תומר גלאם בוועדה בכנסת. צילום: דוברות עיריית אשקלון
תומר גלאם בוועדה בכנסת. צילום: דוברות עיריית אשקלון

משרד המשפטים אסר על תומר גלאם להתעסק בענייני חברת החשמל ומתחרותיה

בעקבות פניות שהגיעו לוועדה לניגוד עניינים במשרד המשפטים, הוחלט לאסור על ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, לעסוק בענייני חברת החשמל ומתחרותיה זאת מאחר והוא עדיין בחופשה ללא תשלום מחברת החשמל. מהעירייה נמסר בתגובה: "למרות הניסיונות להטיל דופי, הוועדה אישרה את המשך כהונתו בתפקידיו"

פורסם בתאריך: 2.9.21 16:09

     

הוועדה למניעת ניגוד עניינים של נבחרי ציבור ברשויות המקומיות היא ועדה הפועל במשרד המשפטים. לאחרונה דנה הוועדה בעניינו של ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם וזאת בעקבות פניות שהגיעו אליה.

פנייה אחת הייתה מטעמו של חבר המועצה, רמי סופר ופנייה נוספת מטעמה של עו"ד תמר קידר. הם טענו כי גלאם בתפקידו כראש העירייה וכיו"ר איגוד ערים לאיכות סביבה נמצא בניגוד עניינים מול חברת החשמל מאחר וגלאם עבד במשך שנים בחרת החשמל וכעת הוא נמצא בתקופה של חופשה ללא תשלום (חל"ת). כידוע, איגוד ערים לאיכות סביבה מתעסק לא מעט בנושאים הקשורים לתחנת הכוח רוטנברג ולתחנות כוח אחרות המתחרות בחברת החשמל, בכל ההיבטים של איכות הסביבה.

גלאם, אשר נמצא לדבריו, בחל"ת משנת 2013, אמר לוועדה כי הוא כי חתם על הסדר ניגוד עניינים וכי הוא מתייעץ עם היועץ המשפטי של העירייה לפני כל עניין הקשור לחברת החשמל. עוד הוא הסביר כי הוא ממשיך את החל"ת בשל ענייני פנסיה אשר עוד אמורים להתברר.

תחנת הכח רוטנברג. צילום: יוסי וייס

תחנת הכח רוטנברג. צילום: יוסי וייס

לאור זאת כתבו חברי הוועדה כי "מצב דברים זה, יוצר תלות מסוימת של ראש העירייה בחברת החשמל להכנסתו בעתיד, וכן משמר את זיקתו של מר גלאם לחברת החשמל, כאשר לחברת החשמל קיימת השפעה על מצבו הכלכלי העתידי של ראש הרשות (אף שלהבנת הוועדה לא צפויה החלטה פרטנית ביחס לזכאות מר גלאם לפנסיה). לדעת הוועדה, תלות זו מקימה חשש אובייקטיבי לכך ששיקול דעתו של ראש העירייה, בתפקידיו השונים, יושפע בבואו להכריע בעניינים הקשורים עם חברת החשמל או שעשויים להשפיע עליה. זאת בשים לב גם למשך הזמן הארוך שבו נמצא ראש העירייה בחל"ת, אשר מעיד גם הוא על כך ששמירת אפשרות זכאותו לקבלת פנסיה מחברת החשמל חשובה לו".

לאור הדברים הללו החליטה הוועדה כי כל זמן שגלאם ממשיך בחל"ת, יהיה עליו להימנע במסגרת תפקידיו כראש העירייה מלטפל בכל עניין הנוגע לחברת החשמל, למתחרותיה ולתחום החשמל בכללותו, "יש להעביר עניינים אלה לטיפולו של אדם אחר. כאמור, יש לעדכן את ההסדר למניעת ניגוד עניינים של ראש העירייה בהתאם".

סגן ראש העיר, רמי סופר

חבר המועצה, רמי סופר

עוד נכתב בהחלטה כי על גלאם להימנע במסגרת תפקידו כיושב ראש איגוד הערים לאיכות סביבה, מלטפל בכל עניין הנוגע לחברת החשמל, למתחרותיה ולתחום החשמל בכללותו, ויש לתקן את הסדר ניגוד העניינים בהתאם לכך. "מן המידע שנמסר לידי הוועדה לא ניתן לקבוע כי הגבלה זו מצדיקה את פסילת כהונתו של מר גלאם כיושב ראש איגוד הערים", נכתב.

עו"ד תמר קידר. צילום: אדי ישראל

עו"ד תמר קידר. צילום: אדי ישראל

"אני מברכת על החלטת ועדה לניגוד עניינים של משרד המשפטים וכי סוף סוף האמת לגבי ניגוד העניינים של גלאם קיבל התייחסות הולמת", מסרה עו"ד קידר, "לצערי מר גלאם והיועמ"ש הנכבד, לא מצאו לנכון להביא לידיעת המועצה והציבור את האמת לגבי נושא ניגוד העניינים שלו, ואף הסתירו את ההסדר שנערך. אני גם מברכת על כך שהוועדה מצאה לנכון להורות על תיקון תנאי ההסדר ניגוד העניינים של גלאם, כך שימנע ככל שניתן החשש ממניעים זרים של ראש העיר בתפקידיו השונים. אני אפעל תמיד, ביחד עם מרשי מר מרדכי מייק אטדגי, על מנת לשמור על טוהר המידות במינהל הציבורי וכדי להבטיח קיומו של מינהל תקין לטובת הציבור באשקלון".

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "למרות ניסיונות חוזרים ונשנים מצד הפונים להטיל דופי בתפקודו של ראש העיר בנושא זה, ובהתאם לעמדת העירייה שטענה לכל אורך הדרך כי ראש העיר לא עוסק בנושאים אלו במסגרת תפקידיו, הן אלו שנבחר אליהם על ידי הציבור והן אלו שמונה אליהם, קבעה הוועדה כי יוכל להמשיך ולכהן בשניהם, כפי שנעשה עד כה. בריאות התושבים והאינטרסים שלהם היו ויהיו בראש מעייניו של ראש העיר ולכן הסמיך מי מטעמו שיוכל לפעול בהתאם למדיניות שהייתה ותהיה אפס סובלנות כלפי מזהמים בעיר ומניעת הרחבת פעילותם. ראינו זאת בהתנגדות העירייה לאחסון הפטקוק בעיר וכן בהתנגדות להרחבת דוראד ונמשיך לראות זאת ביתר שאת למען בריאות תושבי אשקלון".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר