גופת העגל בחוף הים. צילום: עליזה לוי
גופת העגל בחוף הים. צילום: עליזה לוי

"זה היה מזעזע": בהלה בחוף הים באשקלון לאחר שגופת עגל ללא ראש נפלטה לחוף

לעיני עשרות תושבים וילדים שהגיעו להתרחץ בחוף בר כוכבא, נפלטה אל החוף גופת עגל ערוף ראש. "ממש נבהלתי", סיפרה עדת ראייה. בארגון "ישראל נגד משלוחים חיים" סבורים כי העגל הזה הושלך מאונייה שמובילה משלוחי עגלים ודרשו להעניש את היבואנים

פורסם בתאריך: 18.8.21 19:43

     

היום בצהריים התרחש אירוע מבהיל במיוחד בחוף בר כוכבא באשקלון – בזמן שעשרות מתרחצים ובהם ילדים שחו במים, לפתע צפה במים גופת עגל ללא ראש.

האירוע התרחש בסביבות השעה 13:00 בצהריים, עליזה לוי בדיוק הייתה במים עם ילדיה. "אני פתאום ראיתי את זה מתקרב, חשבתי בהתחלה שזה כריש או חיה מסוכנת", היא סיפרה, "ממש נבהלתי ומיד קראתי לילדים שלי וכל מי שהיה סביב לצאת מהמים. ככל שזה התקרב לחוף הבנו שזה פגר גדול של עגל".

גופת העגל במים. צילום: עליזה לוי

גופת העגל במים. צילום: עליזה לוי

כשהגופה הגיעה לחוף, הם הבחינו כי מדובר בגופה ערופת ראש, "הבן שלי הבחין שהוא ללא ראש, הוא אמר לי 'אמא אין לו ראש'. זה ממש לא נעים לחוות חוויה כזאת, בסך הכל באנו ליהנות וזה היה מזעזע והריח היה נורא".

צפו בתיעוד: (צילום: עליזה לוי)

מי שפעלו מהר היו המצילים שדיווחו על כך לרשויות המתאימות ולמקום הובא טרקטור שהוציא את העגל הערוף מהמים.

העגל הזה כלל הנראה הושלך מאונייה שמבצעת משלוחים חיים של בקר. בארגון "ישראל נגד משלוחים חיים" סבורים כי העגל הושלך ככל הנראה מאחת משתי האניות שהגיעו לאחרונה לנמל אשדוד העמוסות בכמעט 2,000 עגלים.

מנתוני הארגון, בשנת 2021 תועדו פליטה של שמונה גופות שנסחפו לחופי ישראל. לחופי אשדוד הגיעו השנה 21 אניות מתוך 104 אניות שהגיעו מתחילת השנה לישראל כאשר הן נושאות בסביבות 48,000 עגלים וטלאים.

הטרקטור מוציא את הגופה מהמים. צילום: עליזה לוי

הטרקטור מוציא את הגופה מהמים. צילום: עליזה לוי

"שוב מדובר באירוע מזעזע", נמסר בתגובה מארגון ישראל נגד משלוחים חיים, "אנחנו לא מופתעים מכריתת ראש העגל. מדובר בנוהל של טשטוש ראיות, על מנת שלא יהיה ניתן יהיה להתחקות אחר האוניה ממנה הושלך העגל ולהעניש את היבואנים. משרד החקלאות נותן לסחר האלים, האכזרי והמסוכן הזה להתנהל ללא הפרעה וילדינו שנאלצים להיחשף בחופים לטירוף הזה הם רק חלק מהקורבנות של הסחר שאין לו מקום בעולם".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר