ההצבעה בוועדה המסדרת. צילום: דוברות עיריית אשקלון

אושר פה אחד: עוד צעד בקידום החוק להטבות מס לאשקלון. מה מעכב אותו?

הוועדה המסדרת אישרה לפני זמן קצר את ההצעה לקצר את הליכי החקיקה למתן הטבות מס לתושבי אשקלון. אלא שבמקביל יו"ר הכנסת יריב לוין קבע כי לא יוגשו הצעות חוק פרטיות בשבועיים הקרובים, אז תושבי אשקלון יאלצו להמתין עוד קצת

פורסם בתאריך: 24.5.21 16:29

     

הוועדה המסדרת התכנסה היום ואישרה את הצעת החוק של ח"כ אלכס קושניר, תושב העיר ולפיה תושבי אשקלון יזכו להטבות מס. 31 ח"כים תמכו בהצעה – פה אחד.

"אני מברך על החלטת הוועדה המסדרת, להעביר את הצעת החוק של ישראל ביתנו בכנסת ולהעניק לה פטור מחובת הנחה, פה אחד כקונצנזוס", מסר ח"כ קושניר, "זהו עוד צעד חשוב בשינוי המציאות עבור תושבי אשקלון. מדובר בצעד ראשון ומשמח של שינוי אמיתי עבור תושבי העיר הכי מטווחת במדינת ישראל".

גם ח"כ אביגדור ליברמן בירך על כך ומסר: "גם לאשקלונים מגיע! לפני זמן קצר הצעת החוק של ישראל ביתנו, ביוזמתו של ח"כ אלכס קושניר, קיבלה פטור מחובת הנחה בוועדה המסדרת, צעד שיהפוך את הליך החקיקה למהיר יותר בכנסת. הצעת החוק מגדירה את העיר אשקלון כעיר תחת איום מידי, איום המקנה לתושבי העיר זיכוי ממס בשיעור של 10%. נמשיך לחזק את העיר אשקלון וסביבתה שנמצאות תחת איום מתמיד וירי בלתי פוסק, כפי שראינו גם במבצע 'שומר החומות' ונפעל בשיא המרץ על מנת שהחוק יעבור בשלוש קריאות בהקדם האפשרי".

ח"כ אלכס קושניר

ח"כ אלכס קושניר

חשוב לציין שמה שאושר היום הוא בסך הכל פטור מחובת הנחה של החוק – זה אומר שניתן להעלות את החוק להצבעה בקריאה ראשונה כבר מחר ולסיים את ההצבעות תוך ימים ספורים.

אלא שיו"ר הכנסת, יריב לוין, קיבל החלטה במסגרת מאבק באופוזיציה, כי בשבועיים הקרובים לא יוגשו הצעות חוק פרטיות ולכן תושבי העיר יאלצו לחכות עוד קצת לאישור החוק הזה.

‏"כמה צבועים אפשר להיות?", כתב קושניר בתגובה, "במהלך ההצבעה על החוק, חברי הליכוד הסבירו בלהט כמה הצעת החוק להטבות מס לתושבי אשקלון חשובה ודחופה, אך במקביל פעלו כדי לעכב את העלאת החוק להצבעה במליאה באמצעות נשיאות הכנסת. לצערי, אינני מופתע. האשקלונים שוב נופלים קורבן על מזח האינטרסים האישיים של השליט".

עוד לפני ההצבעה, שוחח ראש העירייה, תומר גלאם, עם חברי הוועדה המסדרת ואמר להם: "הדבר הנכון לעשות זה לתמוך ב-160 אלף תושבים שמקריבים את חייהם ועומדים בחזית שעה שעה ובכל רגע נתון החיים שלהם יכולים להשתנות. יש לנו הרוגים, פצועים קשה, פצועים בינוני ואלפי נפגעי חרדה. הילדות והילדים של תושבי אשקלון לא יכולים לישון בלילה, גם לאחר המבצע. צר לי שרק בגלל שירו לעבר ירושלים ותל אביב פגעו בחמאס בצורה כזו אינטנסיבית ואני קורא לכל חברי הכנסת לבוא ולהצביע כי זו הזכות של התושבים וזו החובה שלכם".

צפו בדבריו הנרגשים של גלאם:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר