סניף יינות ביתן באשקלון. צילום: פבל

הענק הצרפתי מגיע: זה הסוף של רשת "יינות ביתן"

יותר מ-30 שנה לאחר שנוסד באשקלון, המותג "יינות ביתן" הוא צפוי להיעלם מהשוק, זאת לאחר שחברת אלקטרה צריכה, בעלת השליטה ברשת הודיעה כי חתמה על הסכם עם ענקית הקמעונאות הצרפתית Carrefour על פיו היא תמתג מחדש את כל סניפי רשת "יינות ביתן" ו"מגה" תחת הרשת החדשה. המהלך צפוי להתחיל כבר השנה ולהסתיים בתוך 3 שנים

פורסם בתאריך: 6.3.22 09:51

     

חברת אלקטרה צריכה הודיעה הבוקר כי חתמה על מזכר הבנות עם מותג הקמעונאות השני בגודלו בעולם קרפור (Carrefour) לפתיחת רשת חנויות סופרמרקטים בישראל.

על פי החברה, הסניפים הראשונים של קרפור ייפתחו עוד השנה והתוכנית היא כי לחסל בתוך שלוש שנים את המותגים יינות ביתן, מגה, ושוק מהדרין ולהפוך אותם לחלק מהרשת הצרפתית. עוד הוסכם, כי הצדדים יתקשרו בהסכם זכיינות לתקופה של 20 שנים עם אפשרויות הארכה לתקופות של 20 שנים נוספות.

הסכם הזכיינות עתיד לאפשר ליינות ביתן לרכוש ולשווק את מוצרי קרפור תחת מותגי Carrefour, וכן, לאפשר ליינות ביתן למכור מוצרים שמיוצרים בארץ תחת מותגי Carrefour. הצדדים יפעלו לחתימה על הסכם זכיינות מחייב המסדיר את כלל ההבנות עד לחודש אפריל 2022.

מתוך המצגת של החברה למשקיעים

מתוך המצגת של החברה למשקיעים

מתוך המצגת של החברה למשקיעים

על פי ההודעה לבורסה קבוצת Carrefour היא חברת קמעונאות המזון המובילה בעולם, בעלת כ-13,900 חנויות (בפורמטים שונים) הפרוסות במעל ל-40 מדינות עם למעלה מ-2 מיליארד עסקאות בשנה. Carrefour מציעה את אחד מהמותגים הפרטיים הגדולים באירופה, עם מחזור מכירות שנתי (לשנת 2021) הנאמד בכ-81.2 מיליארד אירו. Carrefour הינה חברה ציבורית שמניותיה רשומות למסחר בבורסת ה-Euronext N.V ושווי השוק של החברה הוא כ-14 מיליארד אירו.

הרשת שנוסדה מחנות קטנה באשקלון

החנות הראשונה של "יינות ביתן" הוקמה עוד בשנות ה-80 על ידי האב דוד ביתן, והיא מכרה רק יינות ושתיה. "אני עשיתי את יינות ביתן", סיפר האב בראיון לכאן דרום בשנת 2016. "למה הוא (נחום) לא רצה לעבוד אז, הוא היה לומד בחשמל רכב, הוא לא רצה. אז לקחנו אותו ואני פתחתי חנות הראשונה איפה שישי של הפלאפל, הייתה לידו חנות קטנה ואז עברנו לחנות חדשה והתחלנו לעשות מבצעים כאלה, והיו אנשים עומדים כמה מטרים בחוץ, כל כך הרבה בחוץ ונחום החליט לפתוח את הסניף בחאן. הוא הלך וסגר את זה. הוא אמר לי אבא זה מקום טוב, סידרנו בו את הכול, לפני הפתיחה הבאתי את הרב ברדא, הוא לא הכיר אז את הרב ברדא, עשינו שולחן שם והרב קרא ובירך".

נחום ביתן. צילום: אליאור חטב

נחום ביתן. צילום: אליאור חטב

בשנת 1995 נוסדה הרשת באופן רשמי כאשר נפתח הסניף היכן שהיה קולנוע מאור. נחום שניהל את העסק הזה החליט להתרחב ורכש רשתות קטנות כמו "היפר רמה" ו-"יד יצחק". מהלך משמעותי התרחש כאשר בשנת 2012 רכש את רשת "כמעט חינם שהייתה עם 35 סניפים ובכך הפכה יינות בין לרשת בעלת 65 סניפים.

בשנת 2016 עשה ביתן את הקפיצה הגדולה כאשר רכש את רשת "מגה" וגדל ללמעלה מ-180 סניפים. בהמשך הופעלו מספר מותגים תחת הרשת כמו "יינות ביתן בסיטי", "שוק מהדרין",  "ביתן מרקט" ועוד.

הסניף החמישי של יינות ביתן באשקלון. צילום: אלירם משה

הסניף החמישי של יינות ביתן באשקלון. צילום: אלירם משה

בשל קשיים אליהם נכנסה הרשת, נמכרו קרוב ל-20 סניפים לרשתות מתחרות. אלא הקשיים נמשכו עד אשר חברת אלקטרה צריכה רכשה את השליטה ברשת הגדולה. כעת כאמור, היא מתכוונת למחוק את המותג "יינות ביתן".

מעניינת תהיה התגובה של נחום ביתן למהלך הזה של אלקטרה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר