קושניר, גלאם וביילין
קושניר, גלאם וביילין

במענק או בהלוואה: "אלפי יחידות דיור באשקלון יזכו למיגון לאחר שנים של הפקרה"

החלטת הממשלה על מיגון העיר אשקלון שיזם ח"כ אלכס קושניר צפויה להיות מאושרת עם שדרוגים ותגיע להיקף של 320 מיליון ש"ח. חלק מהתושבים יקבלו מהמדינה מימון מלא לבניית הממ"ד

פורסם בתאריך: 17.2.22 19:26

     

לאחר עשרות שנים של היעדר מיגון בשכונות הוותיקות תובא לאישור הממשלה החלטה חסרת תקדים שתוביל לתחילתו של תהליך מיגון בעיר אשקלון בהיקף של 320 מיליון שקלים. חלקם במימון מלא וחלקם בהלוואות.

תושבי אשקלון המקבלים השלמה והבטחת הכנסה יהיו זכאים ל 100% מענק, לצורך בניית ממ"ד. ואילו מי שלא מקבל השלמת והבטחת הכנסה, יהיה זכאי להלוואה מסובסדת בגובה של 100% לבניית ממ"ד. מיפוי השכונות ופירוט הקריטריונים ייקבעו ע"י פיקוד העורף.

הדירה שנפגעה מרקטה באפרידר

דירה שנפגעה מרקטה באפרידר

ההחלטה החדשה, שעומדת כאמור על 320 מיליון שקלים, כוללת תוספת של 70 מיליון שקלים לעומת ההחלטה המקורית שעמדה על 250 מיליון שקלים.

"במהלך דיוני התקציב הוקצה על פי דרישתי סכום של רבע מיליארד ש"ח למיגון אשקלון, אשר עבר בהחלטת ממשלה היסטורית", סיפר קושניר, "בשבועות האחרונים עבדתי יחד עם ראש עיריית אשקלון תומר גלאם ומ"מ ראש העירייה, סופה ביילין על בניית הקריטוריונים לזכאות. כאשר אושר המענק בגובה של 100% לזכאים, היה צורך להגדיל את תקציב. שר האוצר אביגדור ליברמן נענה לבקשתי להוסיף עוד 70 מיליון ש"ח לתוכנית, כך שהתקציב החדש למיגון יעמוד על 320 מיליון ש"ח. אני מודה לשר האוצר אביגדור ליברמן, לראש עיריית אשקלון תומר גלם ומ"מ ראש העיר הגברת סופה ביילין על שיתוף פעולה מלא למען תושבי העיר".

קושניר, גלאם וביילין

קושניר, גלאם וביילין

ראש העירייה, תומר גלאם הוסיף: "אנחנו עושים היום צעד ראשון ומשמעותי לעבר תחילתו של תהליך מיגון בעיר אשקלון. בזכות שיתוף פעולה יוצא דופן בין עיריית אשקלון; ראש הממשלה, נפתלי בנט; שר הביטחון, בני גנץ; שר האוצר, אביגדור ליברמן; יו"ר ועדת הכספים, אלכס קושניר; מ"מ ראש העיר, סופה ביילין ופיקוד העורף. תודה מיוחדת לחבר המועצה, עמיחי סיבוני, על השותפות, הפעילות וההובלה יחד להצלחתו של המהלך. אנחנו מתקנים עוול של עשרות שנים ומביאים לאישור החלטת ממשלה היסטורית, שלישית במספר על העיר אשקלון, שתעשה צדק מיגוני עם תושבים בשכונות הוותיקות. נמשיך לפעול כדי להביא לבשורות נוספות עבור תושבי העיר אשקלון, גם בתחום ההטבות הכלכליות, המגיעות להן בזכות ולא בחסד".

חבר המועצה, עמיחי סיבוני

חבר המועצה, עמיחי סיבוני

חבר המועצה, עמיחי סיבוני: "אני שמח על תיקון העוול כלפי תושבי העיר אשקלון והתחלת מיגון העיר! זוהי זכות עבורי להיות שותף משמעותי בכתיבת ההחלטה ובמאבק לטובת מיגון תושבי העיר! תודה רבה לראש הממשלה נפתלי בנט ואנשיו שלולא שותפותם המלאה ההחלטה לא הייתה קורמת עור וגידים. יישר כוח אדיר לראש העיר תומר גלאם שנלחם על מנת להביא את התוצאה הכי טובה לעיר אשקלון".

מ"מ ראש העירייה, סופה ביילין: "זאת החלטה היסטורית שתביא ביטחון לתושבי אשקלון. אני רוצה לברך את נציגינו בכנסת, שר האוצר אביגדור ליברמן ויו"ר ועדת הכספים, חברי, תושב אשקלון אלכס קושניר שמקיימים הבטחה להעברת התקציב למיגון אשקלון. אני רוצה לברך את ראש העיר תומר גלאם על הובלת המהלך בעבודה משותפת ומאומצת לקביעת קריטריונים והעברת ההחלטה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר