להפריח את המושבים כלכלית. הועידה הכלכלית בחוף אשקלון. צלום: תנועת המושבים

מחפשים מינוף כלכלי: הוועידה הכלכלית של תנועת המושבים הגיעה לחוף אשקלון

הועידה הכלכלית של תנועת המושבים הגיעה לחוף אשקלון. אז איך באמת אפשר לשנות את מצבם הקשה של המושבים ושל החקלאות הגוועת.

פורסם בתאריך: 28.9.17 11:22

     

הועידה הכלכלית של תנועת המושבים הגיעה השבוע למועצה אזורית חוף אשקלון. כ- 300 משתפים הגיעו לוועידה הכלכלית של תנועת המושבים באזור הדרום שהתקיימה במתחם המועצה בבת הדר. מדובר בוועידה הראשונה מסוגה שמטרתה, כך מקווים המארגנים, ליצור חיבור בין מיזם במושב לבין יזם. במסגרת הערב התקיים פאנל מעניין בנושא שיתופי פעולה כלכליים – פוטנציאל והזדמנות.

שיעבדו במושב ולא בעיר הסמוכה. מזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור. צילום: תנועת המושבים

"הפעילות הכלכלית במושב היא משמעותית, הן בנחלות והן באגודה. הדרך שלנו לקדם את האגודה היא קודם כל ברצון ובקבלת ההחלטה של האגודה להקים מיזם כלכלי משותף. קיימים מושבים רבים שעושים מיזמים כלכליים משותפים בהצלחה יוצאת מן הכלל וזאת כדי לייצר הכנסות נוספות למושב ולחבריו" אמר מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור "המציאות כיום היא ברורה. יש פחות חקלאים ואנחנו רוצים שאנשים יעבדו במושב ולא בערים ליד. אני קורא לכם להרים את הכפפה, לקבל החלטה ולפתוח בפניכם אפשרויות ומיזמים למושבים".

"אני יו"ר קק״ל המושבניק הראשון. מהרגע שהגעתי לקק"ל אני מרגיש את השליחות". אמר יו"ר קק"ל דני עטר "אנחנו מרכזים בקדנציה הזאת מאמץ בגליל ובנגב. המשמעות של זה היא לא בסיסמאות אלא להסיט את כל העוצמות של קק״ל למקומות החלשים של המדינה, לשוליים של המדינה שצריכים את התמיכה שלנו, ביניהם המושבים. אנחנו נמצאים בתקופה בעייתית. יש ריכוז מאמץ עצום של המדינה במרכז הארץ. זו טעות כי זה מחליש את הפריפריה, הגליל והנגב. ואם הפריפריה תהיה חלשה, כל המדינה תהיה חלשה.

 

אנחנו עוזרים לכם כי אנחנו מבינים שאם לא נעזור אז הנגב יתחלש ורק ככה ההתיישבות העובדת תפסיק להיות שק החבטות של מדינת ישראל. צריך להבין את החשיבות של הפריפריה ואת ההתיישבות העובדת בכללה. את הקושי העצום לנהל קהילות קטנות ולפתח אותן ובד בבד להחזיר צעירים הביתה. אני מאמין שביחד נעשה ונצליח".

רכז הדרום של תנועת המושבים, מאיר צפרירי שיזם והפיק את הועידה אמר: "הרעיון לקיים ועידה כלכלית, להנהגה במושבים באזור הדרום, נוצר מתוך הצורך של האגודות לייצר הכנסות נוספות זאת לאור הקשיים הכלכליים של חברי המושבים בין השאר מהחקלאות. לשם כך קיימתי את הועידה בכדי לתת כלים, בכדי לעשות חיבורים עם יזמים בתחומים שונים או בכדי להרים מיזמים כלכליים למושב".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר