מיכה פרץ עם התעודה ורונן ז"ל
מיכה פרץ עם התעודה ורונן ז"ל

רס"מ מיכה פרץ, אח שכול, מספר על ההתנדבות בקרב "השכול השקוף"

לפני 13 שנה איבד מיכה פרץ מאשקלון את אחיו מישר רונן פרץ ז"ל באסון הכרמל, לאחרונה, במסגרת פעילות חברתית הוא התוודע לשכול האזרחי הנחשב לשכול שקוף. על פעילותו בקרב המשפחות הללו הוא קיבל היום אות הצטיינות

פורסם בתאריך: 29.3.23 16:54

     

היום התקיים במכללה האקדמית אשקלון טקס מרגש שבמהלכו חולקו מלגות הצטיינות בפעילות חברתית מטעם נשיא המכללה לסטודנטים מתנדבים.

אבל הטקס היום היה מרגש במיוחד כאשר מי שעלה לקבל אות הצטיינות היה רס"מ מיכה פרץ, תושב אשקלון שמתנדב לסייע למשפחות שכולות. פרץ, בעצמו אח שכול שאיבד את אחיו רונן פרץ ז"ל באסון הכרמל.

רונן פרץ ז"ל

רונן פרץ ז"ל

פרץ, תושב אשקלון, נשוי ואב לשלושה, לוחם ומפקד כבר 20 שנה במשמר הגבול, הוא סטודנט לתואר ראשון בחוג לקרימינולוגיה במכללה. במסגרת הלימודים, סטודנטים המקבלים מלגה נדרשים לבצע פעילות חברתית והם בוחרים בפעילות מתוך רשימה ארוכה שכוללת התנדבויות עם בני נוער, קשישים, משפחות שכולות ועוד. "בפעילותו מיכה מביא לידי ביטוי את ערכי החיל אשר חרט על דגלו ערבות הדדית ותרומה לקהילה", אומרים במג"ב.

פרץ על הבמה בטקס היום

פרץ בחר להתנדב עם משפחות שכולות, הוא עשה זאת כי חשב שמדובר במשפחות שכולות כמוהו, כאלה שאיבדו את יקירם במסגרת פעילות של כוחות הביטחון או בפעולות איבה, אלא שכאשר הוא נפגש עם אושרת עמר, רכזת מעורבות חברתית במכללה, היא הסבירה לו כי מדובר בהתנדבות במסגרת עמותת "יקיר לי" המפעילה את פרויקט "ברק בעיניים" בקרב משפחות שכול אזרחיות.

פרץ פתאום הבין שיש בישראל פלח גדול של משפחות שקופות שחוות שכול, איבדו את היקר להם במחלה או בתאונה והם שקופים כי לא מגיעים אליהם, זה נראה לי שכול שאין בו הכרה. ישבתי עם אח שכול שאיבד את היקר לו והוא אומר לי בשיח: 'אין לנו את אותו הכאב? אני יודע שאחיך נפל באסון הכרמל ואחי מת בתאונה אבל יש לנו את אותו הכאב'. שמה החלטתי להיכנס ולקחתי באופן אישי את המיזם הזה ולהרים אותו כמה שאני יכול וככל שניתן. צריך לפרסם את זה בכל מקום ולהרים את המודעות ולהסביר מה זה השכול האזרחי ושהם לא לבד בסיפור הזה".

מה למדת מהפעילות הזאת על השכול האזרחי?
"צריך לדעת איך להכיל את זה, זה לא פשוט איך להכיל ואיך להתמודד, מה עושים ביום השמיני? השוני בין השכול האזרחי לשכול של משרד הביטחון שאנחנו מכירים, הוא שונה לחלוטין. משרד הביטחון תומך במשפחות, מכיר בהם, מזמין אותם ל'יזכור', מזמין אותם לטיולים, עושה להם פעילויות כדי להשכיח להם קצת את השכול. בשכול האזרחי אין את זה, אין מי שיגע בך, המשפחה בתוך עצמה צריכה להתמודד עם השכול לבד. יש עמותות שעוזרות ומנסות לקדם, אבל זה לא שם, חייבים לתת מענה לשכול האזרחי בכלל המובנים, ברמה של המדינה ובכל רמה אחרת. כי צריך לעזור למשפחות האלה".

פרץ עם ילדיו היום בטקס

כחלק מהפעילות של עמותת יקיר לי, הם בונים אתרי הנצחה ברשת ומציינים ימי יזכור לזכר הנופלים ובכך מסייעים למשפחות השכולות בהנצחת יקיריהם.

"אני פגשתי מספר משפחות וכעת אני בדיוק מסיים לבנות אתר הנצחה למשפחה כך שכל אחד יכול להיכנס לאתר וקורא על אותו נפטר מה תחביבים שלו, תמונות, מספרים על חייו, ההורים כותבים, החברים כותבים. מנסים לתת טיפת אור למשפחות האלה. אני משתלב ומשלב את ההורים, אני שואל שאלות ומביא סיפורים מדהימים, יש נפטרות בנות שנתיים וחצי שיש להם סיפורים של עולם ומלואו. ישבתי מול אמא שאיבדה את בתה בגיל שנתיים וחצי והיא אומרת 'הבת שלי כבר התחילה ללכת, התחילה לדבר, היא יודעת מה רצתה ויודעת מה היא אהבה וחזו לה עתיד של רקדנית מצליחה'. ואתה אומר בת שנתיים וחצי ויש מה לכתוב כל כך הרבה. הנשמה שלה כל כך יקרה שבשנתיים וחצי היא מצליחה למלא מה שעושים ב-60 ו-70 שנה".

דנה בן עובד ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

דנה בן עובד ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

המשפחה שכעת פרץ מסיים לבנות לה את האתר הם משפחת בן עובד מגדרה, שאיבדה את בתם דנה בגיל 19.5 ממחלת הסרטן במהלך שירות לאומי, "ילדה מדהימה שעשתה שירות לאומי במשרד לבט"פ ובשירות בתי הסוהר, רקדנית. ההורים הקימו לזכרה את מרכז דנה בגדרה לתחום הריקוד. הם לא מפסיקים לברך אותנו על הפרויקט הזה והם אומרים 'אתם המלאכים  שחיכינו לכם'. נתנו להם אולי טיפת אור לחיים שלהם וכל מה שהם סוחבים איתם. זה פרויקט מדהים".

היום כאמור, התקיים טקס במכללת אשקלון, אליו הגיע פרץ עם בני משפחתו, בנוכחות נשיא המכללה, הרקטור והמנכ"ל. פרץ נקרא לבמה וקיבל את האות, "זה דבר שלא לא ציפיתי לו. הוא מרגש מאוד. ואני יכול להגיד לך שבכל שיח שלי עם הבכירים במכללה, עם הסטודנטים והמשפחות מלבד המלגה שחשובה לנו לצלוח את הלימודים, יש לנו פה מטרה אחת זה לסיים את האתר ולסיים את הפרויקט כדי שנציג את האתרים למשפחות וניתן להם קצת נחת ומרגוע בחיים", הוא אומר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר