ניסיון רצח נינה דומרני
ניסיון רצח נינה דומרני

"נאמנות לקווקזים": כך תוכננה ההתנקשות בניסים דומרני ומה סיפר הנאשם למדובב?

אחד הנאשמים כתב למדובב מי ירה ומי נהג ברכב ונאשם אחר כתב על קירות תא המעצר "שלום ז"ל" וכן "נאמנות לקווקזים מאשקלון". על פי כתב האישום 14 כדורים נורו לעבר דומרני הבן ו-5 מתוכם פגעו בגופו

פורסם בתאריך: 4.5.22 14:05

     

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום כתב אישום חמור לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כנגד ולדיסלב מיכיילוב בן 28, רוברט אובנסוב בן 20 וישראל ביטון בן 27 שלושתם מאשקלון בשל ניסיון רצח של ניסים "נינה" דומרני, בנו של ראש ארגון הפשיעה, שלום דומרני. במשטרה טוענים כי השלושה הם חוליה המורכבת מאנשי הכנופייה הקווקזית וארגון הפשיעה של בני שלמה שביצעו זאת על מנת לפגוע באב דרך בנו.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד הילה דרימר יאיר, השלושה השיגו רכב מאזדה גנוב ואובנסוב הביא אותו לאשקלון והסתירו אותו בחניון ברחוב בקעת רימון בשכונת אגמים ובהמשך העבירו אותו לרחוב בנימין שבשכונת גבעת ציון. הם גם הצטיידו באקדח מסוג גלוק ומחסנית עם כדורי 9 מ"מ.

ניסים דומרני

ניסים דומרני

בבוקר יום ה-20 במרץ היום שבו הוחלט לרצוח את ניסים דומרני, נסעו השלושה ברכב טויוטה לרחוב בנימין שם עברו מיכיילוב ואובנסוב לרכב המאזדה. ביטון עקב אחרי נינה ונסע אחריו עד למגרש של שטיפת רכבים בשכונת מגדל, כאשר נינה עצר שם ונכנס פנימה. ביטון בינתיים נסע והחליף את לוחיות הרישוי של רכב הטויוטה בו נהג, ונסע לגבעת ציון שם המתין לחבריו כרכב מילוט. מיכיילוב ואובנסוב נסעו עם המאזדה ועם האקדח למגרש בו נמצא נינה בסביבות השעה 10:20.

דומרני הבן בדיוק נכנס לרכב מסחרי מסוג פיג'ו, ואז יצא לעברו אחד מהשניים, כאשר לא ידוע אם זה מיכיילוב או אובנסוב, כשהוא עוטה על ידיו כפפות, חובש על ראשו כובע קפוצ'ון, על פניו מסכת קורונה והוא אוחז בידו באקדח והחל לירות לעבר נינה.

תוך כדי הירי הצליח נינה הצליח לצאת מרכב הפיג'ו, רץ וניסה להסתתר מאחוריו אך מעד ונפל ארצה. היורה המשיך לירות מהאקדח לעבר נינה ששכב על האספלט, ובסך הכל ירה לעברו 14 יריות.

חורי הקליעים שפגעו ברכב

חוקרי המשטרה בזירה

חוקרי המשטרה בזירה

לאחר הירי, נמלט היורה בריצה ונכנס לרכב המזדה שעמד כשהוא מונע ובו המתין כל העת הנאשם האחר, והשניים נמלטו מהקום במאזדה הגנובה בנסיעה מהירה לרחוב בנימין, בסוף הרחוב פנו שמאלה לשביל עפר, שם הציתו באמצעות חומר דליק את רכב המזדה יחד עם האקדח.

הרכב שהועלה באש

הם נכנסו לרכב הטויוטה בו המתין להם ביטון והשלשה נסעו מאשקלון לכיוון כביש 25. בכביש 25 בקרבת הישוב נבטים בקילומטר ה-165, עצרו בצידי הכביש במקום מוסתר, שם הציתו את הבגדים של מיכיילוב ואובנסוב וגם את לוחית הזיהוי המזויפת שהייתה על הטויוטה והמשיכו בנסיעה עד אשר נעצרו על ידי בלשי ימ"ר לכיש, מספר קילומטרים לפני העיר דימונה.

דומרני הבן הובהל לבית החולים כשהוא פצוע במצב קשה מחמישה כדורים שפגעו בגופו וגרמו לו לשיתוק חלקי בגופו.

השלושה נעצרו אך שמרו על זכות השתיקה בחקירותיהם. ביטון היחיד ששוחח עם מדובב בתא המעצר שם הוא כתב לו על פתק כי מיכיילוב היה זה שירה בנינה ואילו אובנסוב היה הנהג. למחרת הורה ביטון למדובב לקרוע את הפתק ולזרוק אותו לפח. עוד נמצא על קירות תא המעצר בו שהה אובנסוב כתובות קיר רבות וביניהן:  "נאמנות לבני שלום הגבר, שלום ז"ל, נאמנות לקווקזים הגברים, אשקלון על המפה…" ועוד.

נינה דומרני טען בעדותו במשטרה כי אינו מסוכסך עם אף אחד ואינו יודע מי ירה בו ומדוע.

מפקד ימ"ר לכיש, סנ"צ ג'יאר דוידוב התייחס לכתב האישום היום ומסר: "כתב האישום שהוגש היום, הנו אחד מההישגים היותר משמעותיים של הימ"ר, הייתה פה פגיעה באדם שקיבל החלטה כנה ואמתית לצאת מהעולם העברייני ולחיות חיים נורמטיביים, והנאשמים במעשיהם השיבו אותו לשם בעל כורחו, ואף גרמו לפציעתו הקשה. נמשיך להילחם במלוא הנחישות נגד הפשיעה האלימה ולהוביל להישגים משמעותיים ושוברי שיוויון".

ג'יאר דוידוב, מפקד ימ"ר לכיש

ג'יאר דוידוב, מפקד ימ"ר לכיש

לצד כתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה למעצר ובה נכתב כי יש לעצור את השלושה כי ישנו חשש לסיכון ביטחון הציבור, "חשש זה נלמד מהתנהגות המשיבים שקשרו קשר לנסות להמית את נינה בדם קר, בכך שירו בו 14 כדורים מטווח קצר במקום העסק שלו בעיר אשקלון בשעת הבוקר, שעה שבעסק יש עובדים נוספים ובסמוך לעסק יש חנויות ואנשים ההולכים בצדו. חלק לא קטן מהיריות עברו את גדר העסק, חצו את הרחוב ופגעו בשלטים ובחנות מעבר לכביש, בדרך נס אזרחים חפים מפשע לא נפגעו כתוצאה ממעשי המשיבים. מאופן ביצוע ניסיון הרצח ניתן ללמוד כי המשיבים תכננו את הרצח מראש שכן הצטיידו לשם ביצועו באקדח בנוסף לכך, המשיבים ביצעו את הירי מרכב גנוב שהצטיידו בו מבעוד מועד וסמוך לאירוע החליפו ללוחיות מזויפות".

לשלושה עבר פלילי ונכון לעכשיו הם יישארו במעצר עד להחלטה אחרת.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר