שמעוני על ספסל העצורים בינואר 2015. צילום: מוטי מילרוד

ביום שלישי: פתיחת דיוני ההוכחות במשפט שמעוני – הסכמי השתיקה על הפרק

הפרקליטות ביקשה לזמן לדיון ההוכחות הראשון כמה מהמעורבים בהסכמי השתיקה שעליהם חתם שמעוני, בהם שופטת בדימוס ששימשה מגשרת

פורסם בתאריך: 20.9.17 08:01

     

ביום שלישי הבא ייפתחו בבית המשפט המחוזי בתל אביב דיוני ההוכחות במשפט השוחד של ראש העירייה המושעה איתמר שמעוני.

דיון ההוכחות הראשון צפוי לעסוק בהסכמי השתיקה שחתם שמעוני עם נשים שדרשו ממנו פיצוי כספי לאחר שטענו כי ביצע בהן עבירות מין. על פי כתב האישום, שמעוני שילם להן סכום של כמיליון שקלים תמורת שתיקתן. בגיבוש שני הסכמי השתיקה שעליהם חתם שמעוני היו מעורבים כמה עורכי דין שייצגו את הצדדים וכן מגשרות.

"העדות נועדה להשחיר את שמו של שמעוני". עו"ד מנחם רובינשטיין. צילום: ניר כפרי

הפרקליטות הורתה לזמן לעדות את המגשרות בהסכמים הללו השופטת בדימוס דינה אפרתי ועו”ד דפנה רוזן זינגר. כמו כן, היא הורתה לזמן את עו”ד ינון סרטל ועו”ד נמרוד טאובר. הארבעה צפויים למסור את עדותם בדיון שיתקיים ביום שלישי בשעה 9:30.

השופטת בדימוס דינה אפרתי. צילום: אתר בתי המשפט

כמו כן, הפרקליטות הגישה בקשה לבית המשפט לתקן את רשימת עדי התביעה ולהוסיף את עו"ד רותם אלוני שייצגה את אחת הנשים שעמן נחתם הסכם שתיקה.

עורך דינו של שמעוני מנחם רובינשטיין התנגד וטען כי מדובר בעדות “לא רלוונטית וצהובה” וכי היא נועדה רק להשחיר את שמו של שמעוני. “עדה זו, עו”ד במקצועה, ייצגה לקוחה שדרשה פיצוי כספי מנאשם 1 (שמעוני). העדה ניהלה משא ומתן עם בא כוחו של נאשם 1, ובסופו של דבר נחתם הסכם לאחר הליך גישור, ובכך הסתיימה מעורבותה של העדה”.

עוד טען רובינשטיין כי הנושאים שעליהם מתכוונת הפרקליטות לשאול את העדה חוסים תחת חיסיון של עו”ד-לקוח. “הודעתה במשטרה היא ברובה עדות שמיעה, והחלק שאינו נכנס לגדר עדות שמיעה אין הוא מוכיח ולו פרט אחד אשר נטען בכתב האישום, אלא מהווה רכילות צהובה ומיותרת”, טען רובינשטיין וקבע כי הדבר פוגע בהגנתו של שמעוני, ולכן אין לקבל את הבקשה להוסיף את עו”ד אלוני כעדה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר