עובדי חברת קצצ"א יחד עם רמי גואטה. צילום: הסתדרות העובדים
עובדי חברת קצצ"א יחד עם רמי גואטה. צילום: הסתדרות העובדים

"אנו לא אויבי העם": עובדי חברת קצא"א נגד ח"כ אלון טל

עובדי חברת קצא"א, בגיבויו של יו"ר ההסתדרות באשקלון רמי גואטה, שלחו מכתב לח"כ אלון טל, בטענה שהוא מכפיש את שמם עם התבטאויותיו נגד החברה ובטענה שהינה מזהמת את הסביבה. ח"כ טל בתגובה: "הנהלת החברה מנסה להסית את הדיון"

פורסם בתאריך: 3.7.22 16:23

     

בשבוע שעבר התקיים דיון בוועדת הכנסת שדן בין היתר בתחלואה ובנזקים הסביבתיים שגורם לכאורה מפעל קצא"א באשקלון. ח"כ פרופ' אלון טל ממפלגת כחול לבן- יו"ר הועדה לבריאות, סביבה ואקלים, יזם את הדיון, והפנה אצבע מאשימה כלפי מפעל קצא"א בכל הנוגע לנזקים הסביבתיים שגורמת החברה. על פי עובדי חברת קצא"א, אין זו הפעם הראשונה שח"כ טל מתבטא נגדם ונגד החברה, מה שהביא אותם לשגר מכתב אל לשכת הח"כ בו קראו לו "להפסיק את המתקפה האובססיבית אשר גורמת נזק לנו ולמשפחותינו. אנו לא אויבי העם, אנו מהעובדים החיוניים והחשובים למשק".

חברת קצא"א מובילה נפט גולמי ומספקת אותו למדינות אירופה באמצעות צינורות ומכללים, ונחשבת לאחד ממוקדי האנרגיה הראשיים של מדינת ישראל. בשנים האחרונות התרחשו מספר מקרים בהם מיכלים אלו דלפו בכמויות נכבדות וגרמו לנזקים סביבתיים חמורים. במקביל, תושבי אשקלון מתלוננים מעת לעת על ריחות לא נעימים שמקורם לטענתם במפעל קצא"א בעיר, על תופעות בריאותיות שהם חווים עקב ריחות קשים באוויר העיר מפעם לפעם, ואף על מקרי אשפוז. בנוסף פורסם לאחרונה כי בעיר אשקלון התגלו יותר מקרי סרטן מאשר בערים אחרות בארץ. לאורך השנים שילמה חברת קצא"א מיליוני שקלים כפיצוי על הנזקים הסביבתיים שנגרמו כתוצאה מדליפות הנפט, וזאת במקביל להקפדה שלה, כך טוענת החברה- על שמירה על איכות הסביבה.

מיכל נפט במתחם קצא"א

מיכל נפט במתחם קצא"א

במכתב שכתבו העובדים לח"כ טל כתבו העובדים: "אנו, עובדי חברת קצא"א, חווים בשנה האחרונה מתקפה מכוונת וחסרת רסן מצדך כנגד חברתנו. אנו עדים לכך שבהזדמנויות רבות אתה מכנה את עובדי החברה עבריינים סביבתיים, רשלנים, עובדים שיש להחמיר את הענישה נגדם ומשחיר את שמנו מעל כל במה אפשרית".

העובדים כתבו לטל כי התבטאויותיו הינן זריית חול בעיני הציבור, ללא נתונים מבוססים, תוך כדי שימוש בפופוליזם והלהטת הציבור כנגד חברה ממשלתית בעלת חשיבות אסטרטגית חסרת תקדים למשק הישראלי.

רמי גואטה, יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון, הצטרף גם הוא כאמור לדברי העובדים במכתבם ולמילותיהם "עובדי חברת קצא"א הינם מהמסורים והמקצועיים ביותר במשק הישראלי. עובדי החברה עובדים עשרות שנים, בתנאי שטח קשים, ימים, לילות, סופי שבוע וחגים על מנת להבטיח שתהיה אנרגיה במדינת ישראל. בזכות העבודה המקצועית של עובדי החברה, מדינת ישראל נהנית מאספקת דלק שוטפת לצבא, לתעשייה, לבתי החולים, לתחבורה, גפ"מ לתעשייה ולבתים, גז טבעי ופחם. לא יהיה זה מופרך לומר שקצא"א הינה עורק האנרגיה הראשי של מדינת ישראל.

"קצא"א משקיעה בשנים האחרונות משאבים אדירים בנושא הגנת הסביבה, וכלל עובדי החברה מחויבים לכך", ציין גואטה, בהמשך למכתבם של עובדי החברה.

ח"כ אלון טל בסיור בחברת קצצ"א

ח"כ אלון טל בסיור בחברת קצצ"א

במכתב ציינו עובדי החברה כי לפני כשנה הוזמן ח"כ טל לביקור בחברה, התקבל בחום והוצגו בפניו כלל היכולות המקצועיות של קצא"א. כיום, אמרו העובדים כי הם מגיעים למסקנה שמטרת ביקור זה לא הייתה לימוד יכולות החברה, אלא בחינת דרכים נוספות לתקוף ולהכפיש את שמם הטוב. במכתבם הזמינו את ח"כ טל לבקר שוב במתקני החברה ולהתרשם מהמערכות החדשות שהושקעו בחברה וממערך כוח האדם שהוגדל בחברה עבור הגנת הסביבה.

תגובת ח"כ טל: "אני לא יוצא ומעולם לא יצאתי כנגד עובדי קצא"א שאין חולק על מסירותם. לצערי, הנהלת החברה מנסה להסית את הדיון, ובמקום לתת מענה מנומק וראוי לציבור ולנבחריו על מחדלי החברה ואחריותם למפגעים העלולים לסכן את בריאות הציבור ואת הסביבה, היא מסלפת ומסיתה את הדיון. לעובדי החברה מגיעה הנהלה ישרה ושקופה שעומדת בסטנדרטים המצופים מכל חברה, ובטח מחברה ממשלתית במאה ה-21, שהציבור הוא הבעלים שלה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר