תא"ל תומר כהן. צילום: דובר צה"ל
תא"ל תומר כהן. צילום: דובר צה"ל

כבוד גדול: בן העיר אשקלון, אל"מ תומר כהן, הועלה לדרגת תת-אלוף

מהיום אמרו: תת אלוף תומר כהן. הקצין הבכיר שנולד, גדל והתחנך באשקלון מונה לראש חטיבת כוח האדם בזרוע יבשה וממשיך במסע המטאורי שלו בצה"ל

פורסם בתאריך: 14.7.22 21:30

     

האלוף הבא מאשקלון? בגיל 43 הועלה קצין צה"ל, תומר כהן לדרגת תת-אלוף – הוא מונה לתפקיד ראש חטיבת כוח האדם בזרוע יבשה. כהן, גדל באשקלון ומתגורר כיום ביישוב כוכב מיכאל שבמועצה האזורית חוף אשקלון. הוא נשוי למיכל ואב לאבישג, ינון ועלמה.

אביו של תומר, הוא אבי כהן לשעבר מפקד תחנת כיבוי האש בעיר ואמו רחל זכורה בקרב רבים כגננת. הוא למד בבית הספר נוף ים ולאחר מכן באורט רונסון. בשנת 2013 בריאיון ל"כאן דרום" הוא סיפר אז על החיים האישיים כקצין בצה"ל ואמר: "אתה נסמך מאוד על העוגן בבית, על האשה, היא מנהלת את הבית ואתה מגיע פעם שבועיים ועוזר במה שאתה יכול ומנסה להיות כמה שיותר עם הילדים".

האישה מיכל והרמטכ"ל אביב כוכבי מעניקים לו את הדרגות. צילום: דובר צה"ל

האישה מיכל, לצד ילדיהם והוריו, והרמטכ"ל אביב כוכבי מעניקים לו את הדרגות. צילום: דובר צה"ל

לכהן רזומה צבאי מכובד מאוד – הוא התגייס לצה"ל לחיל התותחנים, סיים קורס קצינים בהצטיינות לאחריו הוצב ושירת ביחידת זיק בה התקדם עד לתפקיד סגן מפקד היחידה. לאחר לימודים אקדמאיים במשפטים ומנהל עסקים הוא מונה לראש מדור כטמ"ם (כלי טיס מוטס מרחוק) במפקדת קצין תותחנים ראשי. בשנים 2011-2012 יצא ללימודים במכללה לפיקוד ומטה (פו"ם) וסיים בהצטיינות.

לאחר מכן הוא הועלה לדרגת סא"ל ושימש מפקד יחידת "מיתר", בעת כהונתו ביצעה היחידה לראשונה ירי של טיל "תמוז" למטרה בסוריה. כהן פיקד על הגדוד במבצע "צוק איתן" במסגרתו נורו עשרות טילים לתקיפה וסיוע. בהמשך שימש כהן כראש ענף תכנון אופרטיבי בחטיבת המבצעים.

כהן הועלה לדרגת אל"מ ובשנים 2016–2018 כיהן כמפקד עוצבת אדירים ומפקד מערך האש בעוצבת הגליל. בשנים 2018-2020 שימש כמפקד עוצבת קלע דוד.

בשנים 2020-2021 שימש כראש מחלקת הארגון באגף התכנון ובסיום תפקידו יצא ללימודים במכללה לביטחון לאומי.

תא"ל תומר כהן. צילום: דובר צה"ל

תא"ל תומר כהן. צילום: דובר צה"ל

לאחרונה, כאמור, הוא הועלה לדרגת תת אלוף ומונה לראש חטיבת כוח אדם בזרוע היבשה. הוא בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני במדעי המדינה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר