תומר גלאם ובני גנץ. צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון
תומר גלאם ובני גנץ. צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון

"אין היגיון בהלוואות לתושבי אשקלון": תומר גלאם בביקורת על החלטת הממשלה

ממשלת ישראל קיבלה החלטה לתקצב את מיגון עוטף עזה ברבע מיליארד ש"ח, כאשר תושבי הועטף מלבד אשקלון יקבלו את הכסף כמענק ואילו תושבי אשקלון יקבלו אותו כהלוואה. "תושבי אשקלון ראויים למענקים ולא להלוואות", אמר רה"ע אשקלון לאר פגישה עם שר הביטחון

פורסם בתאריך: 21.12.21 17:45

     

ראש העירייה, תומר גלאם, נפגש אמש עם שר הביטחון, בני גנץ, על רקע הקריטריונים המתגבשים ליישום ההחלטה בנושא מיגון יישובי הדרום – ללא שהיא מתייחסת בצורה ראויה למצוקת פערי המיגון הקשה בשכונות הוותיקות בעיר אשקלון.

מההחלטה עולה כי התקציב שהוקצה לנושא עומד על סכום של 250 מיליון שקלים, כשלא ברור כמה מתוכם יוקצו לטובת העיר אשקלון. כידוע, מיגון אפקטיבי, יסודי ורחב של אלפי בתי האב בשכונות הוותיקות בעיר נאמד בלמעלה ממיליארד שקלים, כך שההחלטה אינה נותנת מענה רציני לסוגיית המיגון.

כמו כן, בשעה שהמדינה מממנת, ובצדק, את מיגון עוטף עזה וערי הצפון, הרי שמהקריטריונים המתגבשים בהחלטה על מיגון יישובי הדרום עולה כי תושבי אשקלון נעדרי המיגון ייאלצו לשלם מכיסם עבור פתרונות המיגון הנדרשים באמצעות הלוואות בריבית מסובסדת על ידי המדינה. בחלק גדול מהמקרים, מדובר על אלפי תושבים, נעדרי יכולת כלכלית לאפשר פתרון כזה.

צפו בדבריו של גלאם:

ראש העירייה העלה בפני שר הביטחון את הבעייתיות בהחלטה ואת הקריטריונים המפלים בין תושבי אשקלון לתושבי הדרום והצפון.

"אין שום היגיון בהלוואות לתושבים לטובת מיגון. המדינה צריכה להתמקד במענקים לתושבים כדי שיוכלו לבנות ממ"דים, כפי שהיא עושה בערים אחרות בארץ. זו האחריות של המדינה. לאחר השיחה בינינו, אני מצפה מהשר שיפעל לשינוי ההחלטה", אמר ראש העיר בסיום הפגישה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר