מראים תעודת מתחסן. צילום: משה ניסימפור
מראים תעודת מתחסן. צילום: משה ניסימפור

"אנחנו לא מצורעים": מה קרה כשעסק באשקלון סירב להכניס לא מחוסנים ונתקל בלקוח עקשן?

עו"ד מיכאל אוזדין, ביקש להיכנס למשביר לצרכן במדרחוב באשקלון, אלא שהשומר בכניסה סירב להכניס אותו ללא תעודת מתחסן. הוא התקשר למשטרה וזה הסתיים בצורה מפתיעה

פורסם בתאריך: 15.2.21 13:32

     

אתמול בבוקר, הלך עו"ד מיכאל אוזדין במדרחוב באשקלון, יחד עם בת הזוג שלו. הוא ראה כי חנות "המשביר לצרכן" פתוחה ורצה להיכנס לרכוש זוג גרביים. אלא שהשומר בכניסה ביקש ממנו שיציג תעודת מתחסן על מנת להיכנס.

עו"ד מיכאל אוזדין בכניסה למשביר. צילום: משה ניסימפור

עו"ד מיכאל אוזדין בכניסה למשביר. צילום: משה ניסימפור

אוזדין, שלא החזיק בתעודה כזאת, ניסה להתווכח עם השומר אך זה לא עזר, "אמרתי לו 'אתה לא פונקציה, אני רוצה לדבר עם מנהלת' כי אולי יש משהו שאני לא מכיר. אז באה מנהלת ואמרה לי 'תשמע, אתה לא נכנס כי יש פה אנשים מבוגרים וכאלה שהתחסנו'. אמרתי לה שזה דמגוגיה, 'אם יש לך זכות חוקית, אז תעשי', זה ממש להפריד אוכלוסייה לסוג א' וסוג ב'. היא אמרה 'אנחנו רשת פרטית'. מצד שני זה מקום ציבורי שלציבור יש גישה אליו".

המנהלת מסבירה לאוזדין. צילום: משה ניסימפור

המנהלת מסבירה לאוזדין. צילום: משה ניסימפור

הוא מסביר כי אינו מתנגד חיסונים קלאסי, רק שבמקרה הזה הוא מעדיף לחכות קצת והוא אפילו קבע תור לבדיקה סרולוגית לברר אם חלה בעבר ויש לו נוגדנים, "החיסונים לא יברחו עד אז", הוא אומר.

צפו באירוע במדרחוב:

מה בדיוק קומם אותך?
"באו הרבה אנשים מבוגרים ואמרו להם ביי ביי. היו כאלה שהתחסנו ולא היה להם אישור, אנשים מבוגרים שלא מבינים ואמרו להם לכו ותביאו מסמך. אז חטפתי קריזה ואמרתי להם שהם לא יתעללו פה באף אחד. צריך לכבד את גם את הצד השני, את מי שלא התחסן, אנחנו לא מצורעים. והם פועלים בניגוד לחוק".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




אתה באמת מרגיש כמו מצורע?
"אם לא יותר גרוע. היא אמרה לי 'יש פה מבוגרים ומחוסנים ואתם מסכנים אותם', אמרתי 'אם הם מחוסנים אז אני לא יכול לסכן אותם'. אלא אם כן החיסון לא שווה כלום. יש כאלה שאמרו שהם מוכנים לקחת את הסיכון ולהתחסן, אבל אני אל מוכן וצריך לכבד גם את זה".

לאחר דין ודברים עם המאבטח והמנהלת החליט אוזדין לחייג למשטרה, "התקשרתי ל-100 וביקשתי שיאכפו. הגיע קצין ושאל 'על סמך מה עושים את זה? אם זאת חקיקה או תקנה', חוץ מזה שהשאלות הן פולשניות, זה כמו שישאל אם עשיתי ניתוח או לא. זה עניין אישי. בקיצור, בסופו של יום הם התקפלו, והכניסו את כולם בכפוף לבדיקות חום בכניסה ובזה נגמר הסיפור. במזל, בא קצין משטרה נורמלי שלא פחד להיכנס לסוגיה כזאת ואני גאה שיש במשטרה אנשים כאלה".

אוזדין נכנס למשביר. צילום: משה ניסימפור

אוזדין נכנס למשביר. צילום: משה ניסימפור

אם זה יקרה שוב, מה תעשה?
"אם עשיתי פעם אחת, אז אני אעשה עוד פעם. אף אחד לא יעשה ממנו סמרטוטים. יש לנו את אותם זכויות, אנחנו משלמים מיסים, עשינו מילואים, שירתנו במשטרה שנים על גבי שנים ולא פשענו. אנחנו אל הולכים בלי מסכה או מפרים הנחיות, אי אפשר לכופף אותי יותר ממה שכופפו אותי כבר. גם ככה לקחו מהזכויות האזרחיות שלי איזה 80 אחוז, אז אולי מספיק? די, אי אפשר לסבול את זה יותר. אף אחד לא חושב על הזכויות הבסיסיות. אני רוצה לנשום בלי מסכה או להיכנס לחנות בכפוף להנחיות וגם זה אני לא יכול, אז מספיק. זה כבר הופך להיות דיקטטורה וזה כבר ממש לא טוב. ככה זה מתחיל. מחר יתחילו לפטר עובדים כי הם לא התחסנו ואף אחד לא סופר אותם, מה מגיע להם ואיזה זכויות יש להם. אבל אלה לא התחסנו גם להם יש זכויות ואי אפשר לרמוס אותם".

ממשטרת ישראל נמסר כי "אין שום חוק כיום במדינה שמתיר לבתי עסק (שהם מקום ציבורי) להתנות כניסה רק למי שיש תעודת מתחסן, ולכן השוטר שהגיע לטפל במקרה הבהיר זאת להנהלת המקום. בנוסף, לאחר מכן בית העסק סגר את שעריו לאחר שהוזהר שבכלל אין לה אישור לפעול".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר