כיסא בטיחות ברכב. צילום ארכיון: אילן אסייג

ברזילי: תינוק הובא למרכז הרפואי לאחר שנשכח ברכב באשקלון

התינוק שהה ברכב במשך כחצי שעה והוא נבדק כעת על ידי רופאי המרכז הרפואי ברזילי. בקרוב תהיה חובה להתקין מערכת נגד שכחת ילדים ברכב

פורסם בתאריך: 15.6.21 10:24

     

מגיעים ימי הקיץ החמים והימים הללו הם בלתי סלחניים לשכחת ילדים ברכב. לפני זמן קצר התרחש אירוע כזה באשקלון, כאשר תינוק בן שנה וארבעה חודשים נשכח בתוך רכב למשך זמן של כחצי שעה.

אמו של התינוק מיהרה להביא אותו אל המרכז הרפואי ברזילי והוא הוכנס מיד אל חדר ההלם. נכון לעכשיו מצבו יציב, הוא בהכרה ועל פי הערכה ראשונית של הרופאים מצבו טוב.

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בעשור האחרון (2010-2020) מתו 34 ילדים משכחה ברכב ו-980 ילדים הגיעו לטיפול רפואי בעקבות שכחה ברכב.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם: "שכחה ברכב היא תופעה איומה שמתרחשת לרוב במצב של שינוי שגרה, עייפות או לחץ. זה יכול לקרות לכל אחד מאתנו בגלל נתק בזכרון, כאשר משתלט עלינו 'הנהג האוטומטי' ואנו פועלים מתוך הרגל. ישנם אמצעים שונים למניעת שכחה ברכב, אך כולם מהווים מערך בטיחות נוסף. הדרך הטובה ביותר למנוע שכחת ילדים ברכב היא לאמץ הרגל מציל חיים: להתרגל לפתוח את הדלת האחורית בסוף כל נסיעה, להתקשר או להודיע לבן או בת הזוג כאשר מגיעים ליעד או להשאיר את התיק במושב האחורי. חשוב להבין כי ברכב סגור הטמפרטורה עולה במהירות ובימים חמים יכולה להגיע עד 70 מעלות. ככל שהילד קטן יותר, כך מערכות גופו מושפעות במהירות מהחום ועלולות להגיע עד מצב של קריסת מערכות ואף מוות".

בקרוב: חובת התקנת מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב

על פי התקנות החדשות שאושרו בחודש מרץ, חובת התקנת המערכת תחול על כל רכב פרטי המסיע ילדים מתחת לגיל 4. הקנס בגין הסעת ילדים מתחת לגיל 4 ללא התקנת מערכת כזו יעמוד על 250 ש"ח וכן 4 נקודות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




החובה תחול על כל מי שיסיע ילד עד גיל 4 ברכב פרטי, ולא רק על הורים או בני משפחה.

התקנות ייכנסו לתוקף ביום 1.8.2021 כהוראת שעה ויעמדו בתוקף עד ליום 1.8.2023. אכיפת התקנות בפועל תחל ביום 1.1.2022.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר