ניסיון להסתיר? כך זה נראה היום בקצא"א

עיריית אשקלון ואיגוד ערים לאיכות סביבה מאשימים: קצא"א ניסתה להסתיר את הדליפה

בעיריית אשקלון ואיגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון אומרים כי עולה חשש סביר שחברת קצא"א ניסתה להסתיר את אירוע דליפת דלק גולמי שהתרחש היום והוביל לתלונות רבות של תושבי אשקלון, "זהו מצב מסוכן ופגיעה באמינותה של חברת קצא"א"

פורסם בתאריך: 15.2.22 20:50

     

מוקדם יותר היום התקבלו דיווחים של תושבי אשקלון במוקד העירוני של עיריית אשקלון ובאיגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, עם תלונות על ריח חריף בעיקר בשכונת אגמים הקרובה למתקני חברת קצא"א.

לאחר בדיקה מקיפה של כונני סביבה של העירייה והאיגוד, אשר הגיעו למתקני חברת קצא"א, התגלתה דליפה במיכל דלק של החברה. מדובר על כמות של דלק  שדלפה ממיכל ענק שהרטיבה את הקרקע מסביב וגרמה למפגע הריח עליו התלוננו התושבים.

העבודות היום בקצא"א

כך זה נראה היום בקצא"א

בעירייה ובאיגוד אומרים כי בעת הבדיקה במתחם קצא"א, נצפה שופל אשר כיסה את האדמה הרטובה באזור המפגע וכי רק לאחר כניסתם של כונני הסביבה של האיגוד למקום, דיווחו למשרד להגנת הסביבה על הדליפה.

"העירייה פעלה במהירות ובנחישות לאחר קבלת תלונות התושבים", מסר תומר גלאם, ראש עיריית אשקלון, "אנו נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו כנגד חברת קצא"א, שפעלה כנגד הנוהל המקובל בעת אירוע דליפה. לא נאפשר לחברת קצא"א לסכן את בריאות התושבים ולהתעלם בצורה מחפירה מהנוהל המקובל. בריאותם ואיכות חייהם של תושבי אשקלון אינם הפקר, נמשיך לעמוד על המשמר ולעמוד על זכותם של תושבינו לאוויר בריא בוועדת הכנסת הרלוונטיות ומול השרה להגנת הסביבה".

גלאם ואמיתי מחוץ לקצא"א. דצמבר 2020

גלאם ואמיתי מחוץ לקצא"א. דצמבר 2020

מיטל אמיתי, מנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון: "אנו רואים בחומרה רבה את המקרה ואת התקלות החוזרות ונשנות, המתרחשות בקצא"א. חמור מכך הוא חוסר הדיווח של קצא"א על הדליפה. אנו רואים בכך ניסיון להסתיר את הנזק והמפגע הסביבתי, זהו מצב מסוכן ופגיעה באמינותה של חברת קצא"א, מדובר בהתנהלות בעייתית שיש לטפל בה. אנו נמשיך לפעול על מנת למנוע אירועים מסוג זה וכמובן נפנה בנושא למשרד להגנת הסביבה".

סימני הדליפה

קצא"א מסרה בתגובה מוקדם יותר היום: "במסגרת פעילות שוטפת, זוהתה היום זליגה של כמות קטנה של דלק מאחד ממכלי הניקוז. על פי התרגולת, הדלק נשאב, טופל והמצב חזר לקדמותו תוך זמן קצר. החברה דיווחה למשרד להגנת הסביבה והגורמים הרלוונטיים. יש להדגיש כי הריחות אינם מהווים סכנה לבריאות הציבור".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר