המועצה הדתית אשקלון. צילום: ארז מנשה
המועצה הדתית אשקלון. צילום: ארז מנשה

הרבנות הראשית: הוסרה ההשגחה משלושה בתי עסק באשקלון

מטעמי השף, שיפודי החאן ומלכות הבשר והעוף הם העסקים שהרבנות הראשית הסירה מהם את ההשגחה. ועוד התייחסות ראשונה לגוף שעורר סערה בכל הארץ כשהחל להעניק תעודות כשרות גם באשקלון: ינקטו צעדים נגד עסקים שמציגים תעודות כשרות של השגחה פרטית

פורסם בתאריך: 14.9.17 18:28

     

אם אתם נמנים על הציבור הגדול באשקלון שמקפיד על כשרות הכתבה הזו בשבילכם:

הרבנות הראשית הוציאה לפי זמן קצר עדכון כשרות ארצי. בסוף הרשימה הארוכה של עסקים שהצטרפו או הוסרו מהם ההשגחה נמצאים גם ארבעה עסקים בתחום העיר אשקלון. הראשון הוא "מטעמי השף אלון", קייטרינג הממוקם במרכז 'פנינת אפרידר', שזוכה לסעיף משלו.

"זהירות! הונאת כשרות באשקלון" פתח הסעיף באזהרה חמורה "בביקורת שנערכה ע"י מפקח היחידה הארצית וע"פ הודעת הרבנות המקומית אשקלון נמצא כי 'קייטרינג מטעמי השף אלון' רחוב שלמה כהן 1, אשקלון – המציג את עצמו כ'כשר' ע"ג שילוט וע"ג מגנטים. יש לציין כי הוסרה תעודת הכשרות עקב הפרת נהלי כשרות! ידע הציבור ויזהר!"

בהמשך 'עדכון הכשרות' הטרי מהיום, נמצאים עוד שלושה בתי עסק באשקלון שגם מהם הוסרה תעודת הכשרות:
מלכות הבשר והעוף בע"מ, החרש 24 (אזה"ת הדרומי)
שיפודי החאן, כיכר החאן, עקב הפרת נהלי הכשרות.

עוד התייחסה הרבנות בעדכון מהיום על גוף הכשרות החדש שפועל תחת אפה ושעורר סערה בציבור הדתי והרבני בחודשים האחרונים. "לשאלת רבים, הננו להבהיר כי הגוף המכונה "השגחה פרטית" המציג עצמו כמעניק שירותי השגחת 'כשרות אלטרנטיבית' ואשר נמצא בביקורות של מפקחי היחידה הארצית כי מנפיק תעודות לעסקים תחת הכותרת "ברית מהימנות "- אינו מוסמך לתת תעודת כשרות על פי חוק וכי כנגד עסקים המוצגים ככשרים והמציגים תעודה זו ללא שיש בידם תעודת הכשר מטעם הרבנות המוסמכת, ינקטו אמצעים כחוק. אנו קוראים לציבור שלא להתפתות אחר תעודות של גופים שאינם מוכרים או אינם מוסמכים ליתן תעודות הכשר כחוק, על מנת להימנע ממכשלות".

נושא הכשרות בישראל היה מאז ומתמיד נושא נפיץ ושנוי במחלוקת, אך כרגע החוק מסדיר את נהלי הכשרות על ידי הרבנות הראשית לישראל שמוציאה מעת לעת עדכונים מעין אלה. חלק נכבד מתושבי אשקלון בפרט ומהמבקרים בה בכלל, מקפיד על קניה ורכישה של מאכלים במקומות שעומדים תחת השגחה.

מהשגחה פרטית נמסר: "האוכל בכל בתי העסק העובדים עם ׳השגחה פרטית׳ כשר לחלוטין ע״פ ההלכה. בראש מערך הכשרות שלנו עומד הרב אורן דובדבני, ממומחי הכשרות הבכירים בישראל ולשעבר ראש מערך הכשרות בגבעתיים מטעם הרבנות הראשית. בנוסף, בכל בתי העסק הפועלים תחת השגחתנו יש משגיחי כשרות מוסמכים ויראי שמיים, המוודאים שהכשרות נשמרת. הכשרות שלנו לא נופלת מזו של אף מערך כשרות אחר, ובכלל זאת מערך הכשרות של הרבנות הראשית.

תגובת הרבנות מעידה על היסטריה, ונובעת מההבנה שהציבור הפנים שהדרך לכשרות איכותית והלכתית לאורך זמן – חייבת לעבור דרך תחרות. הנפגעת העיקרית ממונופול הכשרות של הרבנות – היא הכשרות עצמה. רק השבוע בג״ץ הכיר בעליונות הכשרות על פני התעודה של הרבנות, והתיר לבעלי עסקים שאינם בהשגחת הרבנות לפרט בכתב אודות הגוף המפקח עליהם ואודות כל הסטנדרטים ההלכתיים והפעולות הכשרותיות עליהם מקפידים בבית העסק. בעקבות הפסיקה המבורכת הורנו לעסקים שעובדים איתנו להוריד את התעודות הישנות, ולפנות מקום לתעודות החדשות בהן יהיה מצג אמת מפורט אודות הכשרות מטעמנו.

בהתחלה ברבנות התעלמו מאיתנו, אחר כך זלזלו בנו, בהמשך נלחמו בנו, ואז – ניצחנו. ימיו של מונופול הכשרות מטעם הרבנות מתקרבים אל סופם, והביקוש הגובר של לקוחות דתיים לכשרות של ׳השגחה פרטית׳ מעיד על כך בצורה הטובה ביותר".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר