הנשיא ריבלין ואלעד המתחסן בחיסון הישראלי. צילום: עמוס בן גרשום
הנשיא ריבלין ואלעד המתחסן בחיסון הישראלי. צילום: עמוס בן גרשום

נשיא המדינה ביקר בברזילי: "לחיסון הישראלי – ערך אסטרטגי"

הנשיא ריבלין פגש בברזילי את המתחסן הראשון בשלב ב' של החיסון הישראלי ומתח ביקורת על הגורמים במערכת הבריאות שעכשיו טוענים כי ניתן להסתפק בחיסון אחד בלבד ואמר כי הדבר יוביל לחוסר אמון, "הציבור עצמו יתחיל להתבלבל", אמר הנשיא ריבלין

פורסם בתאריך: 5.1.21 14:17

     

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר היום, במרכז הרפואי ברזילי באשקלון שם פגש את המתחסן הראשון בשלב ב' של החיסון הישראלי. את הנשיא ליוו בביקורו מנהל המרכז הרפואי פרופ' יניב שרר, מנהל מערך הזיהומים פרופ' שלמה מעין, והמנהל האדמיניסטרטיבי של המרכז הרפואי צחי כהן.

תחילה קיבל הנשיא סקירה ממנהל המרכז הרפואי פרופ' יניב שרר אודות עבודת הצוותים הרפואיים בתקופת הקורונה ובפרט עם תחילת מבצע החיסונים, לצד נתוני התחלואה העדכניים. לאחר מכן, בליווי צוות ההנהלה וראש מערך הסיעוד במרכז הרפואי ד"ר נורית זוסמן, בירך הנשיא את המתנדב הראשון שקיבל את החיסון הישראלי של המכון הביולוגי (BriLife), אלעד. את החיסון קיבל אלעד במסגרת שלב ב' של הניסוי, ואותו חיסנה אחות המרכז הרפואי מיכל גרינבלט.

הנשיא ריבלין ופרופ יניב שרר. צילום: עמוס בן גרשום

הנשיא ריבלין ופרופ' יניב שרר. צילום: עמוס בן גרשום

בימים אלו הושלמו ההכנות האחרונות, והשבוע יגיעו לברזילי חמשת המתחסנים הראשונים שישתתפו בשלב ב' של ניסוי החיסון הישראלי. עד כה נרשמו 350 משתתפים פוטנציאליים, וכעת לאחר השלמת סבב הבדיקות הראשוניות, ועם קבלת אור ירוק להתחלת התהליך, יוצא לדרך שלב ב' של הניסוי, שיכלול בין היתר מגזרים בהם התחלואה יחסית גבוהה.

הנשיא התייחס בשיחתו עם הרופאים לעמדות השונות המוצגות על ידי מערכת הבריאות באשר למתכונת החיסונים, והזהיר מפני פגיעה באמון הציבור החשוף לוויכוחים הפנימיים המתנהלים בראש חוצות, "נדרשנו לקבל את החיסון בשתי מנות והוסבר לנו ששתי המנות הכרחיות כדי לעבות את המערכת החיסונית. והנה בא פתאום תוך כדי התנהלות וביצוע המשימה שהמערכת היא שהכריזה עליה, אומרים לציבור שיתכן מאוד שכדאי לתת לכולם מנה ראשונה גם במחיר שלא תינתן מנה שניה. אם נגיע למצב שבו המערכת אומרת לנו בכל בוקר דבר אחר, הציבור עצמו יתחיל להתבלבל וישאל את עצמו אם הם מתווכחים בניהם איך הם רוצים שאני אאמין?".

הנשיא ריבלין ואלעד המתחסן בחיסון הישראלי. צילום: עמוס בן גרשום

פרופ יניב שרר, הנשיא ריבלין ואלעד המתחסן בחיסון הישראלי. צילום: עמוס בן גרשום

הנשיא התייחס לחשיבות החיסון הישראלי של המכון הביולוגי ואמר: "החיסון הישראלי שהמכון הביולוגי עמל על פיתוחו, הוא לא רק אמצעי להתגונן מפני הנגיף, אלא הוא גם הדרך השלנו להוסיף ולשכלל את מנגנוני החדשנות והפיתוח שלנו. נוכחנו לא פעם, במהלך המשבר הזה, שאופיו של הנגיף הפכפך ובלתי-צפוי, ועל כן המשך המחקר והפיתוח שלנו, פה בבית, כחול לבן, יש להם משמעות אסטרטגית. לעצמאות מדעית וביולוגית יש ערך אסטרטגי. אני מקווה שלמרות שקיימים חיסונים בשוק, המכון ביולוגי, ימשיך בפיתוח ואולי עוד תצא בשורה בתחום המאבק בקורונה, והמאבק בנגיפים בכלל, ושזו תסב לכולנו גאווה ישראלית גדולה".

הנשיא חתם את דבריו והודה למרכז הרפואי ברזילי, לצוותים הרפואיים, הרופאים והאחיות, צוותי הסיעוד והצוותים הטכניים שעושים עבודת קודש יום וליל.

הנשיא ריבלין עם פרופסור שרר וצחי כהן. צילום: דוד אביעוז

הנשיא ריבלין עם פרופסור שרר וצחי כהן. צילום: דוד אביעוז

"החיסון הישראלי לקורונה – פרי פיתוח המכון הביולוגי – חשוב מאין כמוהו לחיזוק חוסנה העתידי של החברה הישראלית. היום החלנו ברגל ימין את שלב ב' של הניסוי, ואני שמח שהנשיא היה שותף לרגע משמעותי זה", מסר פרופ' שרר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר