חופית וניר דקל
חופית וניר דקל

"היינו סבלניים מספיק, אל תיתנו לניר להיעלם": אשתו של הנעדר מאסון העגורן בפוסט כואב

אחרי 41 יום שבעלה ניר נעדר, חופית דקל כבר מתקשה לשתוק וטוענת כי חברת החשמל מתנהלת בעצלתיים בכל הנוגע לחיפושים אחר בעלה. "אל תתנו לו להישאר שם, אנחנו מחכים לו, מחכים לו כדי להיפרד", היא כותבת

פורסם בתאריך: 23.4.23 20:27

     

באירוע אסון העגורן שקרס לפני 38 ימים במזח תחנת הכוח רוטנברג שבאשקלון, מצא את מותו נפתלי אדרי ז"ל, גימלאי חברת החשמל ואילו ניר דקל, עובד החברה מפעיל העגורן, עדיין נעדר.

ההערכות הן שניר דקל נמצא מתחת למים, לכוד תחת אלפי טונות המתכת של המזח ושל העגורן שקרסו לים.

אתר האסון בימים אלה. צילום: יוסי וייס

אתר האסון בימים אלה. צילום: יוסי וייס

לשם כך, בחרה חברת החשמל בחברה בעלת ניסיון בביצוע עבודות דומות ולשם כך, הגיעו לארץ מקפריסין 4 כלי שייט ייעודיים לתחילת ביצוע העבודות בשטח.

אלא שבפוסט שפרסמה אשתו של ניר, חופית, היא מלינה על התמשכות העבודות, "אני פונה אליכם לעזרה, למעלה מחודש וחצי משפחתי ואני נמצאים במצב בלתי נסבל של חוסר וודאות. החל מיום התאונה אנחנו מהלכים על חבל דק עם חברת חשמל, מצד אחד תלויים בהם לגמרי בהתקדמות במציאתו של ניר ומצד שני מתוסכלים מאוד מקצב החיפושים האיטי עד מאוד. מצד אחד מנסים לסמוך על מנהלי חברת חשמל שאומרים שעושים הכל על מנת למצוא את ניר ומצד שני לגלות שהמטרות שלנו לא תמיד חופפות, המטרה שלנו היא אחת ויחידה למצוא את ניר כמה שיותר מהר. בשורה התחתונה חודש וחצי עבר ועדיין אין תוצאות למשפחה שלנו וניר עדיין לכוד שם תחת העגורן".

אתר האסון בימים אלה. צילום: יוסי וייס

אתר האסון בימים אלה. צילום: יוסי וייס

בחברת החשמל טענו, עוד קודם לפרסום הפוסט של חופית, כי פעולות הפינוי של העגורן והפסולת במשקל מצטבר של כ-2,500 טון, המבוצעות בים הפתוח בעומק של כ-30 מטרים ובמרחק של למעלה משני קילומטרים מהחוף – מורכבות כשלעצמן והן כוללות, בין היתר, חיזוק יציבות המזח והעגורן שנותר, חיתוך תת-ימי של קורות בטון, מתכת ופלדה, צלילות ייעודיות לאיתור הנעדר, בכפוף לפעילות בטיחותית מוקפדת לפינוי ההריסות מהמזח ומהים.

עוד סיפרו בחברת החשמל כי נשכרו שירותי חברת "מגנוס", המתמחה באיתור וחילוץ נעדרים באתרים ימיים תחת אילוצים ותנאים מורכבים, והיא מלווה את כלל הפעילות לפינוי ההריסות, בדגש על תרחישים שונים שיסייעו במאמצים לאיתור הנעדר. "חברת החשמל מקצה את מלא האמצעים ולא חוסכת במאמצים לאיתור הנעדר מוקדם ככל שניתן", מסרו מחברת החשמל.

אתר האסון בימים אלה. צילום: יוסי וייס

אתר האסון בימים אלה. צילום: יוסי וייס

אך את חופית, כאמור, כל זה לא משכנע, "אני לא חזרתי ולא יכולה לחזור לשגרה וכך גם האחים שלו, אימו נמצאת כל יום בחפ"ק בחוף דלילה, מסתכלת אל הים ומקווה שבנה ישוב אליה, הבן שלנו ניצן, קצין בצה"ל, מפקד מחלקת טנקים, נקרע בין הרצון שלו לחזור למחלקה שלו ולחיילים שלו בצבא לבין הטרגדיה הזו שפקדה את המשפחה שלנו, והרצון לתמוך בי ובשתי אחיותיו הקטנות. חוסר הוודאות כל יום מכרסם אותנו משתק את המשפחה שלנו אנחנו לא מצליחים לתפקד פשוט לא מצליחים.

"ניר סמך על חברת חשמל בכל ליבו והיה בטוח שזה אחד מהמקומות הכי בטוחים לעבוד בהם, מקום מסודר שדואג לעובדים ולבטיחותם, ודווקא שם קרה אסון כזה, וישנן סיבות רבות למחדל הזה. לכל אורך הדרך התייעצנו עם גורמים מקצועיים ומוסמכים והבנו שניתן היה להתקדם מהר יותר ולהביא לנו את ניר הביתה. נשבר לנו הלב פעמיים, פעם ראשונה כשהבנו שאיבדנו את ניר שיצא לעבודה כמו בכל יום, ומצא עצמו בתאונה קשה שלא קרתה אף פעם בעולם ושלא היתה אמורה לקרות כלל, ובפעם השנייה שחברת החשמל מתנהלת בעצלתיים. לכל אורך הדרך שיתפנו פעולה, נתנו רעיונות, הבאנו רובוטים שצללו תחת למים וכמובן אלפי מתנדבים שחיפשו לאורך החופים. כרגע מפעילה חברת חשמל מערך מתנדבים שמחפש לאורך החופים אך באמת אין לכך שום תכלית מכיוון שהעבודות מתחת למים בפירוק העגורן, שם ניר נמצא, עדיין לא החלו ולא יתחילו כנראה גם בשבועיים הקרובים".

צוללן מחפש את ניר דקל. צילום: יוסי וייס

צוללן מחפש את ניר דקל. צילום: יוסי וייס

כרגע, פונה חופית לשר הביטחון ומבקשת ממנו לסייע, בדיוק כמו שמדינת ישראל מסייעת בכל מקרה אסון ברחבי העולם, "בכל אסון שקורה בעולם מדינת ישראל הראשונה להתנדב, לחלץ והכל ללא תמורה כספית, וכאן באסון שלי, כמה מאות מטרים מחוף אשקלון, בתוך ישראל לא משקיעים את כל הכח ואת כל המשאבים.
אני מבקשת משר הביטחון יואב גלנט שיעזור לנו, לצה"ל בוודאי יש יחידות מיוחדות המתמחות בצלילות וחיפושים תחת המים, תנו לנו להרגיש שעושים את הכל בשביל למצוא את ניר.

"אני מבקשת את עזרתכם גם בידע המקצועי הרחב שלכם, וגם להמשיך ולהשאיר את ניר מעל המים, אל תתנו לו להישאר שם, זה לא מגיע לו ולא מגיע לנו, אנחנו מחכים לו, מחכים לו כדי להיפרד, להתאבל ולתת לו את הכבוד האחרון המגיע לו, כמו לכל אדם אחר.

מול הכח שלכם לחח"י יהיה יותר קשה לתת תשובות לשאלות קשות שאנחנו שואלים אבל לא זוכים אף פעם לתשובה מספקת, היינו סבלנים מספיק, מכילים מספיק, שקטים מספיק. הספיק לנו! ניר מחכה שם, בתוך הים המתחמם, המלא דגים, המזוהם משמן ופחם שנפלו לתוכו. ניר נעדר כרגע אבל עוד יכול להימצא, אל תיתנו לו להעלם לגמרי. תודה, חופית והילדים: ניצן אגם ותמר, פנינה אמא של ניר, והאחים של ניר: איתמר ליאור ויוני".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר