פרופסור ג'יל לוגסי. צילום: תהילה שרפי
פרופסור ג'יל לוגסי. צילום: תהילה שרפי

הציל את חייהם של רבים: הלך לעולמו פרופ' ג'יל לוגסי מבכירי ביה"ח ברזילי

ביום שישי, במרכז הרפואי ברזילי, כשהוא מוקף בבני משפחתו, הלך לעולמו פרופסור ג'יל לוגסי, תושב אשקלון, שניהל במשך שלושה עשורים את מחלקת ההמטולוגיה וכלי הדם במרכז הרפואי ברזילי. "אני כל הזמן מקבלת הודעות מאנשים שמספרים לי שהצלת את אמא או אבא שלהם", ספדה לו בתו

פורסם בתאריך: 6.3.21 22:17

     

הלך לעולמו פרופסור ג'יל לוגסי, רופא בכיר ומומחה בין לאומי להמטולוגיה (מערכת כלי הדם) והוא בן 68. בשנה האחרונה נלחם פרופ' לוגסי בגבורה רבה במחלת הסרטן. הוא נפטר ביום שישי האחרון כאשר בני משפחתו לצידו, במרכז הרפואי ברזילי, אשר היה ביתו השני.

"בני המשפחה מבקשים להודות לצוות המסור של בית החולים, ובמיוחד לד"ר משעל (מנהל מחלקה פנימית ב') ולמנהל בית החולים פרופ' יניב שרר, אשר דאגו לו במהלך אשפוזו בשבוע האחרון", נמסר ממשפחתו. הלווייתו התקיימה אתמול.

הבית השני שלו. פרופסור ג'יל לוגסי בביה"ח ברזילי

הבית השני שלו. פרופסור ג'יל לוגסי בביה"ח ברזילי

"הלכת בשלווה מוקף באנשים שאוהבים אותך ונתת לנו מתנה להיפרד ממך בשקט", ספדה לו בתו דניאלה בפוסט שכתבה, "אפילו עכשיו ידעת להתחשב בנו. אתה האיש הכי מיוחד ומדהים שהכרתי בחיי. כל מה שאני היום זה בזכותך. אתה הכי חכם, הכי מגניב, הכי טוב לב. ידעת הכל על אמנות ומוסיקה, מאה מחשבים לא יכולים לשחזר את הידע שלך. היית הפרופסור המרוקאי הראשון באשקלון, וכל אחד שהיה קורא לך 'דוקטור', לא היה יוצא מזה… היית נראה קשוח מבחוץ אבל עם הלב הכי רך שיש… אני כל הזמן מקבלת הודעות מאנשים שמספרים לי שהצלת את אמא או אבא שלהם, ואיזה איש מדהים אתה. תמיד עוזר מכל הלב, עושה הכל למען אחרים, לחולים שלך ולנו הילדים והנכדים".

פרופסור ג'יל לוגסי עם ילדיו ונכדיו. צילום: תהילה שרפי

פרופסור ג'יל לוגסי עם ילדיו ונכדיו. צילום: תהילה שרפי

פרופ' לוגסי נולד בפריז בשנת 1953 וגדל בבית ציוני חם. ב-1979, ולאחר שהשלים את לימודיו בבית ספר לרפואה בפריז, עלה לארץ והחל התמחות בהדסה הר הצופים בירושלים.

בשנת 1988 עבר לאשקלון, והתמנה למנהל המחלקה ההמטולוגית במרכז הרפואי ברזילי, אותה ניהל עד אשר פרש לגמלאות ב-2018. בנוסף לניהול המחלקה ההמטולוגית, ניהל פרופ' לוגסי את בנק הדם בבית החולים, כמו כן כיהן כיו"ר וועדת הלסינקי ויו"ר וועדת מחקרים במרכז הרפואי ברזילי, וכן כיו"ר האיגוד הישראלי להמטולוגיה ועירויי דם.

פרט לעבודתו במרכז הרפואי ברזילי, פרופסור לוגסי היה פרופסור מן המניין בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע. הוא היה מרצה מבוקש ונבחר למרצה האהוב בפקולטה על ידי הסטודנטים לרפואה שנה אחר שנה.

פרופ' לוגסי היה ידען בתחומים רבים ומגוונים, ואף השתתף בתוכנית הטלוויזיה "מקבילית המוחות", שם הרשים ואף ניצח בתוכנית. אהבתו הגדולה, מעבר למשפחתו, היתה לאמנות ומוסיקה קלאסית, והפגין ידע כה נרחב בתחום עד שהעביר הרצאות מרובות בעיקר על אמנות. בנוסף, לאורך השנים בנה אוסף אמנות מרשים.

פרופסור ג'יל לוגסי עם אשתו אירינה ושלושת ילדיו. צילום: תהילה שרפי

פרופסור ג'יל לוגסי עם אשתו אירינה ושלושת ילדיו. צילום: תהילה שרפי

פרופ' לוגסי היה נשוי בשנית (אלמנתו היא ד"ר אירינה איסקוב, אשר גם כן עבדה כרופאה במרכז הרפואי ברזילי) והשאיר אחרי 3 ילדים ו-4 נכדים. הוא היה אב מסור וסבא לתפארת לילדיו ונכדיו.

שלושת ילדיו הם:

דניאלה לוגסי – זמרת אופרה מהמובילות בארץ, נשואה לאיש העסקים עומר שוילי + 2 ילדים

ליליאן לוגסי – מורה למחול המתגוררת בסן דייגו, וגם כן נשואה + 2 ילדים

אבי לוגסי – בן הזקונים אשר עתיד להתחתן עם בחירת ליבו דנה עזריאלי בחודש מאי הקרוב

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר