חבר המועצה, איתי סהר
חבר המועצה, איתי סהר

"זה לא תקציב – זו הפרת אמון": חבר המועצה, איתי סהר, תוקף את תקציב עיריית אשקלון

אמש, אושר במועצת העיר אשקלון תקציב העירייה לשנת 2022. חבר המועצה, איתי סהר מתח ביקורת חריפה על התקציב וטען כי לא רק שאין מקום לחגיגות, אלא שמדובר בתקציב שפוגע באמון בין הנהלת העיר לבין התושבים וכולל הפרת הבטחות סדרתית שניתנו באופן מפורש בישיבות המועצה בתחומי הספורט וההגנה על חסרי ישע במסגרות העירוניות

פורסם בתאריך: 28.12.21 14:37

     

אמש, באופן חגיגי ועמוס קומפלימנטים מצד חברי הקואליציה, אושר תקציב עיריית אשקלון בסך 2.5 מיליארד ש"ח. ראש העירייה, תומר גלאם, אמר לאחר האישור כי התקציב החדש יחזק "את מעמדה של אשקלון ויציבו אותה בשורה הראשונה של הערים הגדולות והמפותחות בישראל". מנגד, חבר האופוזיציה ויו"ר וועדת הביקורת עו"ד איתי סהר טען כי התקציב אינו אלא הפרת אמון בין הנהלת העיר לתושבים והפרה סדרתית של הבטחות שניתנו באופן מפורש במועצה.

בנוסף, לעמדת סהר, התקציב כולו משרת כלכלת בחירות ומציג סדרי עדיפות שטחיים ופסולים. סהר קרא לפזר את הישיבה ולתקן את התקציב, וחברי האופוזיציה שנכחו בדיון הצביעו בשל כך נגד התקציב העירוני.

בדברי הביקורת שלו הפריד סהר בין עבודת הדרג המקצועי, תחת גזבר העירייה, איציק ויצמן, שנעשתה היטב וזכתה למחמאות, לבין הנהלת העירייה שהכתיבה לדרג המקצועי מדיניות שלדבריו היא שטחית ופסולה. "לגבי הנהלת העירייה, מבחינתכם לדעתי ולצערי לא מדובר בתקציב. זה לא תקציב. זו הפרת אמון", אמר סהר, "זו הפרת אמון מול חברי המועצה, מול תושבי אשקלון ומול החובות שלכם כהנהגה. יש בתקציב הזה הפרת הבטחות סדרתית. של הבטחות שאתם הבטחתם פה בחדר המועצה. ואני מדבר גם למנכ"ל העירייה וגם לראש העיר. הבטחתם הבטחות והתחייבתם לכלול אותן בתקציב – והן לא נכללות בתקציב".

ספר התקציב 2022

הגנה על פעוטות וקידום ספורט יחידני

ההבטחה הראשונה אליה התייחס סהר הייתה הבטחת הנהלת העיר להביא לאישור המועצה תכנית מקיפה למניעת פגיעה בחסרי ישע במסגרות בעיר ולהכניס אותה בתקציב שאושר הערב. בחודש מאי הגיש סער למועצה הצעה לסדר להקים ועדה שתדאג לגבש תכנית מקיפה למניעת פגיעה בחסרי ישע, אך התבקש והסכים להסיר אותה, כאשר הנהלת העירייה הודיעה כי תגיש תכנית כזו למועצה ותעביר אותה בתקציב. אך לדברי סהר, תכנית כזו אינה מוזכרת בספר התקציב וגם אינה מתוקצבת בו.

ההבטחה השנייה הייתה להעמיד סכום של 500 אלף ש"ח למחלקת הספורט עבור ספורט יחידני. סהר הזכיר כי "התקיימה ישיבה על תמיכות. אמרתי לכם איך יכול להיות שהתמיכות בספורט הקבוצתי הן כאלה, ואין מסלול מקביל לספורט היחידני. גם מניתי בפניכם את הענפים: גלישת גלים, אומנויות לחימה כולל סייף וטניס. אתם התחייבתם לשים 500 אלף ש"ח, ואתם נקבתם בסכום לא אני, ונקבתם בשם של המחלקה לספורט. אין 500 אלף שקלים כאלה בתקציב הזה. הבטחתם, אבל מה שנקרא – לא הבטחתם לקיים".

מה עם איכות הסביבה?

סהר ציין גם כי על אף העיסוק הרב בשנה האחרונה בנושאי איכות הסביבה והפגיעה הקשה בחייהם ובבריאותם של התושבים מפעילות המזהמים בדרום העיר, התוספת לנושא זה בתקציב העירוני הייתה דלה וכמעט חסרת משמעות, בדמות קול קורא על סך מיליון ש"ח לחינוך סביבתי וכן תוכנית לטיפול בזיהום ים אשר נכתב בתקציב כי תתוקצב, אך לא תוקצבה כלל. "על מה נחנך אותם? (את ילדי העיר) שאנחנו נותנים לבעלי אינטרס להרעיל אותם?".

תחנת דוראד אשקלון. צילום: דני כתרי

תחנת דוראד אשקלון. צילום: דני כתרי

גם בנושא התחבורה ותאונות הדרכים לא הוסף תקציב. למעשה, ציין סהר, התקציב נחתך בחדות: "שנה אחרי שנה אנחנו מצטיינים גם בתחלואה, אבל גם בתאונות דרכים… בעיר מוצפת פקקים עם הסדרי תחבורה חמורים ומסוכנים, תקציב התחבורה ירד ממאה וארבעים מיליון שקלים, לתשעים מיליון שקלים". לטענת סהר הצמתים שסומנו לטיפול אינם הצמתים המסוכנות של אשקלון על פי נתוני המשטרה ויש לתעדף את הטיפול בצמתים המסוכנות לאורך ציר בן גוריון, שעל פי נתוני המשטרה מהוות מוקדים לתאונות דרכים ולנפגעים.

"לחם ושעשועים, קוסמטיקה ותעמולה"

התקציבים שעלו מצביעים, לדברי סהר, על סדר העדיפויות האמיתי בתקציב העירוני: בין התקציבים שטיפסו בחדות ניתן למנות את תקציב הגינון שזינק בשנתיים בלמעלה מעשרה מיליון שקלים, על אף שלא נלקח בחשבון התקציב אכלוס השכונות החדשות ולמעשה לא נוספו שטחים ירוקים לעיר.

סטטיק ובן אל. צילום: תומר אפלבאום

בנוסף, עלה תקציב האירועים לעשרה מיליון שקלים מחמישה מיליון שאושרו בתקציב 2021. על כך אמר סהר "זו כלכלת בחירות רבותיי. ובכל פעם שאתם תגידו 'ערב טוב אשקלון' ותתנו מאתיים אלף לסטטיק ובן-אל ושלוש מאות אלף לעומר אדם תזכרו שהערב טוב אשקלון הזה זה על חשבון הנוער שלנו, והילדים שלנו, שרוצים להצטיין בספורט, שרוצים להגיע להישגים בגלישה ובלחימה ואתם לוקחים את זה מהם רק כדי שתוכלו להגיד ערב טוב אשקלון".

סהר התייחס גם לתקציב הדוברות שלדבריו התייקר גם הוא ובשלוש השנים האחרונות תקציב הפעולות שבו עלה בלמעלה ממיליון שקלים נוספים על סעיפים כמו "ייעוץ ניהול רשתות" ו-"כרזות ושירותי מידע". "אירועים, גינון ודוברות. יש לזה שמות. זה נקרא 'לחם ושעשועים, קוסמטיקה ותעמולה'. זה מה שגדל וכל השאר מוזנח. וזה התקציב העירוני לשנת 2022 בהצגתו האמיתית", אמר סהר.

ההצבעה על אישור התקציב. צילום: אלדד עובדיה

ההצבעה על אישור התקציב. צילום: אלדד עובדיה

הוא אף דרש מחברי המועצה למשוך את הצעת התקציב ולא להצביע עליו, "אם אנחנו מאשרים את התקציב ככה, יש לזה משמעות אחת: שכנראה מילה אצלכם זו לא מילה, וכנראה הבטחות אצלכם זה על הקרח, וכנראה לתושבי אשקלון אין על מי לסמוך… אלה הבטחות שלכם. אם אתם לא אוהבים מה שאתם רואים במראה זה שלכם לא שלי. אתם הבטחתם. אני קורא לכם לפזר את הישיבה ולמשוך את התקציב ולתקן מה שאתם התחייבתם שיהיה כלול ולהחזיר את זה לישיבה נוספת".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר