עיריית אשקלון
עיריית אשקלון

בית המשפט דחה תביעת לשון הרע שהגישה עו"ד תמר קידר נגד עיריית אשקלון

עו"ד ופעילת הציבור, תמר קידר, הגישה תביעה נגד מספר גורמים בעיריית אשקלון, זאת לאחר שטענה כי הם פרסמו נגדה דברי לשון הרע. בית המשפט דחה את התביעה

פורסם בתאריך: 13.2.22 07:02

     

אחד האירועים המביכים של עיריית אשקלון התרחש לפני כשנתיים. זה קרה כאשר מסמך המפרט את הוצאות העירייה בפייסבוק הוגש במסגרת עתירה שהגישו ד"ר שלמה סויסה ועו"ד תמר קידר, נגד ראש העירייה, תומר גלאם. המסמך פירט הוצאות גרנדיוזיות של מאות אלפי ש"ח בשנה רק על קידום בפייסבוק.

אלא שאז התרחש מהלך לא שגרתי ודי מפתיע: סגנית דוברת העירייה, דנה גרינבלט, ניגשה לתחנת המשטרה וטענה כי המסמך הזה מזויף ונועד לשבש הליכי משפט.

"לטענתנו עולה חשד כבד שהמסמך שצורף לבקשה הבהולה זויף תוך כדי ניסיון לשיבוש הליכי משפט", אמרה גרינבלט לחוקר המשטרה, "הדבר פגע קשות בתדמית העירייה וראש העיר וזאת לאחר שבקשה בהולה ומסמך שצורף אליה פורסם ברדיו, בעיתונות הכתובה והאלקטרונית, בקבוצות פייסבוק שונות ובקבוצות וואטסאפ שונות, מה שגרם לשיח שלילי נגד העירייה וראש העיר".

"המסמך המזויף"

"המסמך המזויף"

לאחר מכן, פרסמה העירייה הודעה לעיתונות שפירטה את דבר התלונה שהוגשה. ראש העירייה, תומר גלאם אף התראיין בנושא ברדיו דרום.

אלא שגודל המבוכה התבררה תוך זמן קצר, כאשר חבר המועצה רמי סופר, טען כי הוא קיבל את המסמך הזה ממנכ"לית העירייה בעצמה. נעשה בירור בעירייה ואז התברר כי אכן המסמך נשלח מהמנכ"לית וכי בשל טעות בחברה המפיקה את המסמך, הוא יצא כך עם הסכומים המופיעים בו.

לאור זאת, הגישה עו"ד קידר תביעת לשון הרע כנגד ראש העירייה, תומר גלאם; עוזרו, מרקו סויסה; מנכ"לית העירייה דאז, אירית נתן וכנגד דנה גרינבלט. במסגרת התביעה דרשה קידר פיצוי בגובה 200 אלף ש"ח. לאחר מכן, ובהסכמה, הוכרה חסינותם של הנתבעים ובמקומם נתבעה עיריית אשקלון.

עו"ד תמר קידר. צילום: אדי ישראל

עו"ד תמר קידר. צילום: אדי ישראל

לאחרונה, פסק השופט יניב בוקר מבית משפט השלום בקרית גת והחליט לדחות את התביעה.

בנוגע לתלונה במשטרה כתב השופט בוקר כי מדובר בתלונה במשטרה וכי היא נעשתה בתום לב, "לאחר ששמעתי את חקירתה הנגדית הארוכה והאינטנסיבית של נציגת הנתבעת, הגב' דנה גרינבלט, שוכנעתי כי האמינה בדברי תלונתה במשטרה, בעת הגשתה. עדותה של הגב' גרינבלט בבית המשפט הייתה עדות עניינית, קוהרנטית, כנה, בהירה והגיונית והיא התיישבה באופן מלא עם המסמכים שצורפו לתצהירה", נכתב בפסק הדין.

דנה גרינבלט

דנה גרינבלט

בנוגע להודעה שנשלחה לעיתונות, כתב השופט כי גם במקרה זה מדובר בתום לב. "הפרסום מציין את התמונה העובדתית המלאה לגבי הגשת התלונה במשטרה, והעובדה כי המדובר בחשד לגבי אותנטיות המסמך", כתב השופט והוסיף כי גם בהודעה עצמה לא נטען כי קידר ערכה את המסמך או זייפה אותו. הוא כתב כי גרינבלט, "סברה בתום לב, בזמן אמת, כי התלונה מבוססת על חשד סביר שנבדק באמצעים סבירים במשרדי העירייה, על ידי גורמי המקצוע".

בנוגע לריאיון של גלאם ברדיו דרום, קידר לא הצליחה לשים את ידה על הקלטה של הריאיון ההוא והשופט כתב כי במצב הזה לא ניתן להוכיח פרסום של לשון הרע.

השופט גם דחה טענות נוספות על לשון הרע בישיבת מועצה וכן בפרסומים נוספים. לבסוף הוא קבע כיה תביעה נדחית כאשר כל צד נושא בהוצאותיו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר