסכם יסללו למעלה מ-40 ק"מ של שבילי אופניים לצד נתיבי העדפה ברחובות מרכזיים ובהם מנחם בגין, שדרות יצחק רבין, שדרות הנשיא, ההסתדרות, בר כוכבא ויפה נוף, שדרות הציונות ועוד. שבילי האופניים יחוברו ישירות למוקדי ביקוש ובהם תחנת הרכבת, מוקדי תעסוקה, מוסדות חינוך, מרכזי בריאות ואזורי בילוי ופנאי. לצידם יוקמו עמדות ריענון לרוכבות ולרוכבים, מתקנים לקשירת אופניים, עמדות ייעודיות לניפוח אוויר, ברזיות, אמצעי הצללה, עצים ועוד.

חתימת הסכם המאי"ץ. צילום: ששון תירם

"ממשיכים לעבוד במרץ לטובת אזרחי ישראל, והפעם בשורות לתושבי אשקלון עם ראש העיר חברי תומר גלאם", מסרה השרה רגב, "אני שמחה לבשר כי חתמנו היום על הסכם המאי"ץ עם עיריית אשקלון. הסכם המגלם פרוייקטים בעלות של מעל לחצי מיליארד שקלים. הסכם אשר יוציא את אשקלון מהפקקים, יחבר את השכונות בשבילי אופניים, ויביא לשיפור ושדרוג התחבורה הציבורית, יחד עם השקעה חסרת תקדים בתשתיות תפעוליות וצירי העדפה לתחבורה ציבורית".

גלאם הוסיף: "אנחנו מביאים היום שורה של בשורות משמעותיות לתושבים הקיימים בעיר ולאלו שיבואו בשעריה בתחום התחבורה שישפיעו באופן ישיר על איכות החיים בעיר. אנחנו מקדמים נתיבי תחבורה ציבורית ושיתופית, בנוסף לנתיבים הקיימים, מרחיבים שבילי אופניים בהיקפים חסרי תקדים ובעיקר, חוסכים לתושבי אשקלון הרבה זמן יקר בכבישים. ההסכם שחתמנו עליו ישנה מקצה לקצה את פני התחבורה באשקלון, הן הציבורית והן הפרטית, ושם את צרכי התושבים בראש סדר העדיפויות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר