תל אשקלון. צילום: מנו גרינשפן
הגן הלאומי תל אשקלון. צילום: מנו גרינשפן

אחד היעדים המבוקשים: למעלה מ-20 אלף מבקרים בגן הלאומי אשקלון בחג סוכות

גם בעונת החגים הנוכחית היה הגן הלאומי אשקלון אחד המתויירים בארץ ובמקום החמישי ברשימת הגנים הלאומיים שזכו למספר המבקרים הגבוה ביותר

פורסם בתאריך: 17.10.22 21:14

     

כ-100 אלף מטיילים פקדו היום (חג שמחת תורה – יום שני) את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. תנועה ערה במיוחד של מטיילים נרשמה היום במספר גנים הלאומיים ובהם הגן הלאומי אשקלון.

בתוך כך, מסיכום כולל שנערך על ידי רשות הטבע והגנים עולה כי במהלך ימי חג הסוכות, חול המועד וחג שמחת תורה כ- 1.5 מיליון מטיילים (מיליון וחצי מטיילים) פקדו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. מדובר בשיא של כל הזמנים ובגידול של כ-22% לעומת ימי החג וחול המועד בשנה שעברה.

בין שמורות הטבע והגנים הלאומיים המובילים בחג השנה וימי חול המועד מבחינת תנועת המטיילים היו:

  1. הגן הלאומי קיסריה – עם כ- 44 אלף מטיילים לאורך כל ימי החג וחול המועד
  2. שמורת הטבע עין גדי – 35 אלף מטיילים
  3. הגן הלאומי מצדה – 32 אלף מטיילים
  4. הגן הלאומי ירקון תל אפק – 32 אלף מטיילים
  5. הגן הלאומי תל אשקלון – 21 אלף מטיילים
  6. שמורת הטבע הבניאס – 20 אלף מטיילים
  7. הגן הלאומי בית גוברין – 17 אלף מטיילים
  8. הגן הלאומי מעיין חרוד – 16 אלף מטיילים
  9. גן השלושה (הסחנה) 16 אלף מטיילים
  10. שמורת הטבע תל דן 15 אלף מטיילים

הגן הלאומי אשקלון. צילום: גלעד חזון

לדברי רעיה שורקי, מנכ"לית רשות הטבע והגנים: "האתגר של רשות הטבע והגנים לקראת החגים הוא לזהות את הלכי הרוח של הציבור המושפעים בעיקר מאירועים ביטחוניים, תחזיות מזג האוויר ופיזור ימי חול המועד ביחס לימי החג והשבת, ובהתאם לנהל ולהשפיע טרום החג ובימי החג עצמם על תנועת המטיילים והחוויה שלהם. זה מחייב תכנון, יצירתיות, חדשנות לצד הפעלת שיקול דעת לביטחון המטיילים. טיול באתרי הטבע הינה חוויה חושית בפני עצמה והציבור גם ככה מגיע ונהנה ממה שהטבע מציע. אתגר נוסף הוא בהבאת מבקרים לאתרי המורשת, ל"החיות" את הביקור בהם בתוכן, בפעילות ובהנגשה ברמה גבוהה של המתקנים והתשתיות. באתר מורשת, כאשר הקהל חווה תוכן איכותי, הוא מרגיש שקיבל תמורה משמעותית יותר לביקור. זכיתי לפגוש במהלך החג מטיילים רבים שפרגנו מיוזמתם לפעילויות המתקיימות בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע ומשיתוף הפעולה עם משרד התיירות ומפעל הפיס בהדרכות ובמפגש עם אמנים. הביקוש ללינה משפחתית ועם חברים בחניוני הלילה גובר וזה מחייב אותנו להתאים כל הזמן את החניונים לצרכיי הציבור הלן תחת כיפת השמיים. השנה השקענו רבות בשיתוף המשרד להגנת הסביבה ו"עמותת נקי" בהסברה ייעודית בנושא ניקיון המרחב הציבורי במטרה להעלות את המודעות בקרב המטיילים ללקיחת אחריות על הפסולת שהם כמטיילים יוצרים. זו התחלה חשובה ונדרשת בנושא זה עדיין עבודה רבה, סיזיפית וארוכת טווח בשינוי תרבות היציאה לטבע. אני מודה מכל הלב לעובדי הרשות ולמתנדבים הרבים שעבדו כל ימי החג על מנת שהציבור יהנה ואני מודה לציבור המטיילים שבחרו ליהנות בשמורות ובגנים הלאומיים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר