גן לאומי אשקלון. צילום: דורון ניסים, רשות הטבע והגנים
גן לאומי אשקלון. צילום: דורון ניסים, רשות הטבע והגנים

יותר מהבניאס ויותר מקיסריה: שוב הגן הלאומי אשקלון הוא המבוקש ביותר בישראל

הגן הלאומי באשקלון ממשיך גם השנה להוביל בפער גדול את דירוג האתרים המבוקשים של רשות הטבע והגנים עם למעלה מחצי מיליון מבקרים רק בשנת 2021

פורסם בתאריך: 7.12.21 17:17

     

ברשות הטבע והגנים מסכמים את שנת 2021 בשביעות רצון כאשר למרות מגפת הקורונה, והיעדר התיירות הנכנסת, נרשם גידול במספר ביקורי המטיילים בשמורות הטבע והגנים הלאומיים לעומת שנת 2020.

במהלך שנת 2021 (מינואר עד דצמבר כולל אומדן עד סוף שנה) נרשמו בשמורות הטבע והגנים הלאומיים 9,548,000 ביקורי מטיילים. זאת לעומת 6,501,000 ביקורי מטיילים בתקופה המקבילה אשתקד (שנת 2020). נתון זה משקף גידול חד של 47% בביקורי המטיילים באתרים בין שנת 2020 ל-2021. יצוין כי בשנת 2021 למעלה מ-99% מהביקורים היו של מטיילים ישראלים. זאת כאמור לאור היעדר תיירות נכנסת בצל הקורונה.

בדירוג שמורות הטבע והגנים הלאומיים המבוקשים ביותר לשנת 2021 מוביל הגן הלאומי אשקלון עם 576,000 ביקורי מטיילים (עלייה של 56% לעומת 2020)

דירוג האתרים המבוקשים

דירוג האתרים המבוקשים

כמו כן, בדירוג שמורות הטבע והגנים הלאומיים המבוקשים ביותר בעשור האחרון דורג הגן הלאומי של אשקלון במקום החמישי עם 4,121,000 ביקורי מטיילים.

בתחום הלינות בחניוני הלילה, השקיעה הרשות בשדרוג החניונים והנגשתם לכלל האוכלוסייה, לרבות התאמת חלק מחניוני הלילה גם לציבור שומר שבת בהם חניון הלילה באשקלון. כל זאת בשאיפה לשנות את תרבות הנופש בחיק הטבע והפיכת הלינה בטבע לחוויה ערכית, ידידותית ושווה לכל נפש.

כידוע, בימים אלו מבצעת עיריית אשקלון שורה של עבודות בגן הלאומי בהן שדרוג האמפי והתאמתו למופעים של האמנים המובילים בישראל, הסדרת מקומות ישיבה, הקמת חדרי אמנים, הוספת מקומות חניה וכן חידוש מערך התנועה לאורך הגן. במהלך השנה שחלפה השלימה העירייה את כביש הגישה לגן הלאומי תוך יצירת מסלולי נסיעה דו נתיבים, טיילת להולכי רגל, מסלולי אופניים, פינות ישיבה וגינון לכל אורך הכביש החדש.

גן לאומי אשקלון. צילום: ליעד כהן רשות הטבע והגנים

גן לאומי אשקלון. צילום: ליעד כהן רשות הטבע והגנים

ראש העיר, תומר גלאם, בירך על הנתונים ואמר: "איזו בשורה משמחת. אשקלון מובילה גם במספר המבקרים שמגיעים לגן הלאומי בעיר. אני משוכנע כי עם סיום העבודות לשדרוג האמפי וחידוש מערך התנועה בגן חווית הביקור בו תהיה אף יותר מרגשת ומהנה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר