הפארק והאגם בימים אלה. צילום: דוברות עיריית אשקלון
הפארק והאגם בימים אלה. צילום: דוברות עיריית אשקלון

האגם בשכונת אגמים באשקלון: מתי הוא יקום וכיצד הוא ייראה?

תושבי שכונת אגמים תוהים כבר זמן רב מתי יקום האגם ובעירייה כבר נוקבים בסיום משוער בסוף השנה הבאה. עלות ההקמה היא 120 מיליון ש"ח, לא כולל אחזקה שנתית. כך הוא ייראה

פורסם בתאריך: 9.9.22 13:43

     

כבר לא מעט שנים שמדברים על האגם שאמור לקום בסמוך לשכונת אגמים שבדרום העיר אשקלון. האגם הזה הוא חלק מפארק המשתרע על שטח של 600 דונמים שזכה לשם פארק "אקו ספורט".

התושבים בשכונה רואים מדי שנה כדי נקווים מי הגשמים בסמוך לשכונה בכל חורף וכיצד הם נעלמים לאחר זמן קצר. דירות בשכונה נמכרות בתור "קו ראשון לאגם", וככל שעובר הזמן, תושבים רבים תוהים אם בכלל הוא יקום.

כעת מעדכנת העירייה כי הפארק נמצא בשלבי ביצוע מתקדמים וכי בימים אלו איטום האגם נמצא בשלבי סיום ובמקביל, מתחילים בשלב הפיתוח העליון של הפארק והנחת תשתיות עליונות של הפארק.

פארק האקו ספורט. הדמיה: 3D VISION

פארק האקו ספורט. הדמיה: 3D VISION

פארק האקו ספורט. הדמיה: 3D VISION

פארק האקו ספורט. הדמיה: 3D VISION

אז מה יהיה בפארק הזה מלבד אגם? בעירייה אומרים כי הפארק ישמש גם כמוקד תרבות ופנאי משמעותי עם הקמת אמפי-פארק חדש המציע 800 מקומות ישיבה, מגוון בתי קפה ומסעדות אשר ימוקמו ברחבי הפארק ואזורי פיקניק ייעודיים. הפארק אשר יחולק בין אזור הטבע ולאזור הפנאי יחובר על ידי עשרות קילומטרים של שבילי הליכה וריצה.

עלות הקמת הפארק והאגם היא 120 מיליון ש"ח בחלוקה של 80 מיליון ש"ח עבור הפארק ועוד 40 מיליון ש"ח עבור האגם. על פי ההערכות בעירייה, עלות אחזקת הפארק כולו לרבות המתקנים שבו נאמדת בכ-8 מיליון ש"ח בשנה. יחד עם זאת בעירייה בוחנים דרכים לייצר הכנסות מהשטחים השונים בפארק כך שהם יכסו חלק מהאחזקה.

על פי ההערכות כבר בחורף הקרוב האגם יתמלא בשל מי הגשמים וכי צפי סיום העבודות הוא לקראת סוף שנת 2023.

צפו בסרטון הממחיש כיצד ייראה פארק האקו ספורט:

ראש העירייה תומר גלאם: "החזון אותו מובילה עיריית אשקלון בכל היבטי החיים מקבל תנופה אדירה עם פרויקט משמעותי נוסף שהולך ונבנה לנגד עינינו ושם את איכות חיי התושבים בשורה הראשונה. בנוסף, הפארק יקדם את העיר צעד נוסף בתחום התיירות וימשוך לעיר מבקרים מכל רחבי הארץ בשל היתרונות והאפשרויות הרבות שהוא מציע לבילוי ופנאי משפחתיים ומהנים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר